Post by Jyyke
Moi,
nyt on taas parilta/kolmelta eri ajokerralta laitettu bugiraportit, juhannusviikolta muistaakseni molemmat ajokerrat ja eilen illalla viimeisimmät. Oikeastaan muuta muutosta matkanvarrella päivitysten yms. jälkeen ei ole tapahtunut, kuin se, että nykyään kadottaa aika tarkalleen 2h:n kohdalla verkkoyhteyden ja sen jälkeen kaatuu.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Moi,

olikohan torstai, kun waze sai uuden päivityksen? No joka tapauksessa, perjantaina kiireessä häsläsin kamojen ja lähes tyhjän luurin kanssa itseni taas tien päälle ja perillä huomasin, että olin unohtanut laittaa wazen virransäästötilaan. Luuri normaalilämpöinen ja oli latautunut matkan aikana noin 10% varauksesta täyteen ja ei mitään ongelmia ohjelman kanssa matkan aikana.
Pitihän kyseinen temppu uusia tänään sillä erotuksella, että akku oli jo lähtiessä lähes täysi, ei lämmennyt mielestäni missään vaiheessa mitenkään erikoisesti ja ei kaatuiluja. En ole hetkeen kokeillut ajaa noita pitempiä siirtymiä ilman virransäästöä, niin en tiedä onko joku jo aikaisempi päivitys korjannut jotain vai onko vielä kaatumisongelmia virransäästötilassa.
No jos softa toimii noin normaalitilassa, myös lataaminen, niin se riittää ainakin minulle.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Moro,

ei tämä nyt kuitenkaan ole ollut toimiva ja pienten hienosäätöjen jälkeen en ole löytänyt toimivaan yhdistelmää, tässä muutamien viikkojen aikana olen lähettänyt rapsoja 2/ajokerta. Tais jopa kahdella peräkkäisellä ajoreissulla toimia moitteettomasti. Tablettia en ole vielä kerennyt valjastamaan reissulle, mutta jos vaan saan aikaiseksi tänä viikonloppuna downgreidaamaan tabletin softan, niin lähtee testiin.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Heipä hei,

lähes vuosi edellisestä postauksesta ja tilanne ei ole muuttunut mihinkään. Eli toimivaa kokoonpanoa en ole löytänyt ja kaatumiset jatkuvat edelleen, ~2/ajo(~5h/suunta). Luonnollisesti bugiraportit jokaisesta kaatumisesta lähetetty, eli karkeasti varmaan 200 rapsaa viimeiseltä ~vuodelta.

Ajoista tallentunut ~50% verrattuna auton mittariin talentuneisiin kilometreihin. Pisteet ei edelleenkään haittaa, mutta olisihan noita ajoja voinut hyödyntää ihan työraportointeihin, mutta meneehän ne käsinkin, kun ei muuta ole.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
ranttine wrote:Mulla on pysynyt pystyssä aika hyvin viimeaikoina (betaversio). Ajettu Espoo - Kuusamo - Espoo ilman yhtäkään kaatumista. Ajoista jää tallentumatta kyllä liian paljon. Waze tutkii asiaa ja toivottavasti korjaantuu.
Mutta beta siis pysyy hyvin pystyssä. Kunhan seuraava versio julkaistaan, niin pitäisi olla tukevampi.
Hetkinen, onko toi betaversio jossain yleisessä testauksessa? Voisin ajaa pari testirinkiä silläkin.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
ranttine wrote:
Jyyke wrote:
ranttine wrote:Mulla on pysynyt pystyssä aika hyvin viimeaikoina (betaversio). Ajettu Espoo - Kuusamo - Espoo ilman yhtäkään kaatumista. Ajoista jää tallentumatta kyllä liian paljon. Waze tutkii asiaa ja toivottavasti korjaantuu.
Mutta beta siis pysyy hyvin pystyssä. Kunhan seuraava versio julkaistaan, niin pitäisi olla tukevampi.
Hetkinen, onko toi betaversio jossain yleisessä testauksessa? Voisin ajaa pari testirinkiä silläkin.
Ei ole, mutta tämän hetkinen beta pitäis tulla jakeluun hetkenä minä hyvänsä, ellei ole jopa jo julkaistu. Versionumero tässä, mikä nyt mulla käytössä on 4.52.1.0. Tuohon kun vertailee, niin jonkun käsityksen saa. Tämä siis viimeisin. Jos ei ole debug-tilaa päällä, versionumeron näkee Asetukset->Tietoja. Siellä pitäisi näkyä Release-numero.
Sit ei auta kuin odotella hetkinen, hyvinhän tähän on päivityksiä tullut,1-2/kk, ellei jopa useammin. Tosin en ole enää aikoihin jaksanut katsoa mitä kaikkea fiksattu/kehitetty, mutta aina jotain. Ehkä pitäisi tuijottaa noita päivityksiä useammin, sillä tällä viikolla löysin suomiäänen, liekkö ollut pitkäänkin?

Versiona pyörii 4.52.0.3
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
ranttine wrote:
Jyyke wrote:tällä viikolla löysin suomiäänen, liekkö ollut pitkäänkin?
Se saatiin putkesta ulos 30.5. Vaihtelee vain, kuinka pian tulee näkyviin kullekkin käyttäjälle. Karstunen höpötti ja allekirjoittanut äänitti & editoi.
Onko äänenvoimakkuuta mahdollista editoida hieman kovemmalle, että kuuluisi hieman paremmin noi varoitukset normaalin taustamelun läpi. Mahdollisesti navigoinnissa sama, en kokeillut. Itsellä päällä ainoastaan varoitukset ja samaa äänentaso"ongelmaa" ei ole englativersiossa.
Todella hyvä lisä, tiedä vaikka tuo lisää käyttäjiä.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
ranttine wrote:
Jyyke wrote:
ranttine wrote:Mulla on pysynyt pystyssä aika hyvin viimeaikoina (betaversio). Ajettu Espoo - Kuusamo - Espoo ilman yhtäkään kaatumista. Ajoista jää tallentumatta kyllä liian paljon. Waze tutkii asiaa ja toivottavasti korjaantuu.
Mutta beta siis pysyy hyvin pystyssä. Kunhan seuraava versio julkaistaan, niin pitäisi olla tukevampi.
Hetkinen, onko toi betaversio jossain yleisessä testauksessa? Voisin ajaa pari testirinkiä silläkin.
Ei ole, mutta tämän hetkinen beta pitäis tulla jakeluun hetkenä minä hyvänsä, ellei ole jopa jo julkaistu. Versionumero tässä, mikä nyt mulla käytössä on 4.52.1.0. Tuohon kun vertailee, niin jonkun käsityksen saa. Tämä siis viimeisin. Jos ei ole debug-tilaa päällä, versionumeron näkee Asetukset->Tietoja. Siellä pitäisi näkyä Release-numero.
Ei tuonut noin viikon takainen päivitys apua kaatuiluun. Pian menee luuri uusiksi, joten jospa se vika paljastuisi, vaikka useampaa laitetta olen tässä jo kerennyt kokeilemaan. Touvottavasti ei ole ja jää ominaisuudeksi tuo ~2h:n jälkeen kaatuminen. V4.52.2.2
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Moro,

aikaisemmin on ollut Honor 8 ja ilmeisesti siinä on todella huono äänentoisto, nyt vaihtui luuriksi S10 ja kyllä kuuluu. En muista tarkkaan mikä versio oli sisällä, mutta viimeisin OTAna päivitetty asennettu, viimeisin olisi vaatinut liikaa kikkailua, koska firman luuri, firman läppäri jne.

Mutta mutta, ei tuonut S10 apua kaatuiluun sunnuntain ajeluilla, kaatui varmasti kerran ja ensimmäinen sammuminen/kaatuminen saattoi olla käyttäjän näppihäiriö. Luonnollisesti bugiraportti lähetetty tuostakin kaatumisesta.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message

Post by Jyyke
Heipähei,

nyt uuden luurin myötä "pulttasin"vanhan langattomalla latauksella olevan telineen autoon ja huomasin, että ainakin tämä luuri katkaisee puhelun aikana mobiilidatan, ehkä. Tai näin ainakin waze ilmoittaa. En aikaisemmin ole tätä huomannut tai tajunnut, kun luuri lojunut milloin missäkin piuhan perässä, mutta nyt laitoin asetuksista wazen aina päälimmäiseksi ja kun toi teline on ns. näkökentässä, niin huomioi taas uusia asoita.
En eilen pystynyt enää kokeilemaan, että onko toi todellinen mobiilidatan katkeaminen, vai wazen ilmoitus. Täytyy hieman perehtyä aiheeseen ja testailla lisää ja jos toi on todellinen, niin mistä johtuu. Ainakin aiemmin juuri ennen kaatumista tuli ilmoitus, että etsitään verkkoyhteyttä tms ja ainakaan silloin ei ollut kyse todellisesta mobiilidatan katkeamisesta. Puheluiden aikana waze ei kaatunut.
Eilen vakaasti pystyssä ~5h, eli koko ajoreissun.
Jyyke
Posts: 30
Been thanked: 17 times
Send a message