Verkeerde routering op knooppunten

Image Kaart aanpassingen (UR-Forum)

Re: Verkeerde routering op knooppunten

Postby petervdveen » Thu May 31, 2012 7:00 am

Maar dit is dus blijkbaar ook geen oplossing...

Gerben, nog contact gehad met waze hierover?
Coördinator BeNeLux
- Nederland Belgium Lëtzebuerg
ImageImageImageImage

peter@wazenederland.nl peter@wazebelgium.be
petervdveen
Waze Champs

Has thanked: 19 times
Been thanked: 125 times

Postby gerben » Thu May 31, 2012 1:52 pm

Ik zal vannacht een mail bouwen.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Normally a HTC Desire S - Stock ROM (Android 2.3.5), but temporarily back to my G1 (HTC Heart) - Froyo by Laszlo ROM - Waze 3.6
Waze Champ, Mega Mapper/Driver
Countrymanager The Netherlands
gerben
Waze Champs

Has thanked: 6 times
Been thanked: 47 times

Postby pveatx » Fri Jun 01, 2012 2:40 pm

Ik heb dezelfde soort routeringsproblemen op de A27 bij de kruising met de N234. Komende van het noorden, rijdend naar het zuiden wordt ik altijd over de afrit, de rotonde, dan de tweede afslag, en meteen de oprit weer opgestuurd. De eerste keer dat dit voorkwam was toen ik in een file reed, en kon ik me voorstellen dat het sneller was, alhoewel niet netjes... de tweede keer echter reed het verkeer op de snelweg gewoon door met 100km/uur.

Ik denk dat omdat de afstand tussen de daadwerkelijk gereden route (de snelweg) en de aangegeven route (de afslagen) klein is, dat het systeem denkt dat je de aangegeven route rijdt, en dus "leert" dat dat afslag af en op een even snelle weg is. Daarmee wordt het systeem in z'n denken versterkt, terwijl het een niet zo net alternatief voorstelt.

Peter van Es
pveatx

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Re: Verkeerde routering op knooppunten

Postby deeggo » Fri Jun 01, 2012 3:46 pm

pveatx wrote:Ik heb dezelfde soort routeringsproblemen op de A27 bij de kruising met de N234. Komende van het noorden, rijdend naar het zuiden wordt ik altijd over de afrit, de rotonde, dan de tweede afslag, en meteen de oprit weer opgestuurd. De eerste keer dat dit voorkwam was toen ik in een file reed, en kon ik me voorstellen dat het sneller was, alhoewel niet netjes... de tweede keer echter reed het verkeer op de snelweg gewoon door met 100km/uur.

Ik denk dat omdat de afstand tussen de daadwerkelijk gereden route (de snelweg) en de aangegeven route (de afslagen) klein is, dat het systeem denkt dat je de aangegeven route rijdt, en dus "leert" dat dat afslag af en op een even snelle weg is. Daarmee wordt het systeem in z'n denken versterkt, terwijl het een niet zo net alternatief voorstelt.

Peter van Es

Reed je daar in de ochtendspits? Dan zal dat daadwerkelijk de snelste route zijn. Het staat daar immers altijd muurvast. Dat het toevallig een keer wat rustiger is (bv. door vakantie) weet Waze niet, die rekent met de gemiddeld gereden snelheid op dat moment van de dag, die dag van de week.

Ik heb op dit punt ook nog nooit een UR gezien.
Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One X | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Champs

Has thanked: 57 times
Been thanked: 67 times

Postby fvwazing » Fri Jun 01, 2012 3:58 pm

...en doordat er een rotonde tussen de afrit en de oprit zit is er met TRs niets tegen te doen. Dan blijft nog de anti-ramp-bypass-hack van Waze: die verbiedt het om van een freeway een ramp te nemen om daarna met een ramp weer op een freeway met dezelfde naam terecht te komen. Werkt die wel als er tussen de afrit en de oprit 3 stukjes rotonde staan? Blijkbaar niet....
Waze jezelf!
600K+ edits
AM for some 25.000 km² around Maastricht, the Netherlands
iPhone 3Gs / iOS 6.0.1
fvwazing
Waze Champs

Has thanked: 104 times
Been thanked: 71 times

Postby maantje76 » Mon Jun 04, 2012 1:23 pm

Een aantal experimenten gaven mij het vertrouwen om de 'bug' op te kunnen vangen met een mini segmentje 'service road' net na de splitsing bij de parallelbaan. Helaas weerhoud het de routingserver nu in de praktijk nog steeds niet om nog steeds de voorkeur bij de parallelbaan neer te leggen :shock: Alleen een segmentje 'privat road' gaat dat voor elkaar brengen denk ik. Alleen lastig als je WEL de parallelbaan wilt hebben voor een afrit :lol:

Zucht...Net ondanks de FTW meldingen over het probleem, toch weer 3 UR's weg geklikt van gisteren :?

**EDIT**

Je kan het routen over de parallelbaan ook zo oplossen natuurlijk...

Image
Image
maantje76
Waze Champs

Has thanked: 42 times
Been thanked: 131 times

Postby fvwazing » Mon Jun 04, 2012 4:28 pm

Hebben we het eigenlijk al eens met een komplete nieuwbouw geprobeerd? Voor Waze liggen de snelheden op de freeway en de ramps nu wel erg dicht bij elkaar. Bij een nieuwbouw gebruikt Waze de defaultsnelheden en die liggen waarschijnlijk veel verder uit elkaar.
Waze jezelf!
600K+ edits
AM for some 25.000 km² around Maastricht, the Netherlands
iPhone 3Gs / iOS 6.0.1
fvwazing
Waze Champs

Has thanked: 104 times
Been thanked: 71 times

Verkeerde routering op knooppunten

Postby maantje76 » Mon Jun 04, 2012 4:37 pm

fvwazing wrote:Hebben we het eigenlijk al eens met een komplete nieuwbouw geprobeerd? Voor Waze liggen de snelheden op de freeway en de ramps nu wel erg dicht bij elkaar. Bij een nieuwbouw gebruikt Waze de defaultsnelheden en die liggen waarschijnlijk veel verder uit elkaar.

jep bij den Bosch al wel ooit gedaan, tenminste de parallelbaan. Bij mijn testarea in de Noordzee ging het met 'default' wel goed met een stukje 'service road' er tussen. Dat slaat nergens op natuurlijk, maar als het werkt en geen negatieve andere zaken veroorzaakt lijkt me het prima. Echter hier werkt het dus toch niet...en zoals te verwachten stuurt hij je met een mini 'privat' segment gigantisch om, wat natuurlijk prima is...
Image
maantje76
Waze Champs

Has thanked: 42 times
Been thanked: 131 times

Re: [TEST] Benaming snelwegen

Postby joostboers » Fri Jun 15, 2012 10:57 am

maantje76 wrote:
petervdveen wrote:Over de N2 bedoel je? Dat is appart..
Ik ben er samen met gerben mee bezig, dus als je een datum en tijd hebt en de exacte route dat dat heel fijn zijn.

Randweg Eindhoven was inderdaad apart...er was een hele lijst UR's bij knooppunt A58/A2. Ri tilburg kreeg je een turn right. Dat is echter richting den Bosch. Script voor livemap gaf dit ook aan. Robin had hier echter geen problemen?!

Er was niet veel bijzonders te zien op de kaart. Na de mapupdate van 28e werkt het weer zonder probleem, terwijl er niets aangepast is in de tijd tussen de laatste 2 updates. Lijkt dus dat het mergen van de map er iets mee te maken had?!

Ik was laatst (25 mei) op weg van de A50 -> Veldhoven (N2) waarbij ik bij de 'kruising' A2 (N)/ A58 de Waze aanwijzingen volgde voor de hoofdrijbaan en niet (tijdig) de parallelbaan meer opkwam. Het is ook geen duidelijke situatie daar... Resultaat omrijden én in een mega-file terechtkomen (waar ik niet meer uit kon komen doordat je van de noordwesthoek tot De Hogt 'gevangen' zit)...
----------------------------------------------------
http://www.feeling-healthy.net
Make wealth your business

Using Waze on Samsung Galaxy S Advanced, Jelly Bean

Stay alert when driving with Winrgy! 10% off with the preferred customer code waze!
joostboers

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Postby Heisa123 » Wed Jul 11, 2012 10:43 am

Waarom laten we de parallelbanen niet vervallen en maken we gewoon op en afritten?

Volgens mij merk je daar niets van!

je gaat nu alleen maar de snelweg verlaten als dat ook echt moet.
Country Manager
Heisa123

Has thanked: 22 times
Been thanked: 18 times

PreviousNext

Return to Nederland