Problem løser

[ img ]

Moderator: Unholy

Problem løser

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 7:55 am

Har fået nedenstående incl. mange andre, hvor sollok påståer at problemet er løst, endnu har jeg ikke oplevet at sollok har løst et eneste af de problemer, jeg har skrevet om. ;)

Kan se at sollok får en del point (ligger nr. 3), vil så bare sige at hvis det er point for disse "løsninger" så er det ikke i orden. :roll:

Hvad gør man i sådan en situation ? Lad mig venligst høre fra Jer ?

Venlig hilsen AllNovice :?

Hi AllNovice,

The map problem you reported on Waze on Jul 21, (smutvejen fra Højgårdsparken til Randersvej er anlagt. hvor mange gange skal jeg køre den for at spise mig gennem ?) has been solved by sollok; a Wazer like you, who has become active in updating and improving the Waze map for the benefit of the entire community.

While the problem was solved, it may take 10 days or so for the change to take effect in the app itself.

In the mean time, you can view the changes implemented by sollok in the Waze map editor on our website. While you are there, you may want to try and edit the map yourself. It's easy and any change you make will affect the quality of navigation for thousands of Wazers in your area, as well as credit you with extra points.

Check out the video on How to edit the Waze map, or the Editing Manual and visit the Waze forum to interact with experienced map editors.

Thanks,

- All of us @ Waze
AllNovice

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Problem løser

Postby iClimbdk » Mon Jul 22, 2013 9:42 am

Hej AllNovice.

Til at starte med så velkommen til :)

Som der også står i den mail du har fået, så kan der jo gå nogle dage før at ændringerne bliver opdateret på selve kortet i waze. Jeg kan se du er startet herinde d. 10 juli, så det kan tænkes nogle få ting stadig er undervejs, eller lige er blevet opdateret de sidste par dage :)

Derudover så kan det ske at Editor misforstår hvad problemet er, eller rent praktisk ikke kan gør noget ved det.
F.eks kan jeg se den konkrete mail du vedhæfter, at du har skrevet det drejer sig om at "spise sig igennem". Hvis vejen er tegnet ind, og det kun drejer sig om de såkaldte "waze cookies" så vil der gå nogle dage (op til over en uge) fra den første der kører over den til at de forsvinder. Det er for at vise vejen ikke er "bekræftet" endnu. Selve det her, kan en editor ikke gøre noget ved, det er helt automatisk på Waze's servere.

Hvis det ikke helt var det, eller nogle andre fejl, så prøv lige at beskriv dem nærmere. Ellers er muligheden at du kan skrive direkte til brugeren. Øverst på siden er der et link "Members" og der kan man vælge "Find member"
Der kan du finde og skrive en mail direkte til brugeren.

Mvh Christian
Area Manager: Næstved / Sydsjælland
[ img ]
iClimbdk

Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 10:02 am

Har spist mig gennem anden vej hvor de såkaldte "waze cookies" som du kalder dem er fjernet, så må jeg gå ud fra at vejen er åbnet og kan anvendes i Navigationen ?

Dette prøver jeg så. Indstiller Navigation til "korteste", skriver adressen og trykker "start". Får så anvist en Rute der er ca. 1,5 km længere end hvis den vej der skulle være åbnet blev anvendt.

Den oplevelse, hvor indstillingen er som ovenfor, og Ruten der anvises er meget længere end den vej jeg kender, oplever jeg flere gange. Det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation står til "korteste" eller "Hurtigste" det er samme Rute der anvises.

Forstår godt det du skriver, men får sollok point for ingenting ?

Venlig hilsen
AllNovice
AllNovice

Postby iClimbdk » Mon Jul 22, 2013 11:49 am

Prøv engang giv et link til en af de veje som du oplever den ikke vælger. Inde i editoren kan du i højre nederste hjørne vælge "permalink". Kopier derefter adressen fra adresselinjen.
Så kan vi lige prøve at se hvad der kan være af årsager til det.

Ang. point, så ja... hvis man "løser" en user-request uden at lave noget ved den, så får man point for den. men det er så få point for en enkel og der er ret få af dem, at han også har lavet en del arbejde på andre veje mm.
[ img ]
iClimbdk

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 1:06 pm

Når jeg nu går ind i editoren https://www.waze.com/editor/ kommer der ikke noget kort og mine kørsler osv findes heller ikke. Hvad sker der ?
AllNovice

Postby iClimbdk » Mon Jul 22, 2013 2:47 pm

Det er fordi waze er delt ud på flere forskellige servere. http://www.waze.com er USA. Den der dækker "resten af verden" inkl. DK er http://world.waze.com
[ img ]
iClimbdk

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 3:39 pm

Har nu prøvet at gå til Editoren og vælge /trykke på "permalink" Mejlby Toften (gerne via Spørringvej, der er den korteste vej fra Hjem Adressen.

Håber dette kan hjælpe ? Lad mig høre fra Jer ?
AllNovice

Postby iClimbdk » Mon Jul 22, 2013 3:54 pm

hehe... fik vidst forklaret det lidt forkert... når du har trykket på permalink... så kommer der en ny adresse i adresselinjen... post den adresse herinde... så kan vi nemlig se stedet på kortet :)
[ img ]
iClimbdk

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 4:12 pm

Har prøvet forskelligt håber det kan bruges ?
General

Country:
City:
None
Street:
None

Alternate street names:
Add alternate name
Cancel
Road type:
Toll Road
Direction:
Level:
Lock:

Length: 584 meters
Updated: June 09 by hjerre(1) ‎
Created: June 09 by hjerre(1) ‎
ID: 206003443

General

Country:
City:
None
Street:
None

Alternate street names:
Add alternate name
Cancel
Road type:
Toll Road
Direction:
Level:
Lock:

Length: 584 meters
Updated: June 09 by hjerre(1) ‎
Created: June 09 by hjerre(1) ‎
ID: 206003443

ID: 185478623
AllNovice

Postby sollok » Mon Jul 22, 2013 4:22 pm

Hej,

Jeg har rettet alle de udfordringer jeg har kunnet finde i dit område, bl.a. var Spørringvej spærret og den du kalder for smutvejen til Randersvej mærket som privatvej.

Til alle andre så er det området her:

https://world.waze.com/editor/?zoom=4&lat=56.29563&lon=10.1531&layers=BFTFFTTTTFTTFTTTTTFTTTTFT

Alle de problemrapporter du poster er uden traces på hvilken rute du faktisk har kørt så det er lidt svært at gætte præcist hvad problemet er. Jeg kan se ruteforslag fra waze men rapporterne er altid fra hvad jeg gætter på er hjem addressen ?

MvH

Sollok
[ img ][ img ]
Area Manager: Jylland/Fyn
sollok
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Next

Return to Denmark [dansk]