Bara bra till rapporter! Knappast mer!

Moderators: The Fej, Unholy, krankyd, pnylin, sverkernordlund, avozetta, Wolfeye

Postby falkens » Wed Jun 13, 2012 8:37 am

Jag tycker Waze är super när det gäller att rapportera in hinder eller andra saker längs vägen men i övrigt så suger den ganska kraftigt! Den kanske funkar att navigera i när miljö men så fort man ska ut och få lite sträcka så skiter det sig. Ibland så ska jag ange min start i Karlskoga och slut i Stockholm och den hittar inte min adress i Stockholm förens jag kommer till Örebro, jag åker alltid från den adressen så det borde inte vara något nytt.

Man kan inte få med gatnummer!? Det är för mig en gåta då det är en stor del i navigeringen och de som säger annat är fulla av skit. Det finns stora områden som har samma gatuadress men det kan vara kilometer mellan första och sista hus. När man söker efter något så som plats eller gata så är det tydligen jävligt svårt att hitta det man söker. Jag får ibland träffar på saker som ligger typ 500 mil från min plats och det känns lite väl tilltaget trots at tdet kan vara så med.

Nä, hade TomTom eller Navigon haft samma rapportsystem som Waze så hade de produkterna vart värda varje krona. För det är just det som gör Waze så jävla bra, det är att alla rapporterar in saker längs vägen och det har hjälpt mig många gånger och säkert fler med mig. Jag är berädd att betala för Waze (en engångsumma) för att få en bättre och satbilare navigator och med tanke på alla använadre så borde man nu få till det och rapporter blir en bonus.

Lägg energin på att få till satbiliteten, gränsa till valbara områden (Länder så kan man själv välja vilket område) öppna möjligheten att skräddarsy sin app lite själv så jag kan välja vad jag kan rapportera in som tex. is på vägen eller att det är halt mm

Det borde funka att få till för lika lite som Spanjorerna är intresserade av vägarna i Sverige är jag av vägarna i Spanien (just nu i alla fall)
// Jonas Falk
- Sweden -
falkens

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby mattiasbj » Fri Jul 06, 2012 8:03 pm

Jag har jobbat lite i mitt område med att lägga in gatunummer, men det är ett riktigt drygt arbete. Ändå är det som du skriver så oerhört viktigt för att man ska få en vettig navigering. Det är också synd att dom inte lagt till den funktionen (att lägga in gatunummer) i den nya editorn. Hoppas det kommer snart.
Area Manager - Hallsberg / Örebro län / Sverige (Sweden)
iPhone 4
mattiasbj

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Bara bra till rapporter! Knappast mer!

Postby pnylin » Thu Jun 28, 2012 7:10 pm

falkens wrote:Man kan inte få med gatnummer!? Det är för mig en gåta då det är en stor del i navigeringen och de som säger annat är fulla av skit. Det finns stora områden som har samma gatuadress men det kan vara kilometer mellan första och sista hus.

Gatunummer är väldigt tidskrävande att lägga in. Vill du hjälpa till med detta gör du det i den gamla editorn. Gjorde en beskrivning hur man gör som finns på viewtopic.php?f=33&t=13875

/Patrik
pnylin

Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Return to Sweden [svenska]