Post Reply

Adresse fejl i Danmark med Waze.

Post by Dev0
De fleste af jer har nok stødt ind i fejl rapporter fra brugere som har fået en forkert destination når de søgte efter en adresse..
Fejlen ligger ikke hos Waze, eftersom at databasen af adresser/husnumre i Danmark er næsten ikke eksisterende (ja vi har vel alle tilføjet de huse vi kender, men det bliver sikkert heller ikke til meget mere end nogle tusinde adresser til sammen).
Derimod så bruger Waze, som de fleste nok ved, Googles database over adresser, desværre er der bare mange fejl i, og det bliver der nok ved med at være de næste par år, det tager jo tid at rette hele verden til..

Derfor er den letteste måde at rette ovenstående fejl, ved at rette fejlen ved kilden..
Det gøres utrolig nemt for dem der ikke allerede ved det..

Gå blot ind på Google Maps, søg efter adressen som rummer fejlen, den vil vise markøren det forkerte sted på kortet, mens den er markeret, skal du blot trykke på Rapportér et problem, som er placeret nede i højre hjørne. Herefter kan man hive i markøren hen til den rigtige placering,trykke på Send og derefter vil rapporten blive gennemgået af brugerne af Google Maps Maker.. Nogle tilfælde så er det rettet inden for nogle timer, andre gange går der nogle dage,kommer an på hvor aktive de er i netop dit område..

Så selvom jeg ved at mange af jer kender til det ovenstående, så håber jeg alligevel at jeg har hjulpet nogle nye kort editorer :-)



Kan samtidigt anbefale dette script som laver en genvejsknap til Google Maps I samme område som du er i, i WME.. Så kan man virkelig hurtigt få rettet sådanne fejl, med mindst muligt arbejde :D

http://www.webextender.net/scripts/sour ... 06.user.js

Du skal bruge Tampermonkey til Google Chrome for at kunne kører ovenstående script..
Her er linket til Tampermonkey hvis du ikke allerede har det installeret:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... fkfo?hl=da
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times

POSTER_ID:16904077

1

Send a message