Post Reply

Ny bruger og et enkelt problem

Post by kejser
Jeg er nu startet på at bruge Waze i DK, efter at have kørt med det i 7 uger i Israel.
Det kan kun gå for langsomt, med at få det op at køre i DK. Det virker rigtig godt.
Hvis ikke som navigation, så som hjælp til andre mht til politikontrol osv.

Jeg har bedt om at blive Area Manager i Jelling/Vejle området indtil videre.

De sidste par dage har jeg kørt rundt og "opdaget" nye veje, men de kommer ikke op på min dashboard. Skal de ikke det?
kejser
Posts: 4

POSTER_ID:2629925

1

Send a message

Post by kejser
Hej Adam

Jeg fandt ud af at jeg var på den forkerte server, derfor var my dashboard helt tom. Nu er jeg på den rigtige og så virker det.

Jeg har også bemærket at alt for mange veje er markeret som hovedveje i mit område, selvom de ikke er det. Jeg håber da at alle bruger de retningslinjer der er lagt på wiki

http://www.waze.com/wiki/index.php/Hvor ... Denmark%29
kejser
Posts: 4
Send a message

Post by kejser
Så du mener at en minor highway ikke behøver at være en hovedvej med et nummer men godt kan være en alm landevej?
AdamGS wrote:Ja det sker at man kommer ind på waze.com og ikke world.waze.com... btw world.waze.com er den rigtige til ikke US brugere.

Ja det kunne være fedt hvis alle fulgte de retningslinjer, men det tror jeg det kniber lidt med. Jeg tror faktisk også at der i Wikien skal lempes lidt på hvornår man skal bruge "Primary Street". Jeg vil forslå at det ændres, så den stemmer mere overens med den amerikanske: http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... name_roads

Mvh. Adam
kejser
Posts: 4
Send a message

Post by kejser
Ja jeg synes heller ikke lige at jeg kan se forskellen mellem primary street og street.
Nu bor jeg ude på landet, så jeg er i tvivl om små veje herude bare skal være streets?
Der står jo i wiki at det er en vej uden gadenavn og dem er der da umiddelbart ikke så mange af i DK
AdamGS wrote:Det var nu ikke minor highway, jeg tænkte der var problemer med, men primary street. Jeg vil bestemt ikke udelukke der også kan være et problem der. Men skal vi ikke holde den ind til videre?

/Adam
kejser
Posts: 4
Send a message

Post by MrKnudsen
kejser wrote:Ja jeg synes heller ikke lige at jeg kan se forskellen mellem primary street og street.
Nu bor jeg ude på landet, så jeg er i tvivl om små veje herude bare skal være streets?
Der står jo i wiki at det er en vej uden gadenavn og dem er der da umiddelbart ikke så mange af i DK
Primary road = landeveje, dvs. typisk veje med trecifret vejnummer, hvorimod Streets er unummererede veje, så ja, dem er der mange af på landet.

Jeg mener også, vi skal holde os til vejledningen i Wiki indtil videre. Specielt i byerne kunne man godt argumentere for at gøre det lidt anderledes med Pimary streets til nogle af de unummererede store færdselsårer for at differentiere dem fra villaveje mv. - det er i hvert fald, hvad jeg ser ske i flere byer...
MrKnudsen
Area Manager
Area Manager
Posts: 89
Been thanked: 9 times
Send a message

Post by RumCigar
Hej Kejser,

Helt enig, det kan kun gå for langsomt. Velkommen til og GO' wazing!

Det kan godt være det er meningen med det sker heller ikke hos mig. Når du går ind i 'update map' (Cartouche) så vises veje der ikke er redigeret som røde, både dine og andres. Dem kan du starte med. Hvis du vælger at tilføje 'No name roads' filteret vises alle veje uden navn med en kraftig orange farve, den plejer jeg at bruge.

Mvh. Adam
RumCigar
Posts: 16
Send a message

Post by RumCigar
Ja det sker at man kommer ind på waze.com og ikke world.waze.com... btw world.waze.com er den rigtige til ikke US brugere.

Ja det kunne være fedt hvis alle fulgte de retningslinjer, men det tror jeg det kniber lidt med. Jeg tror faktisk også at der i Wikien skal lempes lidt på hvornår man skal bruge "Primary Street". Jeg vil forslå at det ændres, så den stemmer mere overens med den amerikanske: http://www.waze.com/wiki/index.php/How_ ... name_roads

Mvh. Adam
RumCigar
Posts: 16
Send a message

Post by RumCigar
Det var nu ikke minor highway, jeg tænkte der var problemer med, men primary street. Jeg vil bestemt ikke udelukke der også kan være et problem der. Men skal vi ikke holde den ind til videre?

/Adam
RumCigar
Posts: 16
Send a message

Post by RumCigar
Ha ha, det er da vist en fejl.

Det er bare en alm. vej med et navn, retter det med det samme.

/Adam
RumCigar
Posts: 16
Send a message