Requests for map modifications (UR-topic) [ARCHIEF]

Requests for changing the lock rank of segments (unlock) or map modifications

Moderators: Benelux - Regional Managers, Benelux - Local Champs, Benelux - Country Managers

Forum rules
What info should be included in my request?

Read the instructions before posting!

Requests for map modifications (UR-topic) [ARCHIEF]

Postby maantje76 » Wed Mar 07, 2012 8:37 pm

This topic is for all requests to modify the map.

What belongs here?

Requests for unlocking a road.
If you get a message that you don't have permission to edit a certain road, because it's locked by a higher level editor, insert your request to unlock it.

Requests to change the map.
If you encounter an incorrect situation on the map, you can post it in this topic.

example:
- Creating a roundabout
- Change directivity
- Setting turn restrictions

What does not belong here?

Questions about the map.
When you are editing and have a question about a certain situation, or how to deal with it, please open a separate topic.

Discussion
This topic is only meant for modification requests. For discussions about a certain situation, please open a separate topic.

What should be included in my post?

1. The location
Street & city name.

2. The desired adjustment.
Description of your request.

3. Permalink
A permalink of the location, so we do not have to find out where it is all about.

To create a Permalink:
In WME (Waze Map Editor), there is a small text button on the right side, just below the bottom of the map, labeled 'Permalink'.

By clicking this button, a link to the current location shows up in the address bar of your browser.
Now copy the link from the address bar, and paste it at the bottom of your post in this topic.
After your post is submitted, other users only have to click your link, to open the corresponding area. Now they can handle your request easily.

You can post your request in English, Dutch, German or French.
Image
maantje76
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 111 times
Been thanked: 314 times

Re: Requests for map modifications (UR-topic)

Postby darkneon » Tue Mar 20, 2012 10:30 pm

De volledige geselecteerde weg op bij geleverd screenshot ontbreekt de naam, namelijk Ontsluitingsweg

Is tevens een weg max.90km/u een soort ringlaan dus (minor highway)

Naam 'ontsluitingsweg' toegevoegd, noordelijkste deel heeft echter een andere naam.

Sorry maar de informatie die jij hebt klopt dan niet, ik bewerk met hulp van de laatste wegenkaart van Gemeente Maasmechelen(beschik ook over Lanaken en Tessenderlo) en deze nieuwe weg staat speciaal benadrukt in een apparte kleur. Ook kom ik hier wekenlijks. Tevens was de Zetellaan tot voor kort nog de Koninginnenlaan maar is nu hernoemd.

Dus gelieve de straatnamen aan te passen zoals beschreven en op de landkaart te zien is op bijgeleverde foto's.
Permalink Zuid
Image

Permalink Noord
Image
ImageImage
Waze Ingress Theme: http://goo.gl/zKdXW Perfect for at night
darkneon

Has thanked: 23 times
Been thanked: 30 times

Postby darkneon » Tue Mar 20, 2012 10:49 pm

darkneon wrote:
Bij deze Permalink is de noordelijk straat verboden voor verkeer, enkel fietsers en wandelaars toegestaan. Straattype dus best ook naar walkingtrails veranderen. dit allemaal helemaal tot aan de N763 - Joseph Smeetslaan - Maasmechelen

Deze is aangepast. Echter het laatste gedeelte dat aansluit op de N763 is volgens mijn gegevens een weg welke wel gewoon toegankelijk is voor motorvoertuigen.

Permalink

Deels heb je hier gelijk het is echter zo dat dit enkel toegestaan is voor bestemmingsverkeer van de zandgroeve, dus niet voor onder andere wandelaars om tot daar te rijden en parkeren ofzo.Omwille van deze reden heeft men deze weg zelfs volledig geschrapt van de landkaart. (Ik heb jaren via deze weg naar de Autokeuring in As gereden totdat het dus niet meer mocht en niet meer kon)

Image
ImageImage
darkneon

Postby maantje76 » Wed Mar 21, 2012 12:14 am

darkneon wrote:Deels heb je hier gelijk het is echter zo dat dit enkel toegestaan is voor bestemmingsverkeer van de zandgroeve, dus niet voor onder andere wandelaars om tot daar te rijden en parkeren ofzo.Omwille van deze reden heeft men deze weg zelfs volledig geschrapt van de landkaart. (Ik heb jaren via deze weg naar de Autokeuring in As gereden totdat het dus niet meer mocht en niet meer kon)

Dit is geen rede om van de straat een 'voetgangers/fietsers gebied te maken. Het is aan een bestuurder of hij bestemmingsverkeer is of niet...Denk aan een vrachtautochauffeur die toch graag naar die bestemming zou willen...
Image
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby maantje76 » Wed Mar 21, 2012 12:32 am

darkneon wrote:Sorry maar de informatie die jij hebt klopt dan niet, ik bewerk met hulp van de laatste wegenkaart van Gemeente Maasmechelen(beschik ook over Lanaken en Tessenderlo) en deze nieuwe weg staat speciaal benadrukt in een apparte kleur. Ook kom ik hier wekenlijks. Tevens was de Zetellaan tot voor kort nog de Koninginnenlaan maar is nu hernoemd.

De laatste wegenkaart is waarschijnlijk een kaartje dat je in een hotel of toeristen info punt kan krijgen. De naam 'ontsluitingsweg' is officieel ook niet de naam, maar het type weg. Dit is een directe weg naar een perceel. Zie wiki voor toelichting. Dat deze weg speciaal benadrukt is, is omdat Maasmechelen Village een belangrijke toeristische bestemming is. Dus zeker op jouw kaart extra benadrukt, daar er waarschijnlijk ook veel winkels op adverteren ;) Er is een aanbesteding uitgeschreven voor het ombouwen van de ontsluitingsweg naar een ringweg. Zodra dit het geval is, komt de weg mogelijk in aanmerking voor categorie 'Minor Highway'.

Bekijk ook eens alle bekende andere kaarten, zoals Google maps (+streetview), tomtom, map24, openstreetmaps, bing, .... Denk je dat die het allemaal fout hebben? De situatie ter plekke is niet zo oud dat ze nog niet op een van de kaarten zouden staan toch?

Misschien heb ik wel ongelijk hoor, maar daar heb je me nog niet van overtuigd ;)

Overigens, ik zag dat je zelf wat namen aan straten toegevoegd hebt. Graag even kijken naar de Officiële Belgische plaatsnamen welke we aan houden bij het toevoegen van namen. En bekijk dit topic eens. Voor het bepalen van de grenzen tussen de plaatsen houden we de ViaMichelin kaart aan. Wegsegmenten waarvan ik gezien heb dat je ze toegevoegd hebt, had je als naam Maasmechelen meegegeven. Dit zou echter Eisden moeten zijn...Wat ik zo snel zag heb ik aangepast. Maar je weet vast zelf beter wat je allemaal gedaan hebt. Misschien dat je ze nog even na zou kunnen lopen...

@ Peter, misschien dat jij er eens een lichtje over kan werpen?
Image
maantje76
Coordinators
Coordinators

Postby darkneon » Wed Mar 21, 2012 7:15 am

Mijn kaarten heb ik rechtstreeks van het gemeenthuis gehaald en telkens uiteraard de kaarten van 2012 gevraagd.

Maar ik zal eens op het gemeenthuis om opheldering gaan vragen hoe het ermee zit, maar normaal is het juist want op mijn kaart staan reeds verkavelingen die dit eind dit jaar pas af zijn.

Ik heb trouwens al veel fouten in mijn woon omgeving gevonden bij google.maps die minstens een jaar geleden veranderd zijn, gewoon omdat Google niet elk jaar zijn kaarten volledig kan updaten of de bedrijven waar ze hun kaarten van inkopen.

Maar goed ik ga het rechtstreeks bij de bron navragen, ik laat iets weten na 9u

EDIT: de Ontsluitingsweg is inderdaad zoals jij zei niet echt de straatnaam maar gewoon het type, de volledige ontsluitingsweg zoals op de kaart zoals op de foto's aangeduid is naamloos en geen N-weg.
Bij deze dus mijn verontschuldigen voor de veroorzaakt verwarring
ImageImage
darkneon

Postby petervdveen » Wed Mar 21, 2012 8:18 am

Ik heb het even uitgezocht.
Het is inderdaad een simpele ontsluitingsweg voor het winkelcentrum dat daar in noord ligt.

Verder is het ook geen 90km/h weg, maar een 70km/h weg. ;)
Dit is dus ook een primary road ipv een minor highway.

De straatnaam heb ik zo even niet kunnen vinden.
Ook straatnaam bordjes ben ik zo niet tegen gekomen.
petervdveen
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 469 times
Been thanked: 1319 times

Postby darkneon » Wed Mar 21, 2012 11:43 am

Verder is het ook geen 90km/h weg, maar een 70km/h weg.
Dit is dus ook een primary road ipv een minor highway.

Hij is wel degelijk deels 90km/u waar hij parallel met het kanaal loopt, dat hij daardoor dan toch niet als "minor highway" geld kan ik begrijpen en is ook geen N-weg.
ImageImage
darkneon

Postby Buffyken » Mon Mar 26, 2012 1:12 pm

Hi

I drove here last week, so i see this as editable area, but i don't have permissions, it's correct, there isn't a speed camera there, i also got the alert and check 3 times to see if there wasn't one hiding somewhere :lol: So could this please be removed. Thanks in advance

https://world.waze.com/editor/?zoom=5&lat=51.13652&lon=3.26872&layers=BFTFTTTTTTTTTTTTTTTTFT&cameras=346931
Area manager: Nederzwalm - Herzele - Halle - Londerzele (4 uithoeken van mijn area) Belgium
Waze 3.0.1.1 on Android 2.3.3
Buffyken

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Postby petervdveen » Mon Mar 26, 2012 2:32 pm

Ik zie hier geen camera ;)
petervdveen
Coordinators
Coordinators

Has thanked: 469 times
Been thanked: 1319 times

Next

Return to Requests for map modifications (UR-Forum)