Jag tror inte att någon frivilligt kommer att ta på sig det där

Men det är nog en kvarleva från när Waze precis startade upp i Sverige, många gamla AMs la ner ett otroligt arbete för att fixa alla vägar, ibland med nära nog omöjliga odds (långsam server och AP-gamla aerials)... ibland gick det nog lite fort

Jag har utökat mitt område så att det inkluderar det mesta mellan Lysekil och Mölndal, västra skärgården till Landvetter Flygplats. Det innebär att jag inte har möjlighet att sitta och leta efter "eventuella" problem, jag inriktar mig på pendings och update requests, och så kollar jag gatorna i närheten av dessa.
Jag känner inte igen det du beskriver men jag har sett en del helgalna korsningar... Jag tror att en del AMs kanske är lite överambitiösa, alternativt för lata för att läsa Wikin. När jag hittar sådana korsningar så lägger jag inte så mycket tid på att reda upp det, jag tar helt sonika bort det som ser fel ut och gör om det från början, testar sedan konnektiviteten från samtliga håll och avslutar med att göra en Map Problems refresh för att se så att inga dolda fel ligger där och skräpar.