Editorilevelit

[ img ]

Moderators: Unholy, ranttine, Karstunen

Editorilevelit

Postby ranttine » Thu May 17, 2018 11:29 am

Tajusin juuri, että tästä aiheesta ei foorumilla ole omaa aihetta vielä.

Tarkemmin aiheesta löytyy tämän linkin takaa.

Lyhyesti:

• Kun aloittelet editoimista niin editorilevelisi on 1
  • 3000 editin jälkeen nouset automaattisesti tasolle 2
  • 25000 editin jälkeen nouset automaattisesti tasolle 3
  • 100k edittiä mahdollistaa tason 4
  • 250k edittiä mahdollistaa tason 5
  • 500k edittiä mahdollistaa tason 6
Eli tasolle 3 asti nousee automaattisesti. Siitä eteenpäin tasot myönnetään pyynnöstä.
Kun tason nostoon riittävä pistemäärä on kasassa, pyynnön voi kirjoittaa tähän alle tai jos ujostuttaa, niin vaikkapa yksityisviestillä jollekkin meidän Country Managereista.

Mistäpä tiedän, monta edittiä minulla on kasassa?
Dashboardista löytyy lukema kohdasta "Karttamuokkaukset".

Pisteiden päivittyminen dashboardiin voi ikävä kyllä kestää (muutama viikko muistaakseni ollut pisin viive), mutta kyllä ne sinne tiensä lopulta löytävät.
[ img ][ img ][ img ]
Country Manager: Finland
Waze App and Routing Beta
ranttine
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 1119 times
Been thanked: 620 times

Re: Editorilevelit

Postby world_rscorh8f » Thu Sep 06, 2018 8:03 am

Hetken etsiskelin, enkä nyt vastausta.

Pitäisikö tuon Waze karttaeditorin vasemmassa reunassa kohdan "pisteet" ja "muokkaukset" laskurin toimia jollain tavalla?

Itse olen tietääkseni aivan onnistuneesti muokannut ja korjannut kaikenlaista pientä ainakin viikonpäivät, siitä huolimatta pisteet on edelleen 0 ja muokkaukset 0. Kuitenkin kartalle nuo korjaukseni on päivittyneet.

Sama näyttää olevan tuon ihan android appsin kanssa, joka edelleen sanoo pisteitä olevan nolla vaikka niitäkin olisi pitänyt kertyä.
world_rscorh8f

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby proffa71 » Thu Sep 06, 2018 8:16 am

world_rscorh8f wrote:Hetken etsiskelin, enkä nyt vastausta.

Pitäisikö tuon Waze karttaeditorin vasemmassa reunassa kohdan "pisteet" ja "muokkaukset" laskurin toimia jollain tavalla?

Itse olen tietääkseni aivan onnistuneesti muokannut ja korjannut kaikenlaista pientä ainakin viikonpäivät, siitä huolimatta pisteet on edelleen 0 ja muokkaukset 0. Kuitenkin kartalle nuo korjaukseni on päivittyneet.

Sama näyttää olevan tuon ihan android appsin kanssa, joka edelleen sanoo pisteitä olevan nolla vaikka niitäkin olisi pitänyt kertyä.

Moi,

Kyllä sen pitäisi mutta eivät ole nyt hetkeen päivittyneet, näkee statussivulta https://status.waze.com/ että on viivettä. Näet omat editit kyllä sivulta https://www.waze.com/fi/user/editor/world_rscorh8f ja sitten kun pisteet yms. päivittyvät niin näet tarkempia tietoja myös https://www.waze.com/dashboard sivulta
Oletko jo käynyt Waze Finlandin Slackissa, rennompaa jutustelua ja muihin editoreihin tutustumista: https://wazefinland.slack.com/messages/C7Z03L2JG/

[ img ] [ img ] [ img ][ img ]
proffa71
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Has thanked: 232 times
Been thanked: 123 times

Postby world_rscorh8f » Thu Sep 06, 2018 8:26 am

proffa71 wrote:
world_rscorh8f wrote:Hetken etsiskelin, enkä nyt vastausta.

Moi,

Kyllä sen pitäisi mutta eivät ole nyt hetkeen päivittyneet, näkee statussivulta https://status.waze.com/ että on viivettä. Näet omat editit kyllä sivulta https://www.waze.com/fi/user/editor/world_rscorh8f ja sitten kun pisteet yms. päivittyvät niin näet tarkempia tietoja myös https://www.waze.com/dashboard sivulta

Kaippa ne sieltä aikanaan ilmaantuvat. Kiitoksia vastauksesta.
world_rscorh8f

Been thanked: 0 time

Postby Jani_Hki » Tue Feb 05, 2019 8:35 pm

Moi

Olen vuodesta 2013 lähtien käynyt satunnaisesti luomassa sisältöjä Waze karttoihin. Kertokaapa tälläiselle satunnaiselle päivittäjälle mikä on tämän vkojlf nimimerkin takana olevan henkilön motiivi käydä muuttamassa lähes kaikkia minunkin ja monen muun tekemiä päivityksiä, myös sellaisissa paikoissa olevia, joissa hän ei taatusti ole ikinä edes käynyt. Onko hänen ainoa motiivi saada itselleen jonkun toisen tekemästä isommasta päivitys työstä kunniaa ja pisteitä, tekemällä jokin olematon muutos sisältöön vai onko kyseessä jokin ihan oikea syy miksi hänen nimimerkkinsä ilmestyy tekemiini sisältöihin viimeiseksi päivittäjäksi säännöllisesti lähes kaikissa paikoissa?

- Jani_Hki
Jani_Hki

Been thanked: 1 time

Postby ranttine » Wed Feb 06, 2019 9:52 am

Moro,

karttaa rakennetaan joukkovoimalla. Kovimpien editoreiden nimiä vilahtelee aivan joka puolella. Aina löytyy säädettävää.

vkojlf on yksi Suomen country-managereista. Tämä joukko voi editoida missä vain maan rajojen sisällä.

Katselin läpi historiasta pari paikkaa, mitä olet editoinut ja missä viimeisimpänä muuttajana näkyy vkojlf.

Esimerkiksi Puistolan peruskoulussa vkojlf oli lisännyt google-linkityksen ko paikkaan. Ilman tuota toimenpidettä navigointi voi mennä pieleen jos käyttäjä valitsee navigoinnin kohteeksi google-paikan waze-paikan sijaan (tuo käy helposti, koska waze clientissa ei käyttäjä paikkojen eroa näe). Ja näitä google-linkityksiä ei pysty tekemään muut kuin edistyneemmät editoijat.
[ img ][ img ][ img ]
Waze App and Routing Beta
ranttine
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 1119 times
Been thanked: 620 times

Postby kumiankka » Wed Feb 06, 2019 4:13 pm

Siinä mielessä kritiikki on kyllä ihan asiallista, ja minä sekä eräs "ei-enää-ihan-juniori" olemme myös samasta valittaneet, että jos ei koskaan saa tietää miksi joku kokeneempi teki jonkun korjauksen, niin ei myöskään voi oppia tekemään asioita oikein. Joukkovoiman saavuttaminen edellyttää aloittelijoiden opastamista. Se voi olla henkisesti rasittavaa, mutta vastineena saa lisää osaavia käsiä. Junioritoimintaan pitää ymmärtää panostaa kaikilla alueilla. Sitä en ala arvailemaan haluavatko kaikki lisää käsiä.
kumiankka a.k.a. the rubber duck. Quack quack!

[ img ][ img ][ img ]
kumiankka

Has thanked: 93 times
Been thanked: 246 times

Return to Finland [suomi]