Post by Dev0
Ja, nu må vi se om der kan findes en løsning. Måske kunne man også skrotte vejarbejde meddelelserne fra vejdirektoratet og beholde ulykker, lukninger og lignende.. Ved dog ikke er muligt at sortere i det på den måde, da waze blot modtager en XML fil fra vejdirektoratet.
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
MichaelMlr wrote:Jeg tror ikke der er gamle medelser i den XML vejdirektoratet sender til Waze. Jeg tror derimod det er Waze der skal sørge for at slette den info der ikke længere er i Vejdirektoratets XML fil, det ville være underligt hvis vejdirektoratet bare adder nye info til deres XML, og lader det gamle står. Som sagt virker den slags XML normalt ved at der kommer en ny med ny info.
Den kan jeg så direkte modsige.

Waze beholder ikke noget der ikke står i filen. Jeg har bevidnet mange ulykker og farer som dukker op og bliver fjernet igen, så ovenstående påstand er altså ikke korrekt.
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Det ser ud som at den ved Roskilde er blevet fjernet, ved ikke om det er vejdirektoratet eller om det er waze som har fjernet den?
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Jeg var ikke online der så så ikke uheldet, men indtil videre har jeg set flere uheld komme på kortet...

Der er en her som er afsluttet: Jeg har sendt dig placeringen: E45, , Kør derhen med Waze: http://waze.to/lr/hu1y9m03t0
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
UberCPH wrote:Der er nogle 4 måneder gamle meldinger om trafik ved Kgs Nytorv og Gammel Mønt i centrum


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er de ikke stadig ved at bygge om derinde? I så fald så gælder de advasler vel stadig?
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
nogetandet wrote:OK, jeg sendte den fra Tappernøje med autoværnet. Den var nemlig ikke på VD's kort.

Var der nogen af jer der opdagede om ulykken på motorvej 15 ved Låsby var på? Jeg har arbejdet indtil nu ...
/Dan
Dan vi har en for gammel melding her :

Jeg har sendt dig placeringen: Sorøvej (57), Stenmagle, Kør derhen med Waze: http://waze.to/lr/hu3bk03xbq


Det er bekræftet af en bruger som kører forbi hver dag
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Har også skrevet ind til VD omkring den gamle nål.

Men tror at waze fejlfortolker nogle af katagorierne fra VD, Denne her skulle have være en Fare og ikke trafikprop.

Jeg har sendt dig placeringen: <37> Handest / (180), , Kør derhen med Waze: http://waze.to/lr/hu4nczk1m1

https://www.dropbox.com/s/ehathk0m2hcy0 ... 6.png?dl=0
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
hjorslev wrote:Har vejarbejdemarkeringerne på kortet nogen betydning, når Waze planlægger en rute, eller er det mere til information, at de kommer?
Hvis jeg husker korrekt, så har de ingen betydning for routingen, det er blot information til brugerne.. Waze bruger jo hastigheden på vejene til at finde det hurtigste vej..
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Jeg har skrevet med vejdirektoratet, og de siger at mange af de steder hvor folk melder om ingen vejabejde, er der vejarbejde, men bare af få timers varighed, på forskellige dage. Så reelt gælder deres meddelser, men jeg vil give de wazers som er irriteret over at have sådanne pop ups ret i at det er lidt et problem, nu hvor Waze generelt har den nyeste information...

Derfor synes jeg vi skal undersøge om vi kan få fjernet de der vejarbejde pins, og beholde ulykker og lign fra vejdirektoratet, da de kommer hurtigt på kortet og bliver fjernet igen indenfor kort tid når vejen er ryddet.
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message

Post by Dev0
Det lyder godt. Så må vi bare håbe at vejdirektoratet bliver lidt bedre til at fjerne gamle meddelelser :-)
Dev0
Posts: 637
Has thanked: 110 times
Been thanked: 142 times
Send a message