Kan noen låse opp et par veier på Kløfta (Akershus)?

Moderators: The Fej, Unholy, krankyd, Pepsodent

Kan noen låse opp et par veier på Kløfta (Akershus)?

Postby chagen666 » Thu Aug 02, 2012 10:51 pm

https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =141942670

Rampa som går fra rundkjøringen og rundt til bensinstasjonen skulle vært koblet til den som kommer fra E6. Fint om rundkjøringen og Kongsvingervegen også låses opp, ellers er jeg like langt :)

Takk for hjelpen.
Image
chagen666

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Re: Kan noen låse opp et par veier på Kløfta (Akershus)?

Postby chagen666 » Tue Aug 07, 2012 9:45 am

Takk for det. Da har jeg omdefinert en del av veiene slik at ramper er ramper og annet er annet. Jeg var faktisk tilfeldigvis klar over det du sier om koblingen til Prestmoen, vi opplevde det selv bare for et par uker siden :)

Jeg var ikke klar over det med å måtte låse rundkjøringer... hva er det Waze gjør automatisk her?
Image
chagen666

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Postby SuperT » Tue Aug 07, 2012 8:05 am

Da har jeg låst opp de aktuelle veiene (hvis jeg forstår deg rett). Husk å lås rundkjøringen igjen så snart du er ferdig slik at ikke Waze tuller den til med automagi.

Knytt gjerne sammen veien forbi bensinstasjonen med Prestmoen slik at det 'går an' å navigere nordover fra bensinstasjonen/veikroa også uten å bli sendt utpå E6 sørover.
Area Manager Stor-Oslo og Vestoppland.
SuperT

Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Postby SuperT » Tue Aug 07, 2012 11:00 am

Goodie! Var vel på Marché omtrent samtidig med deg, da. Hadde ikke kommet så langt som til å rette den. ;-)

Jo, Waze har en tendens til å justere kryss etc. etterhvert som mange kjører litt annerledes enn kartet.
Tidligere flyttet Waze ofte junctions rundt omkring 'automagisk', også i rundkjøringer, slik at navigeringen ble feil.
Den er blitt atskillig flinkere etterhvert, slik at færre veier må låses, men jeg finner også jevnlig rundkjøringer som er blitt to-veis bl.a der mange svinger til høyre. Og routingen kan da bli interessant.... :-P

Har dermed vent meg til å låse alle rundkjøringer for å slippe å bygge dem på nytt med jevne mellomrom. ;-)
Area Manager Stor-Oslo og Vestoppland.
SuperT

Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Return to Anmode om opplåsing