Post Reply

Pari asiaa nyppii uudessa versiossa

Post by McPaHa
Aargh... Polttoaineen hinnansyöttö on muuttunut aikaisemmasta hyvästä tavasta aivan hanuriksi.

Toinen mikä nyppii on jos käyttää wazea muuten vaan päällä ilman navigointia niin missään ei näy millä tiellä ajaa... Sen sijaan aivan turhaan alapalkissa lukee että hyvää iltapäivää...
McPaHa
Area Manager
Area Manager
Posts: 56
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

POSTER_ID:16843390

1

Send a message

"Cuius testiculos habes, habeas cardia et cerebellum"

Post by FinToy
hyrava wrote:Tulipahan löydettyä yksi bugi. Ajelin duunikeikalta kotiinpäin ja kun vilkaisin kännykän ruutua niin waze ilmoitti jäljellä olevaksi matka-ajaksi 6min ja matkaksi 25km josta äkkiä päässälaskemalla sain tarvittavaksi keskinopeudeksi 250km/h.
Mulle tuli päin vastoin; matka sujui oletettua nopeammin ja hiukan ennen kotia katsoin kun Waze itsepintaisesti näytti jäljellä olevan matka-ajan olevan 6 minuuttia / 300m :lol:

Mutta ettei pelkästään valittamista olisi, niin onko sovellus alkanut toimia paremmin tunneleissa? Olen nyt hetken aikaa laittanut merkille, että tunneleissa kun ennen sovellus meni täysin kuikalle, niin nyt se jatkaa oletettua nopeutta eteenpäin ja "auto" pysyy kartalla osimoilleen oikein vaikka GPS-signaali onkin hukassa. Mainio parannus!

(en tosin ole missään pitkissä tunneleissa tätä kokeillut, joten pienellä varauksella vielä suhtaudun)
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
OnttoKaiku wrote:
latvamik wrote:en tosin ole missään pitkissä tunneleissa tätä kokeillut
Tarkoitatko nyt päivissä vai viikoissa laskettavaa (umpi-) tunnelia? :mrgreen:
Kuten sanottu, en ole noin pitkiä kokeillut. Töissä käynti häiritsee pahasti nykyään harrastuksia. :(
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by hyrava
Mulla ei näy editorissa satelliittikuva enää ollenkaan. Taso on kuitenkin päällä ja kokeilin laittaa sitä pois ja takaisin päälle, päivittää selainta jne. Ei vaan näy.

Niin, ja Android-appissa horisontissa näkyvä sininen taivas vähän bugittaa, näkyy sellainen sininen liukuvärjätty laatikko jonka yläpuolella on millin verran harmaata ja molemmilla sivuilla pari milliä harmaata. Ei tuo niin käyttöä haittaa mutta näyttää vaan hölmöltä.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by hyrava
Mulla kanssa puuttuu 11.-15. päivän ajot kokonaan ja juuri 11. vai 12. päivän ajoa tässä olin odotellut ilmaantuvaksi kun siinä on pätkä sellaista uutta tietä jota ei ole oikein missään kartassa vielä eli ilmeisesti tänä vuonna tehty uusi tie. Ja tuokin oli taas sellainen "ei tuu toista kertaa käytyä" -tyylinen duunikeikka eli uutta jälkeä en tuolta saa haettua. Muutenkaan ei tule liiemmin Hämeenlinnan Hattulassa pyörittyä. Vinkkinä jollekin Hml-alueella pyörivälle että Hattulantien varrella on uusi Juteinikeskus eli joku koulu/monitoimitalo (googlella löytyy) ja sieltä puuttuu pätkä tietä.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by hyrava
Tulipahan löydettyä yksi bugi. Ajelin duunikeikalta kotiinpäin ja kun vilkaisin kännykän ruutua niin waze ilmoitti jäljellä olevaksi matka-ajaksi 6min ja matkaksi 25km josta äkkiä päässälaskemalla sain tarvittavaksi keskinopeudeksi 250km/h. Muuten hyvä mutta loppumatkalla suurin nopeusrajoitus on 70km/h. Tuo kyllä korjaantui seuraavan risteyksen jälkeen matkan osalta reiluksi 4 kilometriksi joka oli oikein.

Tuon jälkeen olen vähän seuraillut tuota asiaa ja olen todennut että waze tekee tuota satunnaisesti ja jopa eri reiteillä. Onnistuin saamaan tuon aikaiseksi viime viikon aikana arviolta 12-13 navigointikerran aikana 3 kertaa. Kaikki reissut olivat pääkaupunkiseudulla/uudenmaan alueella.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by Karstunen
Chromen kanssa olen pari kertaa joutunut jopa siivoamaan selaushistorian ennenkuin WME on suostunut yhteistyöhön.. Tulikettua en ole tutkinut joten siihen en osaa kommentoida.
Karstunen
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 411
Has thanked: 430 times
Been thanked: 155 times
Send a message
Local Champ / Country Manager / Localizer / First Responder: Finland

Editing the Waze map since 2013

Post by Kupru
Nyt kun kerta mentiin tälle linjalle niin mun on pakko sanoa, että nykyään tuo "Share your drive" on ihan... sieltä itsestään. :( Me käytetään emännän kanssa paljon tätä ominaisuutta ja mua nyppii ihan huolella, että se ei näytä toisen tarkkaa sijaintia/etenemistä vaan avatar hyppii kartalla noin 5min välein, jolloin se ei oikeasti kerro yhtään mitään. Mun mielestä tämä toimi aikoinaan jossain määrin paremmin vanhassa versiossa?

Onneksi on Glympse. Olen siirtynyt käyttämään tätä tilanteissa, joissa pitää oikeasti jakaa tarkempaa sijaintia toiselle. Toivottavasti tähän panostettaisiin vielä Wazessa kuitenkin.
Kupru
Posts: 41
Has thanked: 40 times
Been thanked: 8 times
Send a message

Post by OnttoKaiku
WME satelliittikuvalayeri tosiaan välillä bugittaa. Joskus vähän, joskus enemmän. Jos pieni väkivalta ei auta (sivun refresh), niin parhaaksi olen havainnut sen, että poistaa wme käytöstä satelliittikuvat, reload wme:lle, ottaa käyttöön wme satelliittikuvat, reload wme:lle, muuta zoom-tasoa pykälällä suuntan tai toiseen (yleensä mieluummin ulospäin). Tuon käsittelyn jälkeen 95% tapauksista ratkeaa. Loput ratkeaa selaimen uudelleenkäynnistyksillä ja edellisten kohtien yhdistelyllä ihan "randomisti".
OnttoKaiku
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 615
Has thanked: 21 times
Been thanked: 305 times
Send a message

Post by OnttoKaiku
Viikon ajot ja parikymmentä UR:ää vielä matkalla. Toivottavasti ainakaan UR:t ei ole hukassa.
OnttoKaiku
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 615
Has thanked: 21 times
Been thanked: 305 times
Send a message