Post Reply

Yleisiä pieniä murheita, kommenttien ja avunpyyntöjä

Post by
Vertaistukiryhmä

Ajattelin rustailla uuden threadin pienemmille murheille, joita joskus välillä saattaa tulla eteen. Kaipailee toisten kommenttia tai asiantuntemusta tai muuten vain apua ongelmien ratkomiseen.

Aloitan tällä:
https://www.waze.com/editor?env=row&lon ... t=14505698

VT25 ja VT1 risteyksessä Kehätie (VT25) jatkuu sillan yli Kehätie-nimellä. Raportoija on toki oikeassa, että hänen suunnasta tulijalla VT25 erkani rampille jo ennen ympyrää.

Jatkumon kannalta kuitenkin VT25 toiseen suuntaan kulkee sillan yli.

1125 alkaa tienä vasta raportoijan jälkimmäisestä ympyrästä eteenpäin. Eli kartta on sinällään täysin oikein.

En nyt keksi mitään mielekästä ratkaisua enkä vastausta käyttäjälle, haluaisiko joku muu perustella asiaa tuonne raporttiin?

Mietin periaatteellisia (<-huom!) vaihtoehtoja:
- Tumppi ympyrän jatkeeksi => ei hyvä, poikii lisää tumppeja alueelle ja todennäköisesti sotkee reititystä turhaan.
- Sillan nimeäminen vain Kehätie -nimellä ja alternativena 25 => toiminee ja on ehkä paras ratkaisu, mutta en täysin lämpene ajatukselle. Menettää myös sillalta mahdollisen 25 kyltin kartassa. Vähän ehkä myös epäselvä kun tien luokitus on MHW.

Ja se joka ehdottaa tuohon ajosuuntien kahdennusta, niin allekirjoittaneella on saunan takana varsin hyvin tilaa!

Post by kumiankka
Nimi pois kokonaan ramppien koillisen päätepsteen ja lounaisen ympyrän välitä ja antaa Wazen arpoa opasteiden tekstit? Periytymisessä oli muistaakseni 400 metrin raja muilla kuin rampeilla, mutta voisihan sitä kokeilla toimiiko. Ramppeja raja ei tosiaan koske, joten 25:n viimeiset segmentit voisi kokeilla laittaa nimettöminä ramppeina.

Mikrosegmenttejä on kyllä kylvetty aika surutta viime aikoina, joten ei sekään ole poissuljettu vaihtoehto.
Eikä kahdennus (-:
kumiankka
Has thanked: 157 times
Been thanked: 370 times

Post by AJM_63
Tiellä 280 (Somerontie) 110-tien liittymän lähellä on lyhyellä pätkällä väärä nopeusrajoitus: suunnilleen pisteiden 251539083 ja 251539021 välillä rajoitus on 80 km/h (tai oli ainakin 10.7.2020) eikä 60 km/h.
AJM_63
Been thanked: 2 times

Post by FinToy
AJM_63 wrote:Tiellä 280 (Somerontie) 110-tien liittymän lähellä on lyhyellä pätkällä väärä nopeusrajoitus: suunnilleen pisteiden 251539083 ja 251539021 välillä rajoitus on 80 km/h (tai oli ainakin 10.7.2020) eikä 60 km/h.
Ihan mielenkiinnosta pari huomiota:
1) Jos/kun tiesit paikan, niin oliko sinulla joku erityinen syy olla korjaamatta asiaa itse (liian korkeat lukot esim.)? Jäin vain miettimään, että pitäisikö meidän esim. järjestää jotain Suomi-webinaareja kartanmuokkauksen perusteista tjsp?

2) Itse koen äärimmäisen hankalaksi lähteä metsästämään oikeaa paikkaa pelkkien noden numeroiden perusteella. WME:n kartalta kun saa suoran linkin oikeaan paikkaan jos korjaus ei itseltä jostain syystä (ajoalue loppuu kesken tms.) onnistu. Voit jopa valita CTRL (CMD) -napin kanssa useamman segmentin ja sen jälkeen editorin oikeasta alakulmasta saat linkin, jossa segmentitkin ovat valmiiksi valittuina. Tämä saattaa olla toinen asia, jonka oletamme kaikkien tietävän, mutta uutena kartanmuokkaajana tällainenkin perusjuttu voi hyvinkin yllättää.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Has thanked: 300 times
Been thanked: 255 times
Hyvä jumala, anna minulle lisää kärsivällisyyttä nyt HETI!!

Country Manager Finland, Local Champion, Waze app Betatester

Oletko jo käynyt Waze Finlandin Slackissa?

Post by FinToy
OnttoKaiku wrote:Jopas sitä ollaan tuomitsevia tänään. Tarjotuilla ohjeilla löytyi parissa minuutissa. Olin kyllä asettanut itselleni hakemiseen muodollisen noin 5min aikarajan. Ei tosiaan ole mikään helpoin etsintätapa.
Ei ole, ei. Eikä ollut tarkoitus olla tuomitseva, halusin ennemmin tarjota apua jos siitä olisi ollut kyse. Ei me kaikki olla onttiksen kaltaisia vääräleukoja, joilla aina on jotain ketkua mielessä :roll: :lol:
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Post by FinToy
OnttoKaiku wrote:Saa myös sanoa (ranttine), että millin tarkka käyttäjien seuranta tulee huomenna ja sit piirretään tietä mikroskoopin kanssa.
Eiku se tulee "soon" :roll:

Henkilökohtaisesti mulla on Falconin kanssa sen verran murheita, etten kovinkaan innokkaasti sitä odota vaikka tunneleissa se hyvin toimiikin.

Tuohon risteykseen en nyt sano juuta enkä jaata, yleensä toimivaa ei kannata korjata, mutta kyllähän tuo silmiin sattuu. :(
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Post by kumiankka
OnttoKaiku wrote:Mitäpäs arvon kolleegat olisivat mieltä jos Helsingissä Itäväylän ja Kehä1:n risteys vedettäisiin nykyisen neliön+JB:n setistä yhteen nodeen ilman JB:tä?
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... 238&zoom=6

Risteys ei ole käännöksien suhteen laaja (koska rampit) ja toimisi ilman tuplattuja teitä (tätä en nyt tuputa), tsekatkaa gps trackit. Lähinnä vaan tuo hallittavuus voisi olla huomattavasti helpompaa. Ja ihan tuosta rapsasta sain ajatuksen...

Saa myös sanoa (ranttine), että millin tarkka käyttäjien seuranta tulee huomenna ja sit piirretään tietä mikroskoopin kanssa.
Foorumin mukaan JB on The Tool ei-toivottujen U-käännösten estoon ja isoihin risteyksiin muutenkin. Isossa kuvassa tarkoitus ei ilmeisesti ole pyrkiä niistä eroon, vaan päinvastoin, eli tehdä risteyksistä enemmän todellisuutta vastaavia ja säätää reitit tarvittaessa JB:llä. Sen sjiaan, että poistetaan JB, ehdotankin, että JB:n tasovaatimus pudotetaan viitosesta neloseen, että niitä saadaan kartalle enemmän :)

Samalla voisi harkita joko tasoristeysten tai kaistojen pudottamista nelosesta kolmoseen, että saadaan sillekin tasolle vähän tavoiteltavaa.
kumiankka
Has thanked: 157 times
Been thanked: 370 times

Post by FinToy
Onttis / Proffa: Tuossa on kaksi samannimistä paikkaa, toinen piste ja toinen alue. Kumpikohan lienee oikein?
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... 869&zoom=6
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs

FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs

FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs

Post by FinToy
kumiankka wrote: Mulla kanssa 98:ia tankissa ja ensimmäinen merkintä tilastoissa on 23.7.2014, jolloin 98 maksoi kehä-kolmosen varrella 1,739 €/litra. Viimeisin tankkaus oli 6.4.2021 (ei tule kauheasti kilsoja tällä hetkellä), jolloin lompakko keveni 1,687 €/litra.
Eilen kauhistelin paikallisella aakkosasemalla 98:n hintaa, joka oli 1,813€/l :o
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs