Post Reply

verwarrende instructies

Post by moweez
sinds een aantal maanden (half jaar?) hoor ik vaker klachten, waarbij de instructie voor de volgende afslag die soms veel verderop ligt voor verwarring zorgt. Zie bijv.:
https://www.waze.com/editor/?env=row&lo ... st=5023035
Kan hier iets aan gedaan worden?
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times

POSTER_ID:4565555

1

Send a message

Post by Leorenaud
Het gaat idd om de instructie van dit segment: over 5 minuten houd links aan naar de A4 ri Zaanstad / Amsterdam.
Alles boven de 6 km wordt aangegeven in minuten.
Dat kan idd verwarrend overkomen.
Daarom heb ik op dat punt een extra instructie ingebouwd om links aan te houden naar A4 ri Amsterdam / Schiphol.
Er gaan daar ook 4 van de 5 banen rechtdoor en 1 gaat (met een extra baan) eraf.
Dus die instructie is ook wel legitiem.

Daarmee is dit specifieke probleem opgelost.
Maar niet het issue.
Dat is ook iets waar wij niets aan kunnen doen.
Er is nog steeds geen mogelijkheid om de instructie ga rechtdoor te krijgen.
Al weet ik dat die vraag er wel ligt, wordt hier door Waze geen gehoor aan gegeven.
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2682
Has thanked: 142 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by Leorenaud
Instructie rechtdoor of weg volgen bestaat ook niet binnen Waze.
Nu wordt meteen na een gevolgde instructie de volgende aangegeven eenmalig. En dan pas weer va vlak voordat je er af moet. De afstanden weet ik niet zo uit mijn hoofd. Verschilt volgens mij ook per wegtype.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Leorenaud
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2682
Has thanked: 142 times
Been thanked: 495 times
Send a message

Post by moweez
Is het misschien een optie dat de volgende instructie pas va iets van 1500 m wordt gegeven. Dus geen instructie eerder (=rechtdoor of weg volgen)
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by moweez
de instructie staat evenwel ook al eerder in je scherm.
Misschien is een tussenoplossing om de timing van de instructies voor afslaan afhankelijk te maken van afstand tot de volgende afslag en snelheid.
moweez
Global Champ Mentor
Global Champ Mentor
Posts: 1243
Has thanked: 506 times
Been thanked: 514 times
Send a message

Post by SwenVandenberk
Dit heeft ook veel te maken met de stem die je kiest voor navigatie. Er is een groot verschil tussen stemmen die de straatnamen uitspreken en diegene die dat niet doen.

stem met straatnaam: geeft al direct na huidige instructie reeds info over de volgende
Stem zonder straatnaam: geeft 3 instructies vlak voor je die moet nemen (bijv. 800m ervoor, 200m ervoor en op het moment dat je de instructie moet uitvoeren)
SwenVandenberk
Country Manager
Country Manager
Posts: 464
Has thanked: 38 times
Been thanked: 93 times
Send a message

Post by SwenVandenberk
Er was begin dit jaar een hele discussie over de timing van de instructies, vooral dan die met TTS (straatnamen).

viewtopic.php?t=104266

Veel kon er niet aan gedaan worden blijkbaar

Bij de niet-TTS stemmen is de instructie al afhankelijk van de snelheid, vooral op de autosnelweg. Bij de TTS-stemmen weet ik het niet, die gebruik ik niet.
SwenVandenberk
Country Manager
Country Manager
Posts: 464
Has thanked: 38 times
Been thanked: 93 times
Send a message