En stilla undran...

Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, pnylin, avozetta, Wolfeye, sverkernordlund

En stilla undran...

Postby pegasus1963 » Tue Mar 20, 2012 10:48 am

Jag undrar hur tolkningen för grusvägar ska vara - är det dirt roads / 4*4 trails? Ser att det finns nåra varianter på hur folk typar vägarna. Jag säger INTE att jag har rätt - bara undrar om inte man kan ha samma typning generellt. De kanske skall typas som street istället?

En annan undran är varför det är problem att logga in från Google Chrome? Från IE 9 går det jättebra men från Chrome så hamnar jag bara på inloggningsrutan igen.

Någon som upplever att Telia har problem med radionätet när man är ute och kör. Väldigt ofta får jag "söker nätverk" på min Galaxy Note. Irriterande, det gör ju att alla störningar som rapporteras inte når mig.

Waza på grabbar och tjejer i trafiken.

// Pegasus
pegasus1963

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: En stilla undran...

Postby sverkernordlund » Tue Mar 20, 2012 6:39 pm

Jag undrar hur tolkningen för grusvägar ska vara - är det dirt roads / 4*4 trails? Ser att det finns nåra varianter på hur folk typar vägarna. Jag säger INTE att jag har rätt - bara undrar om inte man kan ha samma typning generellt. De kanske skall typas som street istället?

Ja, det är nog läge att uppdatera wikin på den punkten. Mina synpunkter på avgränsning:
Grusväg som har ett namn = "street"
Grusväg med "gräs på magen", namnlös eller i dåligt skick = "Dirt roads"

Fråga diskuterades även under denna forum tråd för en någon månad sedan. viewtopic.php?f=33&t=15142

En annan undran är varför det är problem att logga in från Google Chrome?

Hade också det problemet ett tag. Tycks minnas att rensning av cookies och tömma cachen i Chrome hjälpte.

/Sverker
sverkernordlund
Waze Champs

Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Return to Sweden [svenska]