Problem løser

[ img ]

Moderator: Unholy

Re: Problem løser

Postby AllNovice » Mon Jul 22, 2013 4:35 pm

Ved ikke hvad du mener med spærret ? Hvis det var fordi den skulle "gnaskes" igennem først så gjorde jeg det en af de første dag jeg var medlem. Så skulle den vel være åben eller hvad ?

Ja det er korrekt at smutvejen er en privatvej som vi har brugt i 30 år, så derfor syntes jeg den skulle med. Har i øvrigt selv "anlagt" vejen og også "gnasket" den igennem selv om det ikke kan ses på kortet - Ved ikke hvorfor ?

Mht. problemrapporter er det rigtigt at de er uden traces. Var ikke klar over at hvordan det skulle gøres - er stadig ikke helt med på det ? Hvordan kan du iøvrigt sende mails om at du har retttet problemet, hvis du ikke har oplysning om det ?
AllNovice

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby sollok » Mon Jul 22, 2013 8:34 pm

Hej,

Spørringvej er rettet for nogle dage siden, der var nogle turns som ikke var tilladt hvilket betød at vejen ikke kunne gennemkøres i begge retninger. Prøv at opdatere kortet i din lokale client det kan godt gøre processen lidt hurtigere med at kunne "se" de nye veje. I Android clienten er det under Settings - Advanced - Data Transfer - Refresh Map

Når du har anlagt en vej kommer den op i vores editor system og en redaktør skal navngive og tage stilling til vejtype, ens retning osv. Når det er sket bliver den aktiv i løbet af xx dage.
Der står lidt mere om det her: http://www.waze.com/wiki/index.php?title=FAQ#When_do_my_edits_show_up_in_the_Waze_app.3F

Giv det lige 7 dage mere, jeg har rettet rigtigt mange fejl ovre i Mejby også. Er der stadig problemer så giv mig en detaljeret beskrivelse af ruten.

/Sollok
[ img ][ img ]
Area Manager: Jylland/Fyn
sollok
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Postby AllNovice » Tue Jul 23, 2013 4:04 am

Kan sagtens se vejen, og har også opdaterert mange gange, men det ændrer ikke på det faktum at Navigation fra Spørring til Mejlby Toften stadig kører den lange vej omkring Ødum - selv om navigation er sat til "kortest", og ikke den kortesteste vej ad Spørringvejen. Hvorfor ?

PS. opldevet ved øvrige veje at det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation sættes til Kortest eller Hurtigst. Hvorfor ?

VH. AllNovice
AllNovice

Postby sollok » Tue Jul 23, 2013 4:01 pm

Hej,

Den internationale map server er nogle dage bagefter med map opdateringerne og der er udfordringer med diverse andre ting bl.a. points. Så mit gæt er at det virker når Spørringvej bliver opdateret med de ændringer jeg har lavet. Den var skåret over 5 steder hvor hverken sving eller ligeud var tilladt.

Det blev rettet for nogle dage siden så det skal nok komme til at virke, ellers tager jeg bilen ud og tester det i næste uge :mrgreen:

/Sollok
[ img ][ img ]
Area Manager: Jylland/Fyn
sollok
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Postby nogetandet » Wed Jul 24, 2013 11:19 am

Hej.

En indskydelse, så vil private veje aldrig blive brugt til gennemkørsel. De bruges kun hvis destinationen ligger på den private vej.

EDIT: Og lige netop den vej ser meget privat ud. Men har I brugt den i 30 år, så er der nok ingen der har noget imod det.

Jeg har vist været en af dem der har rodet med den. Jeg satte den til privat vej, da det mest af alt ligner en "smutvej på privat grund". Hvis den skal have en anden status, så får den lov til at have det ;) .

Jeg husker den som om den var "rød" altså uden navn (og så kan Waze heller ikke route over den).

/Dan

Sent from my LT25i using Tapatalk 2
[ img ][ img ][ img ]
Area Manager | Country Manager: Denmark |
WME Beta-tester | APP Beta Tester |
| Dansk Wiki | General Wiki | Script forum
nogetandet
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 139 times
Been thanked: 159 times

Postby AllNovice » Thu Jul 25, 2013 11:08 am

sollok wrote:Hej,

Den internationale map server er nogle dage bagefter med map opdateringerne og der er udfordringer med diverse andre ting bl.a. points. Så mit gæt er at det virker når Spørringvej bliver opdateret med de ændringer jeg har lavet. Den var skåret over 5 steder hvor hverken sving eller ligeud var tilladt.

Det blev rettet for nogle dage siden så det skal nok komme til at virke, ellers tager jeg bilen ud og tester det i næste uge :mrgreen:

/Sollok
AllNovice wrote:Kan sagtens se vejen, og har også opdaterert mange gange, men det ændrer ikke på det faktum at Navigation fra Spørring til Mejlby Toften stadig kører den lange vej omkring Ødum - selv om navigation er sat til "kortest", og ikke den kortesteste vej ad Spørringvejen. Hvorfor ?

PS. opldevet ved øvrige veje at det er fuldstændig ligegyldigt om Navigation sættes til Kortest eller Hurtigst. Hvorfor ?

VH. AllNovice

Har prøvet at Bruge Navigation d.d. kl. 13.00, og den finder stadig ikke Korteste vej til Mejlby Toften via Spørringvej - Stadig den lange vej som beskrevet ovenfor i citat.

Hvad sker der ? Virker det bare ikke ?

VH. AllNovice
AllNovice

Postby nogetandet » Thu Jul 25, 2013 5:11 pm

AllNovice wrote:
Har prøvet at Bruge Navigation d.d. kl. 13.00, og den finder stadig ikke Korteste vej til Mejlby Toften via Spørringvej - Stadig den lange vej som beskrevet ovenfor i citat.

Hvad sker der ? Virker det bare ikke ?

VH. AllNovice

Joh, det burde virke. Men lige pt. har de lavet et roll-back på ROW serveren (http://status.waze.com/), så der er et delay før alle ændringerne er tilbage og brugbare som routing.

/Dan (endelig tilbage til en ordentligt internetforbindelse)...
[ img ][ img ][ img ]
nogetandet
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Postby AllNovice » Mon Jul 29, 2013 12:32 pm

Spørringvej er rettet for nogle dage siden, der var nogle turns som ikke var tilladt hvilket betød at vejen ikke kunne gennemkøres i begge retninger. Prøv at opdatere kortet i din lokale client det kan godt gøre processen lidt hurtigere med at kunne "se" de nye veje. I Android clienten er det under Settings - Advanced - Data Transfer - Refresh Map

Når du har anlagt en vej kommer den op i vores editor system og en redaktør skal navngive og tage stilling til vejtype, ens retning osv. Når det er sket bliver den aktiv i løbet af xx dage.
Der står lidt mere om det her: http://www.waze.com/wiki/index.php?title=FAQ#When_do_my_edits_show_up_in_the_Waze_app.3F

Giv det lige 7 dage mere, jeg har rettet rigtigt mange fejl ovre i Mejby også. Er der stadig problemer så giv mig en detaljeret beskrivelse af ruten.

/Sollok

Fra Højgårdsparken 41, spørring er der via den korteste vej til midt på spørringvej ca. 2 km. Når jeg bruger Waze til at Navigere skal jeg køre 8,9 km (ud på randersvej til ødum og til højre mod mejlby, til mejlby og til højre to gange for at komme til ca midt på spørringvej.

det er sxx da helt til klods hans og nu har forskellige medlemmer fået jeg ved ikke hvor mange point for at rette fejlen, der stadig ikke er rettet. Hvad sker der ? Det er da godt der findes andre Navigationsmuligheder !

I nat da jeg skulle hjem fra fjellerup strand - vestre klitvej - skulle jeg iflg waze også ud på en mærkelig rute uanset om jeg brugte hurtigste el. Korteste.

Valgte at bruge google maps og fik tre fuldstændig KORREKTE valgmuligheder.

Kommer Waze snart til at virke ? eller handler det mere om at få point hver gang der laves rettelser, ikke så meget om at lave det så det virker ?

Undskyld hvis det lyder en smule skarpt men nu har jeg faktisk skrvet om spørringvej i 3 uger, og det virker stadig ikke, ligesom jeg kan konstatere fejl på fejl med øvrige anvisninger.

Lad mig venligst høre fra jer hvad der er galt med Waze ?

Vh. AllNovice :?: :( :shock: :roll:
AllNovice

Postby nogetandet » Mon Jul 29, 2013 2:09 pm

AllNovice wrote:
Fra Højgårdsparken 41, spørring er der via den korteste vej til midt på spørringvej ca. 2 km. Når jeg bruger Waze til at Navigere skal jeg køre 8,9 km (ud på randersvej til ødum og til højre mod mejlby, til mejlby og til højre to gange for at komme til ca midt på spørringvej.

Se det er en rigtig god beskrivelse du giver. Jeg fandt fejlen her:
[ img ]
https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =206003463
Jeg har ikke rettet fejlen, så I kan se hvad det er der er galt ;)

Fejlen er at den editor der har lavet Spørringvej, ikke har forbundet den til Risvangsvej. Det er desværre en fejl der meget ofte sker. Men en rutineret editor ville også have fundet den, hvis du (eller vi havde spurgt efter) havde postet din rute med det samme.

Problemstillingen blev vist koncentereret omkring den lille "private vej".

AllNovice wrote:Kommer Waze snart til at virke ? eller handler det mere om at få point hver gang der laves rettelser, ikke så meget om at lave det så det virker ?

Waze virker da. Men der er selvfølgelig risiko for fejl og mangler. Jeg har i sidste uge brugt Waze til at komme fra Skørping til Stockholm og tilbage igen via flere besøg i KBH.
Waze er ikke bedre end vi alle gør den til. Og dør-til-dør er langt fra klar endnu.

AllNovice wrote:Undskyld hvis det lyder en smule skarpt men nu har jeg faktisk skrvet om spørringvej i 3 uger, og det virker stadig ikke, ligesom jeg kan konstatere fejl på fejl med øvrige anvisninger.

Hvis du selv har lyst kan du også selv rette fejl på kortet. Der er en lille intro i den danske Wiki, men ellers er der meget udførlige anvisninger i den NA-version.

Wikien finder du her dk:
http://www.waze.com/wiki/?title=Denmark
og den fra USA: http://www.waze.com/wiki/

Og nej, det handler ikke bare om at skrabe point til sig. Vi arbejder frivilligt på et "enormt" projekt af fri vilje - mest fordi det er nu lidt sjovt.

/Dan
[ img ][ img ][ img ]
nogetandet
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Postby AllNovice » Wed Jul 31, 2013 8:27 am

Hvornår bliver fejlene rettet ?

/Sollok

Rart at der er én der kan se fejlene, men ville blive mere glad hvis de blev rettet.
nogetandet wrote:Se det er en rigtig god beskrivelse du giver. Jeg fandt fejlen her:
Image
https://world.waze.com/editor/?zoom=6&l ... =206003463
Jeg har ikke rettet fejlen, så I kan se hvad det er der er galt ;)

Kommer Waze snart til at virke ? eller handler det mere om at få point hver gang der laves rettelser, ikke så meget om at lave det så det virker ?

Undskyld hvis det lyder en smule skarpt men nu har jeg faktisk skrevet om spørringvej i 3 uger, og det virker stadig ikke, ligesom jeg kan konstatere fejl på fejl med øvrige anvisninger.

Lad mig venligst høre fra jer, hvad der er galt med Waze ?

Vh. AllNovice :?: :( :shock: :roll:
AllNovice

PreviousNext

Return to Denmark [dansk]