'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME

Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, pnylin, avozetta, Wolfeye, sverkernordlund

'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME

Postby sverkernordlund » Tue Mar 06, 2012 8:43 pm

Är det någon mer än jag som missat att Waze har ändrat att riktningen på vägen som förut hette 'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME (Waze Map Editor)? Och att "No entrance" aldrig hindrat Waze från att lägga rutten över en sådant vägsegment? Det kan ju förklara en och annan felrapport...

Efter lite googlande så hittade jag följande forum trådar:
viewtopic.php?f=10&t=17064
Just the name. The name 'no entrance' never had the function you expected. It puts the directivity in a state, Waze can automaticaly adjust it.

http://world.waze.com/forum/viewtopic.p ... &start=290
"No Entrance" never prevented routing, in fact it does something quite different: It allows routing in both directions, but updates the segment directionality based on user drives.

Jag kan inte komma ihåg att jag sett ett vägsegment som haft "No entrance" som automagiskt fått en annan körriktning. Det kanske fungerar annorlunda för de länder som har en baskarta (basemap)?

Mer läsning: viewtopic.php?f=10&t=15541

/Sverker
sverkernordlund
Waze Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: 'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME

Postby stepat » Thu Mar 08, 2012 10:16 pm

sverkernordlund wrote:Är det någon mer än jag som missat att Waze har ändrat att riktningen på vägen som förut hette 'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME (Waze Map Editor)? Och att "No entrance" aldrig hindrat Waze från att lägga rutten över en sådant vägsegment? Det kan ju förklara en och annan felrapport...

Jag baxnar... Vad ska man säga... Vad gäller Waze skall man inte förvänta sig att något logiskt verkligen är logiskt... Hur lyckas de?
stepat

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: 'No entrance' heter nu 'Unknown' i WME

Postby mapTrek79 » Fri Mar 09, 2012 8:17 am

Det förklarar ju i alla fall hur man kunnat bli routad in på en cykelbana.
Det visade sig att den var ihopkopplad med vägen men satt som "No entrance".

Skön logik...
/Göran - HTC One X, Android 4.0.4
Area Manager Västmanland + lite annat
mapTrek79

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Return to Sweden [svenska]