Enig med de ovenstående. Mht specialtilfældet, ville jeg nok personligt have sat bygrænsen, der hvor byskiltet var (hvis jeg havde kunnet finde det). De fem huse der i virkeligheden ligger lige udenfor byskiltet ville så stadig komme til ligge lige udenfor byen...
Ramper
Enig med de ovenstående.
Lag
Hold da op! Den havde jeg ikke set komme
Lag bruges til at indikere og visualisere i klienten, at veje passerer over eller under hinanden. Jeg synes, det er en helt forkert anvendelse af lag, hvis nogle anvender lag til at ændre, hvordan det visualiseres at vejene knyttes sammen, så det i den nuværende korteditor ser pænt ud i en zoomfaktor 20m/100f eller bedre. Lige nu pågår der et arbejde med at lave en ny editor, og hvem ved, om waze kunne finde på at ændre denne lille visualiseringsting? Jeg har prøvet at zoome ind i klienten og dér kan jeg ikke se nogen uhensigtmæssigheder i visningen i kaflings eksempel fra Roskilde. Er der nogen af jer, der har bemærket, at dette har konsekvenser i klientvisningen?
Så længe, dette ikke har konsekvenser for slutbrugerne og kun for os engagerede editorer, så synes jeg det er forkert og komplicerende anvendelse samt overkill ift hvad man skal bruge sin tid på. Det ville fx også komplicere arbejdet, hvis man fandt nogle steder med over-/underpassager i flere niveauer som i fx USA, hvis lagene skulle bruges til at differentiere på over-/underpassager samt til håndtere en lidt finere visning ved vejsammenknytninger af store/små vejtyper.