Moderators: Unholy, krankyd, The Fej, Wolfeye, pnylin, sverkernordlund, avozetta
by Landstedt » Mon May 21, 2012 9:37 am
Efter att ha kört med Waze några veckor nu så ser jag inte problemet med att folk rapporterar in felaktigt. Ex. att man rapporterar en polis som rör sig. Det som händer är att man har lite extra koll (och kanske släpper på gasen lite)

och är det då ingen polis när man passerar så är det ju bara att ta bort flaggan.
Jag tror det är ett övergående problem efterhand som fler och fler använder Waze.
-
Landstedt
-
- Has thanked: 0 time
- Been thanked: 0 time
-
by onemanracing » Mon May 21, 2012 1:42 pm
Om man kör längs vägar där det händer mycket så blir det så mycket rapporter att man inte ser nåt förutom ett gytter av ikoner längs vägarna till slut.
Folk rapporterar massa skit som jag tycker är helt meningslöst så till slut tappar man respekten för rapporterna helt.
T ex alla fom som rapporterar vägarbetena längs E6:an på Hisingen varje dag fast dom funnits där i typ fem månader, det ger ju inte ett skit för nån förutom massa onödiga varningar, dom (vägarbetena) stoppar ju inte trafiken ett dugg.
/Mats
AM:
-Hisingen/Göteborg, Sweden
-Hammarö, Sweden
iPhone4/iOS 5.1.1/Waze 3.5.1.0
-
onemanracing
-
- Has thanked: 1 time
by Landstedt » Mon May 21, 2012 1:50 pm
onemanracing wrote:Om man kör längs vägar där det händer mycket så blir det så mycket rapporter att man inte ser nåt förutom ett gytter av ikoner längs vägarna till slut.
Folk rapporterar massa skit som jag tycker är helt meningslöst så till slut tappar man respekten för rapporterna helt.
T ex alla fom som rapporterar vägarbetena längs E6:an på Hisingen varje dag fast dom funnits där i typ fem månader, det ger ju inte ett skit för nån förutom massa onödiga varningar, dom (vägarbetena) stoppar ju inte trafiken ett dugg.
Helt rätt. Nu är det ju så att jag är i den delen av landet där man får vara glad om man möter en Wazare.

Jag förstår att i ex. Göteborg blir det en helt annan belastning på "struntrapporter".
-
Landstedt
-
-
by dtelder » Mon May 21, 2012 7:09 pm
Mitt förslag är att döpa om Polis till Poliskontroll.
Hela namnet syns inte i menyn, men det är samma sak för Trafiksto...
Kanske räcker med ordet Kontroll? Polisen syns ju på bilden.
/Dick SM6VGK
-
dtelder
-
by falkens » Wed Jun 13, 2012 7:29 am
Morfar wrote:VARFÖR rapportera kontroller överhuvudtaget? Vi har diskuterat detta tidigare:
http://world.waze.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=13619Jag vill inte att Waze ska vara ett verktyg för att
skydda biltjuvar, knarklangare, fartdårar, efterlysta, körkortslösa, rattfyllerister osv. Vill du?
Det var fan de dummaste jag läst!
-
falkens
-
-
by Morfar » Wed Jun 13, 2012 4:28 pm
falkens wrote:Morfar wrote:VARFÖR rapportera kontroller överhuvudtaget? Vi har diskuterat detta tidigare:
viewtopic.php?f=33&t=13619Jag vill inte att Waze ska vara ett verktyg för att
skydda biltjuvar, knarklangare, fartdårar, efterlysta, körkortslösa, rattfyllerister osv. Vill du?
Det var fan de dummaste jag läst!
Det finns mycket som är dumt. T ex att mina barn fick växa upp utan en morfar. Det berodde till stor del på att ett åkeri fick hjälp att klara sig från polisens och andra myndigheters kontroll. På den tiden fanns nästan bara blink med helljus och kom-radio för att sabotera arbetet med trafiksäkerheten. Nu har den elektroniska utvecklingen missbrukats på vedervärdiga sätt. Bedrövligt att det fortfarande finns folk som bara vill ha hjälp att slippa böter för deras medvetna upprepade brott mot säkerhetsregler. Själv hoppas jag att mina barnbarn och jag själv ska slippa drabbas av någon som inte ens klarar en enkel poliskontroll. Kalla mig gärna dum. Känslan är ömsesidig. Till ni andra: Kör lugnt därute, vi är inte ensamma.
-
Morfar
-
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Return to Sweden [svenska]