Ringveje
Forslag:
Ringe omkring byer angives som minor highway (naturligvis dog sådan, at motorvejsringe angives som freeway)
Jeg kan godt bakke op omkring minor highway til byringe, da vi lige forfremmet nogle streets til primary streets i byerne. Dog tror jeg så, vi skal definere byringe, som navngivne byringe, i.e. (O1), (O2), (O3), så vi har en fast regel at gå efter. Det ville fx virke i Århus, mens mindre byers 'små-ringe' sandsynligvis ville falde i kategorien Primary Street (Gul i Google/Krak).
Jeg tror dog ikke, dette har betydning for routing-algoritmen, det tror jeg kun går på hurtigste vej - jeg har googlet lidt og er ikke blevet overbevist om andet. Men jeg synes også den visuelle præsentation er godt nok argument til at lave ringvejene til Minor highways.
Betydning af vejtype highways i klienten
I klienten er der en indstilling, hvor man kan undgå motorveje, som på engelsk hedder avoid highways. I diverse fora er der ikke helt enstemmighed ift hvad det betyder, jeg mener at være kommet frem til at man (i nogen grad) undgår freeways, major highways og minor highways. Derfor har vores valg lige nu også en betydning for routing'en - i hvert fald, hvis man slår dette til. Med den betydning, at man undgår motorveje, hoved- og landeveje, vil jeg aldrig slå den til, men hvis vi skulle lade denne funktionalitet guide vores definition af vejtyper, skulle vi jo nærmest lade hovedveje lade være primary streets, og så har vi ikke mange vejtyper at gøre med i den lave ende! Så jeg synes stadig, vi skal gå efter kaflings forslag, som vi nu har dokumenteret i wiki'en. Måske laver waze om, så man kan nøjes med at vælge avoid freeways? Spekulationer