Hallå!
Waxe är till att börja med en väldigt rolig idé när det gäller GPS. Till och med så bra att jag lagt undan min fina dyra Garmin...
Men det finns vissa saker som jag inte gillar eller kanske inte funnit rätt inställningar för. Tycker jag plöjt igenom så mycket info jag kunnat men inte hittat svaren. kanske kan jag få dem här på forumet...
Först när det gäller detta med att åka samma rutt varje morgon, till och från jobbet. Enligt Waze så ska den lära sig den väg man åker. Nope, stämmer inte. Jag åker samma väg mellan Västerås och Stockholm varje morgon. När jag kommer till Kallhäll så tjatar den att jag ska ta vägen över Rotebro och E4... Bränner rakt på E18 och den får rutta om. Detta har pågått länge nu... Varför?
Likadant blir det när man kommer ner till Rissne-korset. Men jag vill inte! Jag åker alltid Över Solvalla för att komma in till stan det hållet.
Är den inte så smart?
Appen på man kan lägga på startsidan i androiden e väl snygg. Men den uppdaterar sig inte automatiskt när det gäller tiden för ankomst till exempel. Inte särskilt trafiksäkert att sitta å knappa på telefon när man kör.... Å den konstiga grafen i rött, grönt och orange? Vad visar den? Kan inte tolka den informationen... Var e info om den appen på hemsidan?
Hoppas på lite svar från den/de som har en aning om detta!