User Notez 1.0 Publiek

Re: User Notez 1.0 Publiek

Postby jvdmeer » Tue Mar 01, 2011 10:50 am

Ik zal vanavond ook nog een todo-lijst gaan bijhouden, waar voorlopig de volgende punten op staan:

Eerst:
Mogelijkheid om "All=" te gebruiken (en dan de NVT ongemoeid te laten)

Daarna:
- Overzicht per area-manager (al grotendeels af)

Volgende punten:
- Individuele kleurenkeuze
- individuele settings (bijv: alleen snelwegen zien)
Areamanager: Haaglanden, NL en beheerder van Usernotez!
jvdmeer

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby gerben » Tue Mar 01, 2011 8:21 pm

Nu ik het de laatste dagen weer meer gebruik, heb ik toch nog een wish...

Is het mogelijk om zaken die niet overal voorkomen, zoals snelwegen en water, default op nvt te zetten? Dat scheelt een hoop invoerwerk...
Normally a HTC Desire S - Stock ROM (Android 2.3.5), but temporarily back to my G1 (HTC Heart) - Froyo by Laszlo ROM - Waze 3.6
Waze Champ, Mega Mapper/Driver
Countrymanager The Netherlands
gerben
Waze Champs

Has thanked: 6 times
Been thanked: 44 times

Postby jvdmeer » Tue Mar 01, 2011 8:39 pm

gerben wrote:Nu ik het de laatste dagen weer meer gebruik, heb ik toch nog een wish...

Is het mogelijk om zaken die niet overal voorkomen, zoals snelwegen en water, default op nvt te zetten? Dat scheelt een hoop invoerwerk...

Je weet toch dat je opdrachten kan combineren? Dus "R=100;L=100;P=100" is een geldige opdracht. Scheelt wat werk.

Snelwegen staan al standaard op NVT.

En water heb ik wel aan gedacht, maar eigenlijk komt er in elke km2 in Nederland wel water voor. Dus die heb ik toch maar vermeldt als waarde. Daarom is de westkant van Den Haag ook niet zo opgeschoten. Ik vermaak me daar nog. regelmatig met slootjes tekenen.
Ik probeer de slootjes allemaal af te hebben voordat ik het blok gereed meldt.

Dat vind ik ook eigenlijk nog een beetje bezwaarlijk aan de komende 'ALL=100'-optie. Het wordt heel makkelijk om zodra je de namen hebt ingevuld dat te kiezen.
jvdmeer

Postby gerben » Tue Mar 01, 2011 8:43 pm

Ah, nu zie ik ook de reden achter de rode en zwarte achtergronden op de voortgangspagina...

Helder, en ik kom er wel weer even uit.
Normally a HTC Desire S - Stock ROM (Android 2.3.5), but temporarily back to my G1 (HTC Heart) - Froyo by Laszlo ROM - Waze 3.6
Waze Champ, Mega Mapper/Driver
Countrymanager The Netherlands
gerben
Waze Champs

Has thanked: 6 times
Been thanked: 44 times

Postby OldCor » Tue Mar 01, 2011 9:07 pm

Hallo,

Na het invullen van slechts een paar "Blokken" staat een aantal onderdelen direct op 100%, zie "Freeways", "Lock+Conn" en "POI".
Het is mijn eerste probeersel van "User Notez" en de vraag is: Is dit normaal?

Hieronder een uittreksel:

Naam......... Freeways......Highway...Wegen.....Lock+Conn...Water....POI.........Totaal
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opsterland...100.0............4.0..........13.0.......100.0..........14.0......100.0.......16.0
Voorheen AM in/om mijn woonplaats, nu AM voor Nederland plus een stukje Oostenrijk bij Mittersil.
HTC Desire, Android 2.2, Waze 3.2 & Samsung P7500, Android 4.0.4, Waze 3.2

Image
OldCor

Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Postby jvdmeer » Tue Mar 01, 2011 9:25 pm

OldCor wrote:Hallo,

Na het invullen van slechts een paar "Blokken" staat een aantal onderdelen direct op 100%, zie "Freeways", "Lock+Conn" en "POI".
Het is mijn eerste probeersel van "User Notez" en de vraag is: Is dit normaal?

Hieronder een uittreksel:

Naam......... Freeways......Highway...Wegen.....Lock+Conn...Water....POI.........Totaal
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opsterland...100.0............4.0..........13.0.......100.0..........14.0......100.0.......16.0

Ja, dat is normaal. Als je de plaatsnaam aanklikt, krijg je de volgende tabel te zien:
Code: Select all
Categorie  N.v.t.   100%   Rest
===============================
S_FREE        280      1    N/B
S_HIGH         25      8   0.0%
S_ROAD          1     32   0.0%
S_LOCK        268     13    N/B
S_WATER         0     33   0.0%
S_POI         248     33    N/B

En dan zie je dat bij de S_FREE (=Freeways (schoonheidsfoutje)) er maar 1 van de 280 blokken van toepassing is en dat ene blok is 100%.

Terwijl er bij de S_HIGH (Hoofdwegen) er 25 NVT zijn en dus niet meetellen, en 8 zijn er 100% en de overige zijn gemiddeld 0%. Dat houdt dus in dat we (256 vakjes hebben waarvan 8 100 %, oftewel 3,125%) Echter niet alle blokjes wegen even zwaar, een blokje aan de rand heeft een lager gewicht dan een blokje dat in zijn geheel in de gemeente ligt. Al met al is het totaal dan dus 4.0%

Dus kort samengevat tellen NVT vakjes niet mee in de totalen. En hebben blokjes aan de rand een wegingsfactor.
jvdmeer

Postby OldCor » Tue Mar 01, 2011 10:09 pm

jvdmeer wrote:Ja, dat is normaal. Als je de plaatsnaam aanklikt, krijg je de volgende tabel te zien:
Categorie  N.v.t.   100%   Rest
===============================
S_FREE        280      1    N/B
S_HIGH         25      8   0.0%
S_ROAD          1     32   0.0%
S_LOCK        268     13    N/B
S_WATER         0     33   0.0%
S_POI         248     33    N/B

En dan zie je dat bij de S_FREE (=Freeways (schoonheidsfoutje)) er maar 1 van de 280 blokken van toepassing is en dat ene blok is 100%.

Terwijl er bij de S_HIGH (Hoofdwegen) er 25 NVT zijn en dus niet meetellen, en 8 zijn er 100% en de overige zijn gemiddeld 0%. Dat houdt dus in dat we (256 vakjes hebben waarvan 8 100 %, oftewel 3,125%) Echter niet alle blokjes wegen even zwaar, een blokje aan de rand heeft een lager gewicht dan een blokje dat in zijn geheel in de gemeente ligt. Al met al is het totaal dan dus 4.0%

Dus kort samengevat tellen NVT vakjes niet mee in de totalen. En hebben blokjes aan de rand een wegingsfactor.

Nogmaals hallo,

Het idee van de tabel heb ik begrepen, MAAR aangezien in de gemeente (niet plaats) Opsterland "Freeways " minstens door 16 "Blokken" loopt begrijp ik niet waar die 1 v.d. 281 vandaan komt.
Zou je dat kunnen toelichten?

Groet Cor.
Voorheen AM in/om mijn woonplaats, nu AM voor Nederland plus een stukje Oostenrijk bij Mittersil.

Image
OldCor

Postby jvdmeer » Tue Mar 01, 2011 10:34 pm

OldCor wrote:[...]

Nogmaals hallo,

Het idee van de tabel heb ik begrepen, MAAR aangezien in de gemeente (niet plaats) Opsterland "Freeways " minstens door 16 "Blokken" loopt begrijp ik niet waar die 1 v.d. 281 vandaan komt.
Zou je dat kunnen toelichten?

Groet Cor.

Hoi Cor,

Zoals ik in een posting eerder meldde, staan van alle blokjes de waarden standaard de waarde van Snelwegen op NVT. De snelwegen liggen tenslotte niet overal. Als in een vakje dus de snelweg goed is aangegeven is het de bedoeling dat van dat vakje het percentage naar 100% gaat.

ik heb het even rechtstreeks in de db nagekeken en het vakje zrv is de enigste waar snelweg ingevuld is. Alle overige vakjes staan voor snelweg op NVT.

Om precies te zijn is de startpositie van een blokje:
Snelwegen         NVT
Doorgaande wegen    0%
Overige wegen       0%
Lock+Connectivity   0%
POI               NVT
Water               0%

Ook gegroet, Jeroen
jvdmeer

Postby jvdmeer » Tue Mar 01, 2011 10:39 pm

jvdmeer wrote:Ik zal vanavond ook nog een todo-lijst gaan bijhouden, waar voorlopig de volgende punten op staan:

Eerst:
Mogelijkheid om "All=" te gebruiken (en dan de NVT ongemoeid te laten)

Daarna:
- Overzicht per area-manager (al grotendeels af)

Volgende punten:
- Individuele kleurenkeuze
- individuele settings (bijv: alleen snelwegen zien)

ALL=100 of ALL=10 werken voortaan als opdracht

Natuurlijk te combineren met andere opdrachten:
ALL=100;W=0

Zet alles op 100% uitgezonderd Water.
jvdmeer

Postby OldCor » Wed Mar 02, 2011 1:53 am

jvdmeer wrote:
Hoi Cor,

Zoals ik in een posting eerder meldde, staan van alle blokjes de waarden standaard de waarde van Snelwegen op NVT. De snelwegen liggen tenslotte niet overal. Als in een vakje dus de snelweg goed is aangegeven is het de bedoeling dat van dat vakje het percentage naar 100% gaat.

ik heb het even rechtstreeks in de db nagekeken en het vakje zrv is de enigste waar snelweg ingevuld is. Alle overige vakjes staan voor snelweg op NVT.

Om precies te zijn is de startpositie van een blokje:
Snelwegen         NVT
Doorgaande wegen    0%
Overige wegen       0%
Lock+Connectivity   0%
POI               NVT
Water               0%

Ook gegroet, Jeroen

Hallo Jeroen,

Sorry dat ik schijnbaar over iets heen heb gelezen :( , bedankt voor de nadere toelichting.
Aanvankelijk was ik in de veronderstelling dat je mooie systeem de aanwezigheid van een "Freeway" detecteerde.

Groet Cor.

Image
OldCor

PreviousNext

Return to Nederland