Post Reply

Gevaarlijke(re) route

Post by twcm
Goedemorgen,

sinds april 2012 woon ik op een nieuw adres.
Als ik naar mijn werk rijd (of terug) kom, wil Waze mij via een stuk route hebben.

Dit stuk rijd ik IEDERE keer anders - ik heb begrepen dat Waze na 100x de hint zou begrijpen.
Nee dus!

Het stuk route waar Waze consequent voor kiest is 30 ipv 50.
Dit stuk heeft extra drempels en spelende kinderen op straat (en minstens 1 onoverzichtelijke bocht) en is 'gevaarlijker' dan de normale route via de 50km/h weg. (deze route is 400-500m korter)

Qua tijd scheelt het minder dan 10 seconden.

Hoe krijg ik Waze wijsgemaakt dat ie naar mij moet luisteren in dit geval?
Want dat zou ervoor moeten zorgen dat anderen (met een vrachtwagen bijvoorbeeld) niet via die route gestuurd worden.
NB: Vrachtwagens hebben al een probleem omdat dat extra stuk route een relatief smalle weg is waar aan 1 kant geparkeerd wordt. Auto's kunnen elkaar daar niet passeren en vrachtauto's moeten erg voorzichtig zijn. (als het al lukt).
twcm
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

POSTER_ID:1711531

1

Send a message

Post by htahta
Met snelheidsdata word bedoelt. De snelheid die een Wazer hier heeft gereden. Aan typen weg heb je nix. Daar kan het voorkomen dat je 30 moet rijden. Maar dat de weg uitlokt tot 50 te rijden. En anders om kan ook je mag er 80 echter door de bochten en de breedte van de weg is langzamer echt aan te raden.
htahta
Posts: 615
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times
Send a message
[img]https:///MV4Na6[/img]
Local Champs
Country Manager Netherlands:
Benelux

Post by kdevries
Het probleem is dat als je nooit de langzamere route rijdt, waze op deze route nooit de snelheidsdata zal updaten. Hij zal dus blijven denken dat deze route sneller is dan jouw voorkeursroute.

In de info die waze nog steeds geeft staat dat waze je voorkeursroutes leert. Dit is niet juist. Hij leert alleen welke bestemminggen je vaak gebruikt en zal dat voorstellen aan het begin van een rit.

Om waze te leren dat de langzame route echt langzamer is zul je die toch een aantal keren moeten rijden.

Als je een Permalink geeft kunnen we kijken of er misschien ook een andere oplossing is.
kdevries
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2652
Has thanked: 790 times
Been thanked: 541 times
Send a message
https://s.waze.tools/gc.png
Regio Manager: Fryslân
Country Manager: The Netherlands, Belgium, Luxembourg
Country Manager: Denmark
Bekijk de wiki
Waze woordenlijst

Post by sirKitKat
Waze gebruikt enkel de snelheidsdata om de routes te bepalen.
Wegtypes worden enkel gebruikt om het aantal mogelijke routes te beperken.
(Voorbeeld: Rond vertrek en bestemming kijkt waze ook naar de kleine straatjes. hoe verder van deze punten, hoe groter de weg moet zijn.)
Maximale snelheden zullen binnenkort gebruikt worden in de app, maar zal geen effect op de routing hebben.
sirKitKat
Wiki Master
Wiki Master
Posts: 675
Has thanked: 244 times
Been thanked: 86 times
Send a message
https://wazebelgium.be/mapupdate/image?s=INTL$n=5
(This image represents the update cycle of the INTL map tiles CET. The NA version of this can be found here CT)

Post by twcm
Hee, bedankt.
ik ga de geadviseerde route een aantal keer rijden.

Vraagje: weet Waze de maximum snelheden? Of kent hij alleen verschillende typen weg en plant hij daaromheen.
twcm
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Send a message