Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Longer routes

Post by crispy78
Currently I'm trying to persuade Waze to allow locations further than the currently set distance. Currently the destination Orvieto (Italy) is to far from Amsterdam (Netherlands). Google maps will allow such distances, but I prefer Waze.
crispy78
Posts: 7

POSTER_ID:13296510

1

Send a message

Post by Gamersea
Het blijft mijn inziens een domme beslissing van Waze zich te beperken tot deze limieten. Mening (gratis) concurrent kan het met gemak aan. In mijn persoonlijke kringen zie ik helaas ook steeds meer mensen afhaken, soms zijn zelfs kleine stukken van 300 a 400 km teveel voor Waze (waarschijnlijk te veel segmenten).

Ik zou bijna durven zeggen dat de segmenten nog meer uitmaken dan het aantal KM. Diep Oostenrijk in gaat vrijwel probleemloos, voor een kwart minder km Frankrijk in en Waze flipt hem al totaal.
Gamersea
Posts: 310
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Send a message
[img]https:///ZPXMBb[/img]

Post by htahta
Afstanden boven 1000km geven problemen. Deel je rit op in meerdere stops. En navigeer van hier verder. Dit is nl een bekend probleem. Waar velen tegen aan lopen. En hier ook regel
matig is gesteld/beantwoord.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
htahta
Posts: 615
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times
Send a message
[img]https:///MV4Na6[/img]
Local Champs
Country Manager Netherlands:
Benelux

Post by SwenVandenberk
De routeberekening gebeurt op de server omdat de server alle informatie over de vertragingen heeft. Anders moet alle informatie van bijvoorbeeld heel Europa continue naar alle mobiele telefoons gestuurd worden. Dat vereist te veel van de server en zal per gebruiker ook veel van de beschikbare MB's of GB's in zijn dataplan opgebruiken.

Waze is voornamelijk ontwikkeld voor woon-werk-verkeer. Dat is hun focus. Het algoritme dat ze gebruiken om een optimale route te zoeken vereist meer en meer van de servers wanneer de afstand langer en langer wordt. Er zijn 3 limieten ingebouwd in het algorithme:
* rond de 1000 km of
* 1 miljoen segmenten behandeld tijdens het zoeken naar een route (dus niet enkele tussen begin- en startpunt)
* een bepaalde tijdsduur

Als één van die limieten bereikt wordt, stopt ie ermee.

Bij de laatste beta meeting werd dit nogmaals opgebracht. Antwoord was een kort: gekend, geweten, werkt zoals verwacht - oplossing = route opsplitsen
SwenVandenberk
Country Manager
Country Manager
Posts: 464
Has thanked: 38 times
Been thanked: 93 times
Send a message

Post by Vantham
Hier dien ik toch even op te antwoorden. Als ik op vakantie ga met de wagen is dat meestal meer dan +/- 900km. Dit wordt wel berekend (zij het vrij traag) en alternatieven resulteren in timeouts op de server. Ik heb ook de suggestie gemaakt om berekeningen lokaal te laten gebeuren ipv op de server.

Ik begrijp wel dat het makkelijker is met waypoints, maar als je 1e waypoint ingesteld is, en er komt een zware file naar het eerste punt, ga je mss heel veel tijd verspillen om op dat eerste WP te geraken terwijl het mss sneller is om de hele route naar het eindpunt te herberekenen en WP1 gewoon te skippen. Daarom dat ik absoluut weiger om WP's te gebruiken en gewoon de route naar mijn bestemming laat berekenen.

Waarom worden routes trouwens op de server berekend? als er bij aan langere route een grote file ontstaat, is de herberekening soms te laat. Volgens mij kan dit beter lokaal gebeuren.
Vantham
Posts: 2
Send a message
There is no such things as too much snow

Post by Vantham
ok, da's een duidelijk en mooi antwoord. nu weet ik dat Waze goed is voor binnenland en dat ik voor lange afstanden beter iets anders gebruik zoals tomtom bvb.

thanks !!
Vantham
Posts: 2
Send a message
There is no such things as too much snow