This forum is a place to discuss new ideas and also new wiki updates will be placed here.
Post by moweez
Persoonlijk vind ik dat een Plaats op zichzelf geen ParkeerPlaats is. En dat je op de parkeerplaats van een winkel vanzelf wel uitkomt als je naar de Plaats rijdt/zoekt. Dan hoef je niet nog eens naar de parkeerplaats met die naam te zoeken.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
stelling28 wrote:I have a suggestion for Parking lots. Can we add something about underground parking garages? If we don't want them mapped, because we don't see them, I'm in favor to add that to the Wiki.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Could you explain why they should be mapped? So everybody can understand the arguments and think with us?
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Voordat je gaat vertalen moeten er nog wat technische dingen gedaan worden. Ik laat je weten als het klaar is.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Page is ready to be translated.
De pagina staat klaar om te vertalen.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
May I suggest a slight change?

A Parking Lot Road doesn't need to be locked, unless you think it is necessary to prevent unwanted use or adaptation. In case of any doubt, please discuss it with the community.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Blijkbaar is er behoefte van Peter om de Nederlandse tekst aan te passen:

Hierbij de wijzigingen die zijn voorgesteld:
https://wiki.waze.com/wiki/index.php?ti ... did=104127

Omdat we hebben afgesproken dat we wijzigen in overleg via het forum doen, graag jullie reactie. Indien er geen reactie komt binnen een week dan wordt het goedgekeurd.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
De meeste veranderingen zijn voor mij ook beter aansluitend op de Nederlandse taal, alhoewel ik de wat meer Belgische manier van verwoorden prima kan volgen.

Wat ik minder sterk vind is het stukje over de straatnaam:
Gebruik de juiste Plaats en straatnaam. Heeft het segment geen naam, selecteer dan 'Geen'. Gebruik nooit namen zoals 'Parkeerplaats theater' en dergelijke.
Dit stukje verlegd de nadruk van "in principe geen straatnaam", naar "in principe wel een straatnaam". Dit zal ik terug aanpassen.

Wat ik nog wil toevoegen is dat is afgesproken dat alle veranderingen via het forum gaan. Het zou prettig zijn als je zelf ook deze afspraken volgt.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
Dutchdirt wrote:Prima. 1 suggestie : regel 16 "enkel" vervangen door "alleen"

Sent from HTC_M8
aangepast
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
we zitten ook met onze leuke mengelmoes van verschillende manieren van gebruik van taal. Het Vlaams en het Nederlands, en daarbinnen allerlei dialecten. Ik denk dat we het meeste van elkaar goed begrijpen. Wat dan voor de één een taalkundige verbetering is, is dat voor de ander wellicht niet. Wat dat betreft vind ik het ook getuigen van respect voor het vele werk van de vertaler om daar niet zomaar in te wijzigen.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message