Locked

UR Meerkerk

Post by TaxiWallie
Hallo,

In Meerkerk stuurt de melder van de volgende UR als reactie een 'routingprobleem'. De melder was simpel gezegd waarschijnlijk onderweg van de Lakerveld te Lexmond naar de Zijlkade te Hoogblokland. Ik kan zelf uit ervaring bevestigen dat de meest plausibele route via Tolstraat-Gorinchemsestraat-Bazeldijk te Meerkerk loopt aangezien dit een ruime tweebaans asfaltweg (alsmede hoofdweg) is, terwijl de Grote Kanaaldijk te Meerkerk eerder een soort veredelt fietspad is dat voor omwonenden en boeren is opengesteld voor gemotoriseerd verkeer.
Nu is mijn vraag: is dit puur zo'n kwestie van 'vaak genoeg de GOEDE route rijden en waze LEERT vanzelf....' of is hier daadwerkelijk heel praktisch iets aan te doen :?: .
Als het hier een 'suffe' weg had betroffen had ik de melder namelijk dat eerste geadviseerd en was de kous af, echter beide zijden van het water zijn behoorlijk populair als sluiproute bij file op de A27 tussen Gorichem en Lexmond. Vanwege dat sluipverkeer is er op dit stuk van, in feite, dezelfde dijk (zowel in waze als in het echchie) een beperking ingesteld in de spits.

Als dit inderdaad het geval 'mathematiek van routegeleiding' is dan zal ik dit aan de melder uitleggen.
Als iemand hier een veel beter idee heeft...staat het je wat mij betreft vrij deze UR op te lossen :)

Groeten,
TaxiWallie
TaxiWallie
Posts: 23
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

POSTER_ID:17032212

1

Send a message

Post by Leorenaud
Hoi TaxiWallie,
Heb je goed verwoord,
Klopt als een bus ;)
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2682
Has thanked: 142 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by SwenVandenberk
eerst: Ik zie zelf de UR gegevens niet (buiten mijn edit-gebied)

Als ik de twee routes vergelijk met mekaar, dan ligt het verschil in reistijd tussen de twee meestal tussen de 30 a 40 seconden. Soms is de ene sneller, op andere momenten van de dag is de andere sneller.

Dit lijkt me dus inderdaad een geval te zijn waarbij Waze reeds geleerd heeft wat de snelheden zijn en de snelste route doorgeeft. Beide routes worden voorgesteld op verschillende momenten van de dag dus er is niet echt een routingprobleem. Beide routes worden (op basis van GPS pijlen) ook vaak gebruikt. Als je de snelheden bekijkt, dan zie je dat de Grote Kanaaldijk een meer constante snelheid geeft terwijl er meer vertragingen kunnen optreden in de Gorinchemsestraat en in de Tolstraat waardoor deze route soms trager wordt.

Ik vrees ook dat er al vaak door beide routes gereden is zodat je er zelf weinig invloed op gaat hebben (in verband met: 'vaak genoeg de GOEDE route rijden en waze LEERT vanzelf....').

Zolang het toegelaten is om op de Grote Kanaaldijk te rijden (voor niet-omwonenden en niet-boeren), kan je hier niet veel aan wijzigen lijkt me.
SwenVandenberk
Country Manager
Country Manager
Posts: 464
Has thanked: 38 times
Been thanked: 93 times
Send a message

Post by TaxiWallie
Hoi Swen,

je bevestigt alles waar ik zelf ook al bang voor was. Ik dacht/hoopte dat er misschien ergens iets te doen was ivm penalty's of iets dergelijks, al zie ik zelf geen enkele mogelijkheid om dat hier op een nette manier te doen. Ik ben zelf (helaas nog) geen held met routingsissues dus ben toch blij dat ik het hier even heb voorgelegd. Ik zal vanavond de melder op de hoogte stellen (moet nu ECHT naar mn werk namelijk). Jij mag het ook doen trouwens.... ik krijg vanzelf wel een alert op mn telefoon.

Groeten,
Walter
TaxiWallie
Posts: 23
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message

Post by TaxiWallie
Opgelost
TaxiWallie
Posts: 23
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Send a message