[FTW] Algemeen topic

Re: Feed The Waze

Postby petervdveen » Sun Dec 25, 2011 4:56 am

Ik had m al verwijderd ;-)
Coördinator BeNeLux
- Nederland Belgium Lëtzebuerg
ImageImageImageImage

peter@wazenederland.nl peter@wazebelgium.be
petervdveen
Waze Champs

Has thanked: 19 times
Been thanked: 118 times

Re: Re: Feed The Waze

Postby deeggo » Sun Dec 25, 2011 8:09 am

petervdveen wrote:Ik had m al verwijderd ;-)

Ah, aap.. mouw.. enzo..
Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One X | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Champs

Has thanked: 52 times
Been thanked: 62 times

Postby geckonl » Tue Jan 03, 2012 9:21 pm

Ik zag dit topic en m'n interesse was meteen gewekt... Ik draai al jaren mee achter de schermen bij Flitsservice.nl, en dacht hier misschien een mooie manier hebben gevonden om de meldingen van Flitsservice op deze manier Waze in te fietsen!

Ik ga niet over de intellectuele eigendommen van fs en heb dit ook nog met niemand besproken, maar is dit systeem hier eventueel bruikbaar voor (te maken?)
geckonl

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby deeggo » Tue Jan 03, 2012 9:31 pm

Hej Gecko, jaren lang met plezier jouw WinMo programma gebruikt! Totdat ik Android kreeg. Daar staat nu ook Flitsnav op. :grin:

Het systeem zou er zeker geschikt voor zijn. Ook hier gewoon records met GPS coördinaten, begin- en eindtijd, beschrijving. In sommige landen gaan al automatische feeds van data naar Waze. In NL is het nog handwerk. Alles is mogelijk.

Ik weet echter dat FS niet gek is op andere partijen die hun data gebruiken...
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!
deeggo
Waze Champs

Postby geckonl » Tue Jan 03, 2012 9:38 pm

Ongevraagd... zeker niet, daar hebben wij ook onze banlists voor ;-)

Ja, de goeie ouwe tijd windows mobile.... Veel van opgestoken, leuk projectje... tot je te veel gebruikers krijgt, hahaha, dan gaat iedereen "tickets" aanmaken, dit moet anders, dat moet beter enzo.... De nieuwe apps zijn er nu ook allemaal iphone/android en wm7 in private beta...

Ik zal binnenkort eens een balletje opgooien. Ik denk dat er wel veel behoefte is vanuit fs om bij meldingen duidelijk te maken dat het van fs komt (naamsbekendheid) en wellicht 't telefoonnr voor meldingen, en wellicht ook de info van waze gebruikers over flitsmeldingen te kunnen zien.

Ik weet verder de mogelijkheden van deze tooling niet en of waze aan deze wensen kan voldoen, maar ik denk ik gooi eens een balletje op :-)
geckonl

Postby robin1979 » Tue Jan 03, 2012 9:46 pm

Als FS een eigen feed heeft, dan kan het gewoon in Waze worden opgenomen met melder 'flitsservice.nl'.
MapSquadEurope
Area Manager - Europe
robin1979
Waze Champs

Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Postby geckonl » Tue Jan 03, 2012 9:49 pm

robin1979 wrote:Als FS een eigen feed heeft, dan kan het gewoon in Waze worden opgenomen met melder 'flitsservice.nl'.

Ik neem aan dat dat een specifiek xml formaat is? Is daar ergens iets over te vinden (xsd, of beschrijving hoe het eruit moet zien)?
geckonl

Postby gerben » Tue Jan 03, 2012 10:29 pm

Zogauw je duidelijk hebt of de meldingen naar Waze gestuurd mogen worden, zou je contact op kunnen nemen met deeggo die 'contactpersoon' is voor NL, of, voor technische info zoals het formaat van de stream, met wroadd, de Hongaarse ontwikkelaar van Feed the Waze.

Ik meen begrepen te hebben dat een RSS feed met coördinaten bruikbaar is, maar xml is misschien nog handiger.

PS: vroeger ook de WinMo FlitsNav gebruikt, werkte prima!
Normally a HTC Desire S - Stock ROM (Android 2.3.5), but temporarily back to my G1 (HTC Heart) - Froyo by Laszlo ROM - Waze 3.6
Waze Champ, Mega Mapper/Driver
Countrymanager The Netherlands
gerben
Waze Champs

Has thanked: 6 times
Been thanked: 44 times

Postby robin1979 » Tue Jan 03, 2012 11:49 pm

geckonl wrote:
robin1979 wrote:Als FS een eigen feed heeft, dan kan het gewoon in Waze worden opgenomen met melder 'flitsservice.nl'.

Ik neem aan dat dat een specifiek xml formaat is? Is daar ergens iets over te vinden (xsd, of beschrijving hoe het eruit moet zien)?

In ieder geval werken geotagged twitter feeds, voor andere formaten moeten we even contact opnemen met de devs.

viewtopic.php?f=18&t=4466
gerben wrote:Zogauw je duidelijk hebt of de meldingen naar Waze gestuurd mogen worden, zou je contact op kunnen nemen met deeggo die 'contactpersoon' is voor NL, of, voor technische info zoals het formaat van de stream, met wroadd, de Hongaarse ontwikkelaar van Feed the Waze.

Dit is natuurlijk alleen als ze ze via dat Feed the Waze project willen leveren. Waze kan ze natuurlijk ook gelijk importeren, net als die geotagged twitter dingen (die ik al een tijdje niet me heb gezien trouwens).
MapSquadEurope
Area Manager - Europe
robin1979
Waze Champs

Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Postby deeggo » Wed Jan 04, 2012 8:08 am

Het is inderdaad de bedoeling dat automatische feeds niet meer via wroadd gaan lopen maar direct naar de Waze feedserver.
deeggo
Waze Champs

PreviousNext

Return to Nederland