Over een paar dagen start de Nederlandse Open Bèta van Feed the Waze.
Dit is een systeem om geautomatiseerd langdurige 'events' toe te voegen aan de kaart.
Ook moet het hiermee mogelijk zijn om tijdelijk of voor langere tijd wegen af te sluiten.
Wat werkt er:
- Interface voor het aanvragen van 'events'.
- Beheer interface voor 'feed managers' voor het beheren en toevoegen van events.
- Gebruikers levels
- Automatisch script dat de database controleerd en automatisch alle events upload naar de kaart.
Wat mist er nog:
- Country manager interface voor het beheren van feed managers en de gebieden die zij toegewezen krijgen.
- Bulk data upload voor data leveranciers.
- Taal keuze (alles is op dit moment in het engels/hongaars)
- Importeren van events gepost vanuit de client. (Bijvoorveeld met in de opmerkingen #ftw)
Op dit moment zijn er voor nederland een aantal feed-managers.
Gerben (Overijssel)
Wouter (Utrecht?)
Manuel (Heel Nederland)
Peter (Heel Nederland)
Frank (Zuid-Nederland
Jaimevisser (Noord Brabant-Oost)
Vergeet ik iemand? Koen?
Voor de open beta zijn we nu opzoek naar gewone gebruikers die in verschillende gebieden in nederland evenementen toe gaan voegen.
Het liefst verdeeld per provincie, maar het invoeren in heel nederland mag natuurlijk ook.
Er gaan hier nog een aantal regels voor opgesteld worden.
De stel regel die we nu hebben is dit:
Hoeveel mensen gaan van deze melding daadwerkelijk gebruik maken.
Afsluitingen van A+N-wegen worden uiteraard toegevoegd en hoofwegen in grote steden ook.
De 3e dorpsweg in boerengat op de dijk is van dermate lage toegevoegde waarde dat dit achterwege mag blijven.
Mocht je geïntereseerd zijn om mee te doen aan deze beta-test, meld je dan even aan bij mij.
Email: vdveen.peter@gmail.com
Vermeld hierbij even de volgende gegevens:
Naam.
Waze username.
E-mail adres.
Woonplaats/provincie.
Overige eventueel nutige zaken.
Over een week/aantal dagen zal er uit deze lijst (of bij weinig aanmeldingen de volledige lijst) een aantal personen worden uitgekozen die toegang zullen krijgen tot de website.
Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.