Ny Papyrus på gång

Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, sverkernordlund, pnylin, avozetta

Ny Papyrus på gång

Postby stepat » Mon Jan 23, 2012 4:44 pm

I morgon, kanske redan ikväll?

status.waze.com

'Archive' och 'Update requests' blir ju trevligt hoppas jag!

De kanske fixar det där med GPS-spår fördröjningarna oxo...
stepat

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Ny Papyrus på gång

Postby sverkernordlund » Tue Jan 24, 2012 6:02 pm

Jaha. Då var den nya editorn på plats.

Jag såg i några andra forum att användare var upprörda över att felrapporter som var stängda dyker upp igen. Något som tydligen var utlovat att det skulle fixas innan Waze lade ut denna version.

Nåväl. För mig krashade nya Papyrus hela tiden. Lösningen på det är att rensa cachen i Chrome.
Instruktion hur man rensar cachen i olika webläsare: http://kb.iu.edu/data/ahic.html

Det löste även det problem jag hade att logga in på detta forum.

Edit: En riktigt bra finess är att vid en felrapport får man med använarens rutt samt den rutt som Waze föreslagit. Det förklarar en del. Dock finns ingen möjlighet att skriva något meddelande till rapportören. Å andra sidan är det väldigt få som svarar.

/Sverker
sverkernordlund
Waze Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Postby pnylin » Tue Jan 24, 2012 7:04 pm

För mig känns den nya editorn som när man surfade med 28.8 modem. Det tar vääääldigt lång tid att ladda varje gång jag gör något. Dessutom kraschar den hela tiden. Har testat att tömma cashen men det hjälper inte.

/Patrik
pnylin

Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Postby avozetta » Tue Jan 24, 2012 7:58 pm

Väldigt segt men tömning av cachen ser ut att hjälpa. Några färska GPS-spår blev det inte som utlovat :( . Däremot fanns min tur från jobbet hem i kväll redan på plats, jag åkte vid 19-tiden :D . Och, ja, många gamla felrapporter!
/Anders
Sweden Waze Champ & AM in Sweden/Stockholm area
Waze Android Always latest (beta), HTC Sensation Android 4.0.3
avozetta

Postby stepat » Tue Jan 24, 2012 8:26 pm

* New shortcuts. Click shift+? on your keyboard while the editor is open to view all the shortcuts.

Hmmm... Är det något slags intelligenstest det här eller?
stepat

Postby swm » Wed Jan 25, 2012 3:25 am

pnylin wrote:För mig känns den nya editorn som när man surfade med 28.8 modem. Det tar vääääldigt lång tid att ladda varje gång jag gör något. Dessutom kraschar den hela tiden. Har testat att tömma cashen men det hjälper inte.

/Patrik

Rensning av Cache + cookies hjälpte mig. Bara cache räckte av någon anledning inte.
Area Manager: Dalsland & Värmland, SWEDEN
iPhone 4S
swm

Has thanked: 3 times

Postby sverkernordlund » Thu Jan 26, 2012 10:33 pm

De har gjort om en del del när det gäller felrapporteringen. Läs gärna denna tråd:
viewtopic.php?f=10&t=15485

Saxat från ett av inläggen:
Some other things to think about:

* Generally there are too many open update requests throughout the system
* We as editors need to be able to handle more Update Requests, quickly and efficiently
* If we are spending lots of time cutting and pasting email scripts, it is wasting a lot of time

We need to be able to resolve as many Update Requests as possible without having to communicate back and forth with the submitter. As you work more Update Requests in Waze Map Editor (I don't know why it is still being called Papyrus - I was fortunate to see this earlier in the Beta) you will see that the drive and route data is very helpful for many Update Requests.

Jag har provat att lägga upp felrapport via live map och via mobilen. Dessa dyker bara upp i gamla editorn. Det kanske blir bättre i morgon.

/Sverker
sverkernordlund
Waze Champs

Postby sverkernordlund » Sat Jan 28, 2012 12:49 pm

* New shortcuts. Click shift+? on your keyboard while the editor is open to view all the shortcuts.

Hmmm... Är det något slags intelligenstest det här eller?

Fick du ordning på detta? Om inte så prova shift + * (asterix). Fungerar för mig.
sverkernordlund
Waze Champs

Postby Morfar » Sat Feb 04, 2012 11:49 am

Jag använder Safari version 4.1.3 (4533.19.4). Det är nyaste som går i min MacBook. Jag hinner som mest jobba någon minut innan programmet stängs. Måste man radera cookies och tömma cache varje gång man har sparat en ändring? Är jag ensam om detta? Jag kan inte skaffa Crome och i Firefox funkar det ju inte heller. :(
Morfar

Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Postby robgus » Sat Feb 04, 2012 9:23 pm

Det händer lite för ofta att man blir påmind varför Waze är gratis... har själv hållt fast vid gamla editorn.
HTC Touch HD | Volvo 940
robgus

Been thanked: 1 time

Return to Sweden [svenska]