Navigationsbug

Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, pnylin, sverkernordlund, avozetta

Navigationsbug

Postby stepat » Fri Feb 24, 2012 5:40 pm

Stängde en UR som löd som följande:

Type: Wrong driving direction
Description: fel rubrik, men hittar ingen annan. Sedan senaste uppdateringen kan jag inte söka nya rutter längre! Jag går till navigera, skriver in plats jag vill till och sen finns ingenstans att klicka för att söka eller köra. Har en Sony ericsson Xperia arc s.
Reported on: Today

Eftersom kommunikationen rörande UR's är enkelrikad så postar jag användarens felrapport här.
stepat

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Navigationsbug

Postby briar354 » Fri Feb 24, 2012 7:01 pm

Sökningen sker ju när man trycker på return/enter på tangentbordet.
Har man inget return/enter så blir det svårt att söka.
Men är inte det standard på alla Androidtelefoner på det virtuella tangentbordet?

/Pierre
Image
Pierre (briar354)
Area Manager Stockholm, Sweden
briar354

Postby avozetta » Sun Feb 26, 2012 10:31 am

Föreslår att vi bara lägger upp problem som vi behöver hjälp med här, annars blir det väldigt mycket. Att rapportera problem som man stängt känns inte meningsfullt.
/Anders
Sweden Waze Champ & AM in Sweden/Stockholm area
Waze Android Always latest (beta), HTC Sensation Android 4.0.3
avozetta

Postby stepat » Sun Feb 26, 2012 8:30 pm

Jag vidarebefodrade UR:en av tre anledningar:

1. Den var ovanligt välformulerad och välskriven.
Många UR består av kryptiska fåordiga och därigenom obegripliga meddelanden. Jag har aldrig sett en så genomarbetad UR någon gång tidigare. Jag stänger många UR utan att posta dem här, att just denna hamnade på forumet ser jag som ett sätt att premiera användare som lägger ned möda på att formulera sig begripligt sittandes i en parkeringsficka utmed en väg någonstans.

2. Det påtalas problem med att finna rätt rubrik.
Ja, det är ju inte det bästa sättet att ställa frågor om klienten. Hur skall användaren veta? Men för andra användare skall kunna få dra nytta av eventuell kunskap angående detta problem så postade jag frågan publikt. Är inte androidare så jag har ingen koll på om detta är relevant eller sbs...

3. Önskan att vara användarna behjälplig.
Användaren vet inte vilka begränsningar rapporteringsfunktionen dras med. Användaren får inget svar. Hur uppfattas då ett avsnoppande anonymt mail? Jag tänkte mig följande scenario: Användaren postar UR, får meddelande per epost om att den är löst? 'Hurdå?' tänker användaren och baserat på hur utförlig UR:en var så kommer rapportören med med ganska hög sannolikhet att hitta till forumet. Där finner han sin UR besvarad och blir förbluffad över den vilja att hjälpa och serviceanda som genomsyrar hela waze-communityn.

Det är enligt min ringa mening det största ansvaret man tar på sig som AM; att vara serviceminded så långt det bara går... Inte se det som någon elitistisk klubb för inbördes beundran. Användaren i centrum! :) Det är ju inte tänkt att forumet bara skall befolkas av AM's.
stepat

Postby avozetta » Mon Feb 27, 2012 6:52 pm

Självklart har du skapat tråden i all välmening, fortsätt med det! Toppen!

Jag kanske skulle tagit upp ämnet med försämrade möjligheter att kommunicera med rapportören i en egen tråd i stället.
/Anders
Sweden Waze Champ & AM in Sweden/Stockholm area
Waze Android Always latest (beta), HTC Sensation Android 4.0.3
avozetta

Return to Sweden [svenska]