Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, pnylin, sverkernordlund, avozetta
groggvirke wrote:Tänk dock på att ett community likt detta är beroende av frivilliga som lägger ner tid (=pengar) på att redigera kartan för att underlätta och förbättra navigeringen för andra människor, som man till största delen inte ens känner. Visst var detta lite överkurs, men om man som åkare ska leverera tror jag att det kan hjälpa. Se en person med sånt engagemang som en tillgång för vårt waze-community, skräm inte bort honom/henne. Snacket om att vissa vägar är fel (motorväg) är typiskt sånt som tar död på intresset...Alla har varit nybörjare.
Jag lade själv in ett stugområde i Uppland i går. Inte så mycket för att det behövs, det finns vettigare saker att redigera i min hemkommun, utan mera för att jag känner till området från barnåren och för att jag fick en halvtimme över. Här fanns knappt några gps-spår och kartan är usel, fick med hjälp av minnet och trädstrukturen lista ut var vägarna gick. Alla vägar kanske inte hamnade perfekt, vad vet jag, men jag gjorde mitt bästa. En sak vet jag dock säkert, skulle nån klaga på arbetet så är mitt sista streck draget på denna karta och waze-appen skulle raderas på nolltid.

Users browsing this forum: No registered users