Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, pnylin, sverkernordlund, avozetta
by onemanracing » Tue May 08, 2012 7:00 am
Jag skickar ett meddelande till honom, jag har sagt till honom tidigare när han vred kamerorna åt fel håll hela tiden...
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
-
onemanracing
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0 time
by orla » Tue May 08, 2012 7:26 pm
Hm. Det är ju två vid Allum och en ny rapporterad. Vilken ska bort? Tror jag har behörighet att ta bort den.
Sedan är det ju ruskigt irriterande att kamerorna måste sitta felvända för att vara rätt. Aningens förvirrande.

-
orla
-
- Has thanked: 2 times
by sverkernordlund » Tue May 08, 2012 8:32 pm
orla wrote:Sedan är det ju ruskigt irriterande att kamerorna måste sitta felvända för att vara rätt. Aningens förvirrande.

Visst är det bakvänt! Använder man sig av
http://www.speedcams.se/karta.htm för att jämföra kamerorna med så anges position, tillåten hastighet och kompasskurs. Då är det bara att rikta in kameraobjektivet efter kompasskursen.
/Sverker
-
sverkernordlund
- Waze Champs
-
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 22 times
by orla » Tue May 08, 2012 8:58 pm
Ja man blir förvånad. Vill minnas att det beror på att de i andra länder blir fotograferade bakifrån då de passerat.
-
orla
-
by lindq » Wed May 09, 2012 6:40 am
orla wrote:Hm. Det är ju två vid Allum och en ny rapporterad. Vilken ska bort?
Samtliga ska bort.
Det sitter nya kameror vid Allum (och Rådamotet på RV40, och E6 mellan Kungälv och Backa och...) men de är enligt uppgift (tidigare i tråden) inte fartkameror utan noterar bara registreringsnummer för att bilda beslutsunderlag kring om utländska lastbilar ska betala trängselskatt eller inte.
-
lindq
-
- Has thanked: 0 time
by orla » Wed May 09, 2012 7:21 pm
Nu är de borta.

De vid Allum alltså. Inga andra.
-
orla
-
by lindq » Wed May 09, 2012 7:30 pm
Tackar.
Just nu tror jag inte det finns några andra som är (felaktigt) Approvade.
Det har dykt upp en hel del nya kameror på kartan, t.ex. på RV45 norr om Göteborg. Men eftersom jag inte kör där själv så har ag inte sett dem och plockar inte heller bort dem från kartan. Någon som passerar där och kan se om det är de nya kamerorna för trängselskatten, eller om det är verkliga fartkameror?
-
lindq
-
by onemanracing » Thu May 10, 2012 12:47 pm
Sitter inga fartkameror längs den sträckan som inte sittit där i över 10 år. Bort med dom.
Tror det skulle bli lite halvsvårt att sätta upp fartkameror mitt i byggarbetsplatsen som kallas E45...

/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
-
onemanracing
-
- Has thanked: 1 time
by lindq » Thu Jun 07, 2012 4:41 pm
onemanracing wrote:Det där spöket som ger Backa i centrum har jag försökt lokalisera också utan resultat. Frustrerande minst sagt.

Jag hittade en punkt (eller vägsegment) som fortfarande hette Backa och tog bort det. Får se om spökbacka försvunnit till nästa uppdatering av kartan.
-
lindq
-
by lindq » Sun Jun 17, 2012 8:40 am
lindq wrote:Jag hittade en punkt (eller vägsegment) som fortfarande hette Backa och tog bort det. Får se om spökbacka försvunnit till nästa uppdatering av kartan.
Jag hittade en till, "Egnahemsgatan, Backa, Sweden" (
https://world.waze.com/editor/?zoom=5&l ... TTTTTTTTFT). Men den ligger precis utanför mitt editeringsområde. Skulle någon kunna ändra postorten till Hisings Backa, tack?
-
lindq
-
Return to Sweden [svenska]