Börjat i Dalarna

Moderators: The Fej, Unholy, krankyd, pnylin, sverkernordlund, avozetta, Wolfeye

Börjat i Dalarna

Postby grenehag » Thu Feb 04, 2010 12:01 am

Tjoho på er!
Jag har nu börjat bygga kartor i Smedjebacken- Ludvika i Dalarna. Lite krångligt att fatta i början men nu går det ok :). Vore kul om man fick lite hjälp att bygga vägarna.
grenehag

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Börjat i Dalarna

Postby grenehag » Mon Feb 08, 2010 9:47 pm

Börjar få lite kläm på det nu. Mycket tok i början:). Kom på att jag inte ska rita samma väg flera gånger. Verkar omöjligt att ta bort när det blir dubbelt.Det börjar sakta men säkert ta form med byggnader och annat. Har bara lite problem med att göra rondeller, men det löser man väl om ett tag.
grenehag

Postby henrikweimenhog » Thu Feb 04, 2010 5:45 am

Välkommen!
Härligt! Karta på bara, snart dyker det upp fler Wazers i närheten, det gör det alltid!
Henrik Weimenhög
Area Manager Helsingborg, Sweden
henrikweimenhog

Postby moonshine » Sat Feb 06, 2010 7:40 pm

Jag är ursprungligen från Mora men bor nere i Arboga nu. Åkte uppåt Mora igår så åkte ju ju igenom stora delar av Dalarna och knaprade en del vägar samt även skapat bra många mil ny väg längs väg 250 ner mot Köping bl.a. Dock så har jag inte fått något mail än. Får väl se hur det går.. Köpte android telefon förra helgen så inte helt hemma på allt än, men hoppas på Waze. Intressant projekt.. Hoppas folk börjar "bygga" massa vägar :) Så har hjälp till lite med Dalavägarna jag med nu hoppas jag om inget gått snett.
moonshine

Postby moonshine » Sun Feb 07, 2010 12:26 pm

Ok! Jo, har hållt lite koll på "my dashboard".. Mina inspelningar ligger där nu, men står 0 km på alla :( Jag har dock en samsung spica och såg här i forumet att det är nån bugg i den så den inte fungerar något vidare med waze :( Lät dock som inte det dök upp nåt alls åt andra med det problemet. Någon som vet mer om detta?
moonshine

Postby moonshine » Tue Feb 09, 2010 2:44 am

grenehag wrote:Har bara lite problem med att göra rondeller, men det löser man väl om ett tag.

Skulle de här vara till hjälp kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=2fvAg2_9c_U
Själv har jag inte satt mig in så mycket än.
moonshine

Postby naesstrom » Thu Feb 04, 2010 8:23 am

Ett bra tips är att försöka sprida det till folk man känner, arbetskompisar, släkt, vänner osv. När dom väl inser hur kul det är så blir det en snöbollseffekt av det hela.

Växjö har gått otroligt snabbt t.ex. även om vi bara är 4-5 stycken tror jag som kör omkring, så man behöver inte vara så många till en början... Visst för att få bra väginformation så behövs det en del, men det kommer!
Image
Sweden | HTC Desire (froyo) | Volvo 240-89
Area Manager, Växjö, Sweden
naesstrom

Postby naesstrom » Sat Feb 06, 2010 7:56 pm

moonshine wrote:Jag är ursprungligen från Mora men bor nere i Arboga nu. Åkte uppåt Mora igår så åkte ju ju igenom stora delar av Dalarna och knaprade en del vägar samt även skapat bra många mil ny väg längs väg 250 ner mot Köping bl.a. Dock så har jag inte fått något mail än. Får väl se hur det går.. Köpte android telefon förra helgen så inte helt hemma på allt än, men hoppas på Waze. Intressant projekt.. Hoppas folk börjar "bygga" massa vägar :) Så har hjälp till lite med Dalavägarna jag med nu hoppas jag om inget gått snett.

Du ska nog inte förvänta dig att få något mail heller... tror det där är någon bugg!

Om du loggar in på "My Dashboard" så ser du dina rutter nere till vänster, Eller så loggar du in på http://world.waze.com/cartouche och på View paletten kan du välja Archive!
Image
Sweden | HTC Desire (froyo) | Volvo 240-89
Area Manager, Växjö, Sweden
naesstrom

Return to Sweden [svenska]