Post by Dev0
Kender ikke nogen, og tvivler på at kendisser vil gøre det gratis :-/
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Det kan jeg ikke kommentere på, tvivler dog at Waze vil ud i sådan noget.. Tror bare vi skal være glade for at vi kan vælge vores egen lokale stemme.. Men altså igen, hvis der er nogen som har lyst, så er vi meget interesseret, har dog ikke modtaget noget endnu..
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Dan, du må næsten kommentere i stedet for mig, da jeg ikke er Champ :-P
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Hurtigheden af min tale tvivler jeg på at jeg kan ændre på, taler generelt roligt og afslappet (langsomt), har aldrig brudt mig om hurtig talende mennesker, det lyder ikke som en velovervejet tanke/sætning der kommer ud..

Lyd niveauet er tæt på maksimum, da jeg optog, så nærmede den sig derop til hvor det begynder at skratte.. Den software jeg bruger hedder Audiocity, og der skruede jeg 5 DB op for lyden. Udover det, så har min mikrofon også noget software som fjerner alt støj plus skruer op for lyden. Det var dog ikke indstillet til 100% for at undgå skratten..

Problemet er jo vores smartphones ikke er lavet til brug i bilen, men hvordan er lydniveauet i forhold til de andre stemmer? Kan ikke helt vurdere...

Jeg kan prøve at lave endnu en optagelse, prøve at tale lidt hurtigere og prøve at tale lidt højere, uden at det bliver råben haha ;-)

Tak for rådene...
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Jeg har fundet noget andet software som kan gøre volumen højere, prøver lige det først for at se hvordan det virker :-)


EDIT:
Ja som jeg forventede, hvis man skruer andet end 1 eller 2 DB mere op, så begynder der at komme skratten på lyden.. Problemet er vores små højtalere i telefonerne.. Bruger de fleste ikke deres smartphone via Bluetooth med bilens højtalere? Der kan bilens forstærker jo klare jobbet med at få den lyd man vil have :-P

Hvis du kan regne ud hvordan man får højere lyd uden dårlig lyd, så vil jeg vide hvordan :-)

Dog kan jeg stadig prøve at lave en ny optagelse :-)

Tænker lidt om der skal arbejdes med nogle af sætningerne? Synes nogle af dem lyder lidt akavet :-P
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Smart...
Du må meget gerne uploade en kopi, så jeg kan høre forskellen :-)

Jeg prøver at indspille en ny nu, med lidt hurtigere sprog :-)
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Kør forsigtigt :-)
Jeg kan godt lige alarmen, men stemmen er blevet forvrænget?
Jeg har fundet ud af at jeg kan increase lyden lidt mere med min mikrofon, så laver en ny indspilning, som vi så kan lægge en alarm på, men tror altså ikke at vi skal forvente det helt store, for de andre stemmer er heller ikke så høje, i hvert fald dem jeg har testet i app'en.. Det er vores telefoner højtalere der er for lave i volumen...
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Ah fik helt smidt det ud af mit hoved igen, så har ikke fået lavet en ny optagelse..

Men ja vi skal have fundet en kvinde :-)

Prøver lige filerne på min telefon..
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Ved ikke om det kun er min telefon, men synes at der er kommet lidt echo på? Og den cutter lyden af lidt for tidligt, så nogen af ordene lyder afstumpet, ved ikke om det bare er min telefon, eller har du også lagt mærke til det? For eksempel om en kilometer, lyder det som en kilomet..

Jeg prøver at lave en ny optagelse, forhåbentligt kan vi få det lidt højere og hurtigere tale..
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Lavet en ny optagelse, snakker hurtigere, lyden skruet op til 103 DB og alarm lyden er lagt ind på advarslerne..

Det ligger på de links på første side..
viewtopic.php?f=121&t=101037#p964695
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message