snubbel wrote:
För några dagar sen ballade Waze ur fullständigt och varnade för köer i Örnsköldsvik (jag va i Uppsala). Jag ändrade 'händelseradien' till 100 km. Ingen skillnad. In igen å ändrade tillbaka till 5 km. Fortfarande ingen skillnad. Ändrade till 20 km ... tillbaka till 5 km... nu rättade Waze till sig å har inte krånglat sen dess. Prova. Kan funka...
Jag har testat det och ingen skillnad tyvärr. Men jag installerade senaste betan och satte Popups.Min speed Knots: -1 och nu slipper jag popuperna då jag står still
Men ett problem som kvarstår även i betan är att jag får informataion om köer långt långt utanför min aktuella radie, 1600-2000 km utanför min aktuella punkt är inte ovanligt. Idag fick jag information om att det var köer och poliskontroller i Paris.
En annan egendomlig sak som jag inte förstår mig på, är att det visas gulmarkering och den lilla hastighets bubblan dyker upp på vägen, men det är 50 km/t och bubblan visar 54 km/t och inte ens en begynnelse till köer eller långsamtgående trafik.
När man installerar Waze så får man frågan om man vill installera "röst swedish" jag som inte använder röst/ljud alls, vill så klart inte det, men varje gångf jag startar waze så får jag frågan. Går det att stänga av den klart irriterande återkommande frågan?