Post Reply

Suomi navigointiäänenä?

Post by ilzu
Onko minun Wazeni jollain tapaa päivittymätön kun en löydä valikosta suomenkielistä navigointiääntä?
Itselleni ei niin ole väliä, englanti kelpaa ihan hyvin, mutta isälleni ajattelin että olisi hyvä jos olisi suomi myös navigointiäänenä.

Eli puuttuuko minulta jokin kielipaketti vai? Itse Wazen saan kyllä suomenkieliseksi...
ilzu
Posts: 1

POSTER_ID:8156587

1

Send a message

Post by FinToy
Nipaa wrote:Ei hätää, PIAN se on täällä! :D
Taas :shock: :roll:
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Rainis_ wrote:puhelin vissiin pitää olla rootattu.
Miksi ihmeessä? Eikö sinne kansioon voi tiputella filet ihan ilman roottaustakin?
Rainis_ wrote:Jos joku haluaa niin voin raapustaa ohjeet ja tehdä äänitiedostoista paketin ja jakaa sen.
Ilman muuta, laita ihmeessä jakoon. Kiitos!
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
Rainis_ wrote:Tuolla pitäisi sitten olla ladattujen äänien mukaan nimetyt kansiot, ja niiden sisällä .mp3 tiedostoja. Jos löytää ja näkee nuo tiedostot, niin sitten kokeile että pystytkö nimeämään (eli muokkaamaan) jonkun tiedoston uudelleen.
Nimeäminen onnistuu, mulla on Android 6.0.1 (Google Nexus 5) :)
edit: eikäkun olin väärässä kansiossa, ei onnistunutkaan. Kokeilen root accessilla myöhemmin.
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by FinToy
ranttine wrote:FYI Suomi TTS:n suhteen. Nyt voi jo melkein alkaa pidättää hengitystä ;)
Näin sitä pidetään hulluja jännityksessä :lol: :roll:
FinToy
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 922
Has thanked: 324 times
Been thanked: 273 times
Send a message
Dear lord, please give me more patience NOW!!!
Country Manager Finland | Local Champion | Waze app Betatester | Localization

Waze Finland nyt Discordissa, tule mukaan!

Post by hurja
ranttine wrote: mutta meidän kielelle sitä tuskin tulee ennekuin käyttäjiä on paljon enemmän :/
Kuitenkin käyttäjiä tulisi lisää, jos olisi ääni suomeksi. :?
hurja
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 536
Has thanked: 40 times
Been thanked: 77 times
Send a message
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Lappland, Kiruna - Överkalix SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, Savo/Savolax FINLAND

download/file.php?id=30634
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3, MMR India - Madhya Pradesh, MR Zambia, MMR X Zimbabwe, WOW India2017

Post by hurja
McPaHa wrote:Huoh... Koska on soon?
"Soon" does not imply any particular date, time, decade, century, or millennia in the past, present, and certainly not the future. "Soon" shall make no contract or warranty between Waze and the end user. "Soon" will arrive some day, Waze does guarantee that "soon" will be here before the end of time. Maybe. Do not make plans based on "soon" as Waze will not be liable for any misuse, use, or even casual glancing at "soon." (aka davidakachaos :wink:)
hurja
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 536
Has thanked: 40 times
Been thanked: 77 times
Send a message
AM Dalarna, Siljan - Hedemora, Ludvika SWEDEN
AM Lappland, Kiruna - Överkalix SWEDEN
AM Åland/Ahvenanmaa, Savo/Savolax FINLAND

download/file.php?id=30634
MapRaids: MMR1, MR-Canada, MMR2-China, MMR3-Thailand, MR Australia, MR Poland, MR PA-SL, MMR South-Africa, mMR Sri Lanka 2, mMR Sri Lanka 3, MMR India - Madhya Pradesh, MR Zambia, MMR X Zimbabwe, WOW India2017

Post by hyrava
Ei kai tuo kummoinenkaan homma olisi tehdä pelkkien kääntymisopasteiden sun muiden osalta, luultavasti pitäisi vain nauhoittaa "käänny vasemmalle", "sadan metrin päästä" sun muita pätkiä sopivaan tiedostomuotoon ja kasata niistä kielipaketti. Hankalampi homma onkin sitten tuo automaattinen tts kadunnimille.

Itse olen aikanaan TomTomille tehnyt oman kielipaketin, siihen löytyi jopa jostakin työkalukin. Sen kun tallensi tarvitut sanat ja lauseenpätkät, nimesi oikealla tavalla kansioon ja kielipaketin koontityökalulla pyöräytti TomTomin ymmärtämään muotoon. Luulisi että Wazessa tuo temppu ei olisi tuota monimutkaisempi.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by hyrava
Surffailin tuossa pari päivää sitten vähän Androidin tiedostojärjestelmässä ja eksyin Wazen kansioon. Siellä näyttäisi olevan nuo opasteäänet ihan (muistaakseni) MP3-äänitiedostoina joten ei välttämättä olisi kovin suurikaan juttu tehdä omaa kielipakettia.

Jos kukaan muu ei kerkiä aiemmin hakkeroimaan niin itse ajattelin ainakin jossain vaiheessa kokeilla onnistuuko tuo ihan kotikonstein, kunhan nyt uudenvuoden hulinat on ensin kerinneet jäädä taakse.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message

Post by hyrava
Heh, tämähän lähti vauhdilla rullaamaan eteenpäin. No, en mä sitten edes lähde kokeilemaan kun homma näyttääkin toimivan. Enää vaan pitää jonkun saada kaikki äänet hyvälaatuisena pakettiin ja sitten potkaisee jotain ylempää tahoa että liittäköön ne virallisesti wazeen.
hyrava
Posts: 9
Has thanked: 2 times
Send a message