Göteborgstråd

Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, pnylin, sverkernordlund, avozetta

Re: Göteborgstråd

Postby timmybird » Wed Aug 15, 2012 7:04 am

Det är bland annat detta jag lagt till, ja. Det är egentligen bara vägsnutten från Barnhemsgatan och upp på hemköps tak som är street, resten är parking lot road. Jag blir inte klok på varför de är röda. Jag har testat att bocka ur såväl city som street name och laborerat fram och tillbaka med namnet Mölndal men inget tycks hjälpa. Jag gissar att City skall vara Mölndal?

Samma sak med Amaryllisgången - gångvägen från Baazgatan och vidare genom Åby - den blir vit medan de andra gångvägar jag anslutit blir röda. Går fullständigt bet på detta problem.

Ah well... Hittar jag mer att lägga till så gör jag det och bollar tillbaka eventuella grejer i denna tråden.

För övrigt la jag även till gångbanan utmed idrottsvägen som pedestrian boardwalk, precis som med Amaryllisgången. Är detta rätt? Och varför blir även den röd?
timmybird

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby timmybird » Wed Aug 15, 2012 7:31 am

Sådärja, nu är det röda vitt. Problemet var att editorn av någon anledning efterfrågade State och när jag lmnade den tom sparades inte informationen. Satte den till other vilket verka ha löst problemet.
timmybird

Postby lindq » Wed Aug 15, 2012 7:54 am

"State" kommer bara fram när man editerar flera segment samtidigt.
lindq

Postby onemanracing » Wed Aug 15, 2012 9:19 am

Ta bort alla gångvägar och cykelbanor, det är bara vägar man kan köra bil på som skall vara med. Pedestrian Boardwalk är inte GC-bana utan helt enkelt gågator där man dessutom kan köra bil.
Om man låter Gång och Cykelbanor ligga i klienten som "Pedestrian Boardwalk" så kommer Waze att routa via dom och det är inte så bra.
Image
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
onemanracing

Has thanked: 1 time

Postby timmybird » Wed Aug 15, 2012 9:27 am

onemanracing wrote:Ta bort alla gångvägar och cykelbanor, det är bara vägar man kan köra bil på som skall vara med. Pedestrian Boardwalk är inte GC-bana utan helt enkelt gågator där man dessutom kan köra bil.
Om man låter Gång och Cykelbanor ligga i klienten som "Pedestrian Boardwalk" så kommer Waze att routa via dom och det är inte så bra.

Fattar jag dig rätt att Waze ruttar biltrafik på dessa även om de är markerade som "Pedestrian Boardwalk"?
Jag tror ändå att t.ex. Amaryllisgången bör ligga kvar. Mycket mer "Pedestrian Boardwalk" kan de väl inte bli?
timmybird

Postby timmybird » Wed Aug 15, 2012 9:32 am

Kan någon som är mer skicklig än jag fixa lite med namnen på Partihallsförbindelsen så att det inte bara står "avfart mot" överallt? Eller är jag dum nu?
timmybird

Postby lindq » Wed Aug 15, 2012 9:50 am

Vad tänkte du det skulle läggas till kring Partihallsförbindelsen?

Och ang. att märka ut icke-körbara vägar (som gång- och cykelvägar, tåg, mm). Det finns väl en poäng om många (felaktigt) har Waze på när de t.ex. går eller åker tåg, då det kommer att dyka upp en massa "nya" vägar i WME. Då är det bättre att de hamnar på en existerande, men icke-körbar, väg.

I editorn listas dessutom "Pedestrian Boardwalk" under "non-drivable". Då borde man väl inte routas den vägen?
lindq

Postby timmybird » Wed Aug 15, 2012 11:09 am

lindq wrote:Vad tänkte du det skulle läggas till kring Partihallsförbindelsen?

Jag ser inte namnet Partihallsförbindelsen någonstans utan bara avfart ett eller annat. Kanske är det bara mig det är fel på?
timmybird

Postby onemanracing » Thu Aug 16, 2012 5:54 am

Jag har en väg precis utanför mitt hus som var en pedestrian boardwalk och den routade waze glatt på när den tyckte att den var snabbare...

Det skapas inte nya vägar i editorn så länge inte folk har på "Pave Road" hela tiden och det skall man ju såklart inte ha.
Image
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
onemanracing

Has thanked: 1 time

Postby lindq » Fri Aug 17, 2012 7:25 am

timmybird wrote:
lindq wrote:Vad tänkte du det skulle läggas till kring Partihallsförbindelsen?

Jag ser inte namnet Partihallsförbindelsen någonstans utan bara avfart ett eller annat. Kanske är det bara mig det är fel på?

Jag körde igenom Partihallsförbindelsen igår (men bara åt ett håll) och jag såg inte namnet någonstans på några skyltar. Därför borde nog ingen väg heta "Partihallsförbindelsen". Man skulle kunna lägga ett Landmark av typen Juncion där, men då skulle den täcka ett så stort område att det mest blivit knöligt, tycker jag.
lindq

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]