Geen flitser meldingen

[ img ] Map modifications | Roadworks

Moderators: Benelux Regional Managers, Benelux Local Champs, Benelux Country Managers

Re: Geen flitser meldingen

Postby 783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652 » Thu Jun 13, 2019 8:14 am

Ik ben op zoek gegaan naar een oudere versie 4.51.2.1
Via Google Playstore is de laatste versie 4.52.0.3

Ga deze oudere versie eens uitproberen en zien of ik verschil merk.

Dat ik een melding zou krijgen alleen wanneer men te snel rijd heb ik deze morgen geprobeerd en werkte niet.
Ik reed 85 waar een camera 50km/u staat.. gaf alleen visuele melding .
2Fast4You
783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652

Has thanked: 8 times
Been thanked: 0 time

Postby world_k0nqkk9v » Wed Jun 26, 2019 5:30 pm

Dan toch iemand die hetzelfde heeft dan.
Mij was ook gezegd dat de gesproken melding enkel kwam als je te snel reed. Gisteren getest, weet een flitser staan van 70 op een lange rechte baan, rij er 95 en...niks, geen audio melding...
Tot daar dus de theorie dat hij enkel audio melding geeft bij te snel rijden.
Heb ook al ALLE mogelijke instellingen gedaan die ik zou kunnen bedenken en talloze keren voorbij dezelfde flitser gereden met telkens een andere instelling...
world_k0nqkk9v

Has thanked: 0 time

Postby Glodenox » Mon Jul 01, 2019 6:13 pm

Ik heb nog niet gehoord dat je effectief iets van geluid kan horen uit de Waze app. Krijg je geluid te horen als je een route start met de instelling geluid aan ipv. "alleen meldingen"? Ik heb het zonet even bij mij getest en met de optie "alleen meldingen" kreeg ik nog altijd de waarschuwing voor de flitspaal.

Indien je die instructies wel te horen krijgt: welke stem gebruik je? Gebruik je de text-to-speech stem Femke of de Engelse Jane, Kate of Thomas? In dat geval kan je eens overwegen om de cache van die stem leeg te maken. Mogelijk is de stem op een of andere manier corrupt geraakt op je telefoon en wordt die daarom niet afgespeeld. Dit kan je oplossen door te zoeken naar de tekst cc@tts (staat voor clear cache at text to speech). Gewoon invoeren in het zoekveld en op zoeken duwen.

Indien je de instructies niet te horen krijgt: het volume hiervan wordt geregeld door een aparte volumeslider die je niet meteen kan aanpassen in het menu. De beste manier om deze toch te kunnen aanpassen is door een route te starten en wanneer je de instructies op je scherm ziet verschijnen meteen de volumeknop omhoog te doen. De kans is bestaande dat je dan plots wel de stem te horen gaat krijgen.
Script Writing Community Coordinator
[ img ][ img ]
Glodenox
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 451 times
Been thanked: 1126 times

Postby dirkenlekske » Tue Jul 02, 2019 7:42 pm

Ik krijg nu wel meldingen maar bij de meeste flitsers krijg ik alleen visuele melding ..ook als ik veel te snel rijd. Bij mijindebuury zijn er6 flitsers die niet in Waze staan . Ik heb ze gemeld via de app . Hoe lang duurt het voor ze in waze verschijnen ?
dirkenlekske

Postby dirkenlekske » Tue Jul 02, 2019 7:43 pm

Ja als ik een route startkrijg ingeluid te horen maar aan een laag volume . In de app staat het op maximum . Zal morgen eens proberen zoals je zegt met direct luider te zetten ..
dirkenlekske

Postby Glodenox » Tue Jul 02, 2019 8:04 pm

Vaste flitspalen kunnen niet rechtstreeks via de app geplaatst worden aangezien te vaak tijdelijke politiecontroles als vaste flitspalen gemeld werden en dit te veel nutteloos werk opleverde. Deze kunnen echter wel door gebruikers met een account toegevoegd worden in de kaartbewerker (waze.com/editor).

Ter info: als je de kaart gaat bewerken hebben we het liefst dat je je ook aanmeldt op ons communicatieplatform Slack. Langs die weg is het makkelijker om met elkaar in contact te komen. Slack kan je bereiken op wazebelgium.be/slack.
Script Writing Community Coordinator
[ img ][ img ]
Glodenox
Waze Global Champs
Waze Global Champs

Has thanked: 451 times
Been thanked: 1126 times

Previous

Return to Belgium