Post Reply

Danish tread

Post by
Hvem er de danske wazere?

Jeg holder selv til i København, og er fornyligt blevet area manager. Så hvis du her brug får hjælp så smid gerne en besked.

/AdamGS

POSTER_ID:36930

1

Send a message

Post by anderslund
Hej med jer,

Mit navn er Anders og jeg holder til i Høje Taastrup, hvor jeg også er Area Manager. Jeg har faktisk taget en bid af AdamGS' område. :D
Jeg startede med Waze for en måneds tid siden tror jeg, men kan faktisk ikke huske hvor jeg faldt over det henne. Måske i Apple Appstore? Jeg har dog brugt en del tid på OpenStreetMaps, men synes at dette projekt er sjovere, for det kan jeg tage med mig i bilen og så er det helt nyt, så der er meget at lave.

Det ville være godt med et dansk Wiki, så vi kan blive enige om hvordan vi navngiver, hvornår en vej skal deles op i to, hvornår en vej skal være en primær vej eller en almindelig vej og andre gode tvivlsspørgsmål. Det vigtigste må dog være, at vi får lavet vejene - så kan vi findpudse tingene bagefter. Er der nogen som ved, hvordan man får startet en dansk side op på Wazes Wiki - måske skal man skrive til alpha@waze.com ?

Er der forresten nogen, som ved om en bestemt browser er hurtigere / mere stabil end andre, når man redigere kort? Eller er det serverne hos Waze vi venter mest på?

Mvh
Anders
anderslund
Posts: 20
Send a message

Post by anderslund
Jeg har købt domænet http://www.waze.dk/ og har smidt starten til en hjemmeside op der.

Jeg er ikke forfatter eller journalist (eller grafiker eller designer!), så indholdet kan nok trænge til at blive gennemgået. Og så har jeg også kun lige startet siden op, så der mangler meget. Min primær tanke med waze.dk er at skaffe flere brugere af systemet, så Waze kan blive effektivt i Danmark. Den sekundære funktion vil være, at foreklare brugen af Waze og hvordan man redigere kort og hvordan dette gøres ud for et sæt standarder.

Det kan diskuteres, om hvor mange af disse informationer egentlig bør stå inde på Waze.com's Wiki. Jeg kunne godt forestille mig, at alt det tekniske om redigering af kort, skulle stå i Wiki'et (på dansk). De mere generelle informationer skal være at finde på på waze.dk - synes jeg.

Waze.dk er baseret på Google Sites, hvor man kan være flere om at redigere indholdet på siden. Derfor kunne det være sjovt, hvis vi kunne være nogle flere om at tilføje indhold og evt. rette mine slåfejl. :-)

Men kom med jeres tanker om dette. Jeg ved stadig ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til Waze.dk. :o
anderslund
Posts: 20
Send a message

Post by claesoc
Hvorfor kan jeg ikke se aerial map på min pc det gør det virkeligt svært at redigere kortet uden den.

Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig da jeg ikke kan komme videre i mit område sydjylland.

lige en lille ting mere hvorfor kan jeg ikke finde Vejen i editor mode ps byen er mellem kolding og esbjerg, jeg kan sagtens finde den på min telefon men bare ikke i editor mode.
claesoc
Posts: 2
Send a message

Post by claesoc
Hej Adam

Tak for det hurtige svar, men som du jo nok kan se så skal man zoom Laaaanngt :shock: ud før man kan se noget, og så kan man ikke se hvad man lave mere.

Jeg må prøve at skrive en mail til waze så jeg kan få et bedre kort at arbejde med.

\\Claesoc
claesoc
Posts: 2
Send a message

Post by DangerDaneDK
Kan se at der ikke har været noget liv her siden sidst i februar så må nok hellere ruske lidt liv i den igen ;). Men jeg er så et af de nyeste medlemmer til Waze og det var da meget noget forbehold at jeg gav mig i kast med det at starte med.

Det der primært irreterer mig lidt er det faktum at jeg faktisk ikke "bare" kan autolave veje efterhånden som jeg kører. Ved godt at det giver en masse rod på kortet. Men er bare ikke optimalt at jeg skal sidde og slå vejlægger-tilstand til og fra regelmæssigt, og specielt ikke når at jeg er på arbejde.

Men har da i det mindste fået hentet et par af de der bolsjer. Men mangler dog stadig at finde ud af hvordan og hvornår og ikke mindst hvorfor at man går i PacMan tilstand :P
DangerDaneDK
Area Manager
Area Manager
Posts: 293
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Send a message
Flemming J., Denmark
Area Manager: Region of Southern Denmark / Region Syddanmark
Phone: Samsung Galaxy S9+ SM-G965F, Android 8.0 Waze: Newest

https://s.waze.tools/s0025.pnghttps://s.waze.tools/c3s.png

Post by davidlohmann
Hej alle!

Jeg sidder her v Blegdamsvej og bruger mest WAZE pga at man kan logge ind på sin foursquare konto derfra, når man sidder på en Nokia tlf... Men i den sidste tid har jeg ikke kunnet checke ind på noget som jeg har oprettet der hedder Blegdamsvej 28 og stedet kaldte jeg specialekontor. Mit spørgsmål er så om vejen er eller noget af vejen er væk? hvad gør jeg? anyone?
davidlohmann
Posts: 1
Send a message

Post by Gabriel4700
Jeg leder også efter "venne-funktionen" for at tjene nogle flere points... Det ville være dejligt hvis der var en af jer andre der ville røbe hvordan man gør. Det kunne iøvrigt være hyggeligt at have nogle Waze venner i det område jeg bor (Næstved) så vi kan hjælpe hinanden med at få optaget veje.
Gabriel4700
Posts: 1
Send a message

Post by Kallestrup
Hej AdamGS.

Vil lige høre hvordan du navngiver nye veje? kunne være rart hvis vi fik en ens standard ;)

Jeg har kigget lidt på wiki for de tyske veje og har fulgt dem lidt.
Så har jeg gjort følgende:
Motorveje = Freeway - Motorvejsnavn med nummer f.eks. "Midtjyske Motorvej 18"
Motortrafikveje = Major Highway - Vejnavn med (nummer) f.eks. "Ringvejen (18)"
Hovedvej = Minor Highvay - Vejnavn som ved motortrafikveje f.eks. "Vejlevej (18)"
Landeveje med nummer = Primary Street - Vejnavn som ved motortrafikveje
Landeveje uden nummer og gadenavne = Streets

mvh Jack.
Kallestrup
Posts: 2
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by Kallestrup
Tyskerne har formenligt navngivet motorvejene på den måde aht. Europa-vejene (Exx) og så er det også lidt lettere at se at det er motorveje fordi de skiller sig lidt ud ;)

Jeg ville nok navngive Motorring 3/E47/E55
Kallestrup
Posts: 2
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by lumbye
Hej Torsten,

Godt initiativ med at få lidt orden på informationerne.

Jeg er også relativ ny med Waze, har været i gang en lille måneds tid nu. Jeg er area manager for et område der strækker sig fra Frederikssund på tværs til Birkerød.

Søren
lumbye
Posts: 1
Send a message