Area Managers!

Moderators: The Fej, Unholy, krankyd, avozetta, sverkernordlund, Wolfeye, pnylin

Re: Area Managers!

Postby pnylin » Wed Jul 25, 2012 11:21 am

lizard365 wrote:Jag tycker det är lite knepigt att hantera grusvägar på ett bra sätt. Att kalla en stor grusväg som är huvudväg mellan två byar för Dirt Roads / 4x4 Trails känns konstigt. Helst hade jag sett att vägens ytbeläggning vore en egenskap istället för vägtyp.

Jag har tidigare skrivit om grusvägar.
Att lägga in dem som Dirt Roads / 4x4 Trails gör att de bara syns som ett streck utan vägnamn i Waze. Jag lägger in alla grusvägar som Street. Bilden är från Haninge söder om Stockholm.
Dirt Roads / 4x4 Trails borde vara just vägar där man behöver en terränggående bil, typ stigar.

/Patrik
Attachments
grusvagar.jpg
grusvagar.jpg (54.57 KiB) Viewed 366 times
pnylin

Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Postby Pompel » Wed Mar 02, 2011 3:40 pm

Hej,

Ny AM här ... i Ronneby.

Jag är ny wazare, och även från Norge. Kanske expanderar jag upp till Kallinge när jag först fått ordning på alla rondeller.

Sen tar vi Sverige. :)

/Pompel
Pompel

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby Pompel » Sun Mar 13, 2011 3:58 pm

osmium wrote:Top left corner: xx.xxxxx ; xx.xxxxx
Bottom right corner: xx.xxxxx ; xx.xxxxx

Märk att waze maps har bytt ordning på latitude/longitude i förhållande till google maps. Lite konstigt, men kanske man borde tala om vilket man använder: lat/lon eller lon/lat ... ?
Pompel

Postby prng » Wed Apr 27, 2011 11:39 am

Halloj,

Nybliven AM över Säffle

Användarnamn: prng
Område: Säffle (med omnejd)
Cartouche länk: http://www.waze.com/cartouche/?zoom=0&lat=59.13401&lon=12.88621&layers=TFTTFFFFFFFFFFFFFTTTT

Har lite svårt att editera kartorna då halva stan inte finns som "aerial"...tog helt sonika bilen runt och mappade ett rätt stort område i påskhelgen ;) Sitter nu och editerar "mina" vägar och lägger till junctions och sånt.
prng

Postby qbase » Sun Mar 14, 2010 4:56 pm

qbase

Postby qbase » Tue Mar 16, 2010 9:55 am

naesstrom wrote:

Instämmer med Iz, välkommen till galningarnas värld!
lade även till ditt område på Google Maps, grattis, du är sveriges nordligaste Area Manager enligt den här listan! Nu blev jag sugen att köra Växjö -> Stockholm -> Sundsvall -> Östersund när jag åker norrut över påsken :D

Nordligaste, bara halva landet kvar :? Vet inte hur det är med kartorna efter E4 och E14, men förhoppningsvis kommer du att hitta till Östersund. Fast det är väl roligast att skapa kartor sjäv? :geek:
qbase

Postby relnah » Tue Apr 13, 2010 8:19 am

naesstrom wrote:Kanon, har plockat bort dina gamla och uppdaterat Lobbins med: http://bit.ly/AM_Sverige
Behöver en stor aktiv AM i Norrköping som det ser ut, sedan är i stort sett södra Sverige klart :D

Ingen som nappar på det området?
Var i hemtrakten och ritade ut från Växjö till Motala och lite gator i Motala. Finns lite röda streck som behöver justeras, men det har jag inte rättighet till. Förutom galningen naesstrom som man ser vart man än editerar i cartouche, så var det någon annan (kt_foo) som kört lite i Motala men inte redigerat något.

Länge sedan jag frekventerade Motala, så jag har förmodligen inte rätt på alla enkelriktningar som finns i "centrum".
relnah

Postby relnah » Tue Apr 13, 2010 8:42 am

Det är ju bra att folk kör, så får de som redigerar fler GPS-punkter att gå efter. Men det är lite trögt när waze gissar sig till vart vägar finns och man sedan inte har rättigheter att rensa upp de röda snuttar som blivit tokiga.
relnah

Postby relnah » Tue Apr 13, 2010 10:46 am

Galningen... pff... vet inte hur jag ska tolka det... visserligen är det sant, har aldrig klassat mig själv som normal :D

Det var i all välmening :) Ser ut som du körde R 50 genom Motala med ett pitstop på OK&Q8 :)
relnah

Postby relnah » Thu May 06, 2010 8:14 am

Kunde inte hålla mig borta. Var tvungen att ge min hemstad lite Waze love. Så nu har jag blivit AM för Motala.

Litet men naggande gott.

Användarnamn: Relnah
Område(n): Motala
Cartouche länk(ar): http://world.waze.com/cartouche/?zoom=0 ... FFFFFFTTTT

//Relnah
Last edited by relnah on Fri May 07, 2010 9:49 am, edited 1 time in total.
relnah

PreviousNext

Return to Sweden [svenska]