Post by ThomasBike
En til Wiki'en: Hvordan håndteres de blå "anbefalede" hastigheder? Det er jo ikke en rigtig grænse, men den er jo vigtig i forhold til ruteberegning fordi vejen ikke er egnet til højere hastighed.
ThomasBike
Area Manager
Area Manager
Posts: 58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by ThomasBike
George1167 wrote:Der er i hvert fald rimelig enighed om, at den hastighed vi sætter på, er den der er gældende på stedet
Problemet er at de blå er en mellemting - selvom de ikke er hastighedstavler er de mig bekendt stadig "gældende" - udgangspunktet er at hvis du kører hurtigere end de viser kører du ikke efter forholdene og kan få bøde for det, selvom taksterne muligvis er nogle andre. Så hvis formålet er at vejlede i hvor hurtigt man "bør" køre skal de respekteres, og hvis formålet er ruteberegning skal de også, for man har jo ikke lyst til at høvle over 20 cm bump med 50 km/t :)

Jeg synes ikke den er klokkeklar:)
ThomasBike
Area Manager
Area Manager
Posts: 58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by ThomasBike
LarsOnTheRoad wrote:Hvad gør vi mht. rundkørsler?

Selv om det er svært at skære en rundkørsel med 80 km/t ( :shock: ), så er der dog mange rundkørsler hvor der er veje med forskellig hastighed frem til rundkørslen.

Skal der gælde det samme for hastighedsangivelsen i en rundkørsel som det gælder for vej typen - altså at det er den højeste kategori (hovedvej, landevej, alm. vej, ...) der angives for hele rundkørslen?
Jeg kan ikke se det store formål med at angive hastighed i rundkørsler - i de fleste er det fuldstændig ligegyldigt både i beregning af rute og i praksis. Hastigheden er som regel naturligt begrænset og det er så kort et stykke at det ikke spiller nogen rolle.

Men jeg synes det lyder lidt mærkeligt, at hastighedsgrænserne skulle være forskellige fra de forskellige tilkørsler! Det vil jo altid være veje af samme type (by/landevej), og hvis der er lokal hastighedsgrænse på en vej synes jeg ofte den bliver ophævet lige før rundkørslen, så der er "synkroniseret".
ThomasBike
Area Manager
Area Manager
Posts: 58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by ThomasBike
clauscd wrote:Er der andre der har oplevet tilsvarende?
Problemet er der i både Firefox og IE. Det pudsige er at hvis jeg placerer curseren i feltet over og bruger Tab tasten til at skifte felt kan det godt lade sig gøre. :?
Jep, samme her i Chrome.
ThomasBike
Area Manager
Area Manager
Posts: 58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by ThomasBike
George1167 wrote:Hej
Dansbo wrote: jeg vil bare lige være sikker, som jeg forstår, skal man trykke på den gældende hastigheder ca. hver 2-3 km?
Du skal mest af alt se disse Update Request, som små huskesedler til dig selv, så det er op til dig, at vurdere hvor mange du skal bruge når du kommer hjem og skal rettet kortet.
Jeg trykker kun de steder hvor hastigheden ændrer sig.

--
Claus
Jeg følger nogenlunde samme strategi som Claus.
Men jeg vil foreslå at du første gang du bruger app'en blot trykker et par gange, så du kan få et indtryk af hvordan det fungerer - og så husker at opdatere kortet relativt hurtigt efter du har brugt app'en - det bliver nemt en rodebiks i editoren, hvis der ligger et hav af denne type, da de kan komme til at "skygge" over de rigtige update requests i systemet.
ThomasBike
Area Manager
Area Manager
Posts: 58
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times
Send a message

Post by vacdk
Jeg har tænkt mig at opdatere i mit område, men ingen jeg seriøst går igang, vil jeg lige spørge om nogen ved om man kan markere flere segmenter eller markere et område og tilføje hastighed, eller om man skal igennem hver enkelt.?

"Fandt ud af at jeg kunne holde CTRL nede"

/Brian
vacdk
Posts: 16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by vacdk
Emanuel-Petre wrote:se denne her: viewtopic.php?t=112497
Det hjælper dig med at vælge veje baseret på forskellige kriterier.
Så sørg for at begrænse den til 50 segmenter, som ellers er langsom.

I'm still learning danish, so don't hate me for my mistakes :))

//Emanuel.
Hej Emanel
Ved du hvordan man bruger programmet? Hvordan skal jeg installere det. gennem toolbox eller hvordan ?

//Brian
vacdk
Posts: 16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Send a message