This forum is a place to discuss new ideas and also new wiki updates will be placed here.

Post Reply

[NL][clarification] Minor Highway Names

Post by davidakachaos
Also stated here but I don't know if people read it, so I post it here as well. As far as I know it's only relevant to the Netherlands. So I'll continue this post in Dutch, if it's more gloabl, I'll translate the question :)


Het is mij ter ore gekomen dat dit type ook gebruikt word voor ander soort wegen in Nederland. Is het daarom niet handig om dit ook hier te vermelden? Ook de WME Validator verwijst namelijk naar deze documentatie.
Ik kom vaak de 'fout' tegen 'Verkeerde Minor Highway naam' in de WME Validator. Dit omdat de weg geen N weg is, maar wel een regionaal belangrijke weg (wat ik begrepen heb dat dat de rede is om deze een minor highway te maken) Dit moeten we denk ik wel vermelden in de Wiki.
davidakachaos
Area Manager
Area Manager
Posts: 134
Has thanked: 41 times
Been thanked: 54 times

POSTER_ID:3067268

1

Send a message
I'm sorry, did I break your concentration? I didn't mean to do that. Please, continue, you were saying something about best intentions. What's the matter? ...Oh, you were finished!

Post by davidakachaos
Dat begrijp ik, dat uitzonderingen de regel bevestigen (zogezegd) ik vroeg me alleen af of we dit misschien zouden moeten melden op de wiki als een soort algemeenheid?
Terzijde (voor mezelf) waarom een minor highway en geen primary street gebruiken? Dat zal een logisch antwoord hebben, maar vroeg het me toch af ;-)
davidakachaos
Area Manager
Area Manager
Posts: 134
Has thanked: 41 times
Been thanked: 54 times
Send a message
I'm sorry, did I break your concentration? I didn't mean to do that. Please, continue, you were saying something about best intentions. What's the matter? ...Oh, you were finished!

Post by petervdveen
Validator geeft geen fouten aan maar aandachtspunten.
In principe is dit al aangegeven in de wiki. Enkele wegen in NL zijn ivm problemen geüpgraded naar mh of Mh. Zoiezo zijn uitzonderingen niet iets dat we vastleggen, om te voorkomen dat gebruikers dit naar eigen goeddunken zomaar gaan toepassen op de kaart.
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux

Post by petervdveen
Als Waze een route berekend, dan zal hij niet rekening houden met alle wegen.

Enkel de eerste en laatste xx-km houd hij rekening met primary street bijvoorbeeld. Als dit tot problemen lijd, omdat er een primary is die veel sneller is halverwege je route, dan kan deze minor gemaakt worden.

Voorbeeld:
https://www.waze.com/nl/editor/?env=row ... s=88663107

Tussen noord-nederland en Leuven zit dit segment. Als deze primary is, dan krijg je een compleet andere route, terwijl dit toch echt sneller is. ;-)
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux