Problem løser

[ img ]

Moderator: Unholy

Re: Problem løser

Postby nogetandet » Wed Jul 31, 2013 10:36 am

Hej

Det ser ud til at "sollok" har lavet den i går, så med alt held burde den kunne route den vej en af de nærmeste dage.

Se dog: http://status.waze.com/2013/07/29/intl- ... tes-delay/

/Dan
[ img ][ img ][ img ]
Area Manager | Country Manager: Denmark |
WME Beta-tester | APP Beta Tester |
| Dansk Wiki | General Wiki | Script forum
nogetandet
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 139 times
Been thanked: 159 times

Postby AllNovice » Mon Aug 05, 2013 8:10 am

sollok wrote:Hej,

Spørringvej er rettet for nogle dage siden, der var nogle turns som ikke var tilladt hvilket betød at vejen ikke kunne gennemkøres i begge retninger. Prøv at opdatere kortet i din lokale client det kan godt gøre processen lidt hurtigere med at kunne "se" de nye veje. I Android clienten er det under Settings - Advanced - Data Transfer - Refresh Map

Når du har anlagt en vej kommer den op i vores editor system og en redaktør skal navngive og tage stilling til vejtype, ens retning osv. Når det er sket bliver den aktiv i løbet af xx dage.
Der står lidt mere om det her: http://www.waze.com/wiki/index.php?title=FAQ#When_do_my_edits_show_up_in_the_Waze_app.3F

Giv det lige 7 dage mere, jeg har rettet rigtigt mange fejl ovre i Mejby også. Er der stadig problemer så giv mig en detaljeret beskrivelse af ruten.

/Sollok

Den 22. juli blev ovenstående skrevet ! Til orientering: Det virker stadig ikke ?
AllNovice
AllNovice

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby nogetandet » Mon Aug 05, 2013 8:36 am

Hej

Kan du give os den rute du ikke kan få til at virke?
Og hvad vej vælger den?

/Dan
[ img ][ img ][ img ]
Area Manager | Country Manager: Denmark |
WME Beta-tester | APP Beta Tester |
| Dansk Wiki | General Wiki | Script forum
nogetandet
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 139 times
Been thanked: 159 times

Postby MGeertsen » Mon Aug 05, 2013 10:53 am

AllNovice wrote:Den 22. juli blev ovenstående skrevet ! Til orientering: Det virker stadig ikke ?
AllNovice

Ifølge http://status.waze.com/ så er INTL map stadig ikke blevet opdateret siden d. 21. juli - det er vel (en del af) årsagen?
MGeertsen

Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Postby AllNovice » Mon Aug 05, 2013 1:59 pm

Glad for at også du vil se på det. Når det er sagt har jeg så oplyst den rute op til flere gange samt kørt den mange gange, og kan se den på nogle af mine kørsler, men prøver gerne igen. :?:

Hvor mange gange skal en vej i øvrigt køres før den er lært ?

Korteste vej og den som Navigationen burde vise. Egen navigation viser den, Google navigation viser den osv.
Fra højgårdsparken 37 (blind vej) op til højgårdsparken til venstre, til nr. 2 vej på v.hånd, ud til gl.landevej og til venstre, første vej på h.hånd mosegårdsvangen videre ud af risvangen til spørringvej (spørringvej kan ikke ses på det midterste stykke på navigationen) og videre til mejlby toften og/el. gl. kaløvej. Dette er den absolut korteste. 8-)

Navigationen er i øvrigt fuldstændig ligeglad med om du sætter korteste el. hurtigste ?

Navigationsanvisning 1: Fra højgårdsparken 37 (blind vej) op til højgårdsparken til højre, til gl.landevej og til venstre, til nr. 2 vej på h.hånd, røvedvej og til mejlbyvej og videre til mejlby toften og/el. gl. kaløvej. :?

Navigationsanvisning 2: Fra højgårdsparken 37 (blind vej) op til højgårdsparken til højre, til gl.landevej og til venstre, til nr. 1 vej på v.hånd, ud til randers landevejen og til mejlby, til højre ud af mejlbyvej, og videre til mejlby toften og/el. gl. kaløvej. :?

Hvorfor er der kørsler som jeg ikke kan se ? samt mange afbrydelser på forskellige kørsler jeg har foretaget ? :?

Hvis jeg afviger fra den vej som Waze Navigationen viser, søger den efter ny vej og kommer som regel med at jeg skal gå tilbage til ruten. Giver ikke altid en alternativ. Dette gør den faktisk ubrugelig eller ihvertfald mindre anvendelig ?

Lang smøre som jeg håber du/I kan bruge. Ser frem til at høre fra dig/Jer og ikke mindst til at få klaret denne opgave som jeg nu har forsøgt at få løst i godt tre uger. :o

Vh. AllNovice :roll:
AllNovice

Postby sollok » Wed Aug 07, 2013 1:17 pm

Så er der da plottet nogle map fejl ind på spørringvej, jeg lader dem lige stå indtil evt. interesserede har checket ruten :-)

Jeg tror fejlene er rettet men vi venter forsat på at map opdatringer til live serveren kommer til at virke igen. :(

/Sollok
[ img ][ img ]
Area Manager: Jylland/Fyn
sollok
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Postby AllNovice » Wed Aug 07, 2013 1:49 pm

Hvorfor står indlæggene IKKE i kronologisk orden ?

Ting tager tid, men her tager det sxx LAAAAAAAAAAAANG tid ?
Tre uger er der foreløbig brugt, og mange area manegers har været ind over. Problemet er stadig ikke løst !
Hvorfor er det at Waze ikke kan finde ud af at bruge de veje der er på kortet ? Meget mærkeligt det kan alle øvrige kort GPS´er jeg har adgang til.
AllNovice

Postby AllNovice » Wed Aug 07, 2013 1:55 pm

sollok wrote:Hej,

Den internationale map server er nogle dage bagefter med map opdateringerne og der er udfordringer med diverse andre ting bl.a. points. Så mit gæt er at det virker når Spørringvej bliver opdateret med de ændringer jeg har lavet. Den var skåret over 5 steder hvor hverken sving eller ligeud var tilladt.

Det blev rettet for nogle dage siden så det skal nok komme til at virke, ellers tager jeg bilen ud og tester det i næste uge :mrgreen:

/Sollok

Ovebstående skrev sollok den 23. juli "nogle dage" er nu foreløbig blevet til 14 dage. Der skrives stadig at int. map server er nogle dage (14 dage) bagefter ?

Sollok hvornår er næste uge ?

Vh. AllNovice
AllNovice

Postby sollok » Wed Aug 07, 2013 4:46 pm

AllNovice wrote:
Ovebstående skrev sollok den 23. juli "nogle dage" er nu foreløbig blevet til 14 dage. Der skrives stadig at int. map server er nogle dage (14 dage) bagefter ?

Sollok hvornår er næste uge ?

Vh. AllNovice

:D :lol: :lol:

Int maps er ikke opdateret siden 22/7 og Waze folkene bliver ved med at skrive at det virker om et par dage.

Følg med på http://status.waze.com/

/Sollok
[ img ][ img ]
Area Manager: Jylland/Fyn
sollok
Area Manager
Area Manager

Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Postby MrKnudsen » Wed Aug 07, 2013 5:08 pm

Dette er måske også et godt eksempel på, hvorfor denne type vej skal være primary, så der routes ad denne?

Jeg har opdateret vejene ml. Spørring og Mejlby til Primary Roads.

Jf. retningslinjerne i vores wiki:
http://www.waze.com/wiki/?title=Hvordan_vi_navngiver_vejene_(Denmark)
Primary Street = Øvrige hovedfærdselsårer
Uden for byer
Forbindelsesveje som ikke allerede har en højere status
Veje, hvor den narturlige hastighed er højere end ~65-70 km/h (da der vil være veje, der kører ud til et slutpunkt ude ved en strand osv.)
I byer
De naturlige hovedfærdselsårer
MrKnudsen
Area Manager
Area Manager

Been thanked: 9 times

PreviousNext

Return to Denmark [dansk]