Post Reply
Forum rules
Welcome to the Belgium Community forum!

Ask us any question here. Or if you want to chat with us, join the Waze BeLux Slack:

https://storage.googleapis.com/wazeopedia-files/b/be/Slack-invitation-banner.png
(click the image to join the Slack)

Waze en Android auto geen goede combinatie

Post by 783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652
Hallo ,
Ik probeer nu al een paar dagen om gesproken meldingen te krijgen via Waze.
Tot op heden is dat nog niet gelukt.
Daarom heb ik met een collega vandaag wat testen gedaan.
We reden van Antwerpen naar Mechelen , ik mijn GSM aangesloten op Android auto in mijn wagen , en mijn collega zijn GSM in zijn hand.
Dezelfde GSM , 100% dezelfde instellingen , dezelfde versie van Waze ,4.52.0.3;
Android Auto de laatste versie.
Ik kreeg in mijn wagen juist geteld 1 melding van een wagen die op een gevaarlijke plaats stond.
Mijn collega kreeg op die tijd 3 x een flitspaal melding , Craeybeckx tunnel , mechelen Noord , Mechelen zuid , en verschillende andere meldingen.
Ik kreeg op mijn scherm wel te zien dat er een flitspaal was , en die melding blijft daar dan ook gewoon staan tot er een andere melding binnen komt.
De terugrit hebben we de rollen omgedraaid , mijn collega zijn GSM aan Android auto , ik mijn gsm los in de wagen .
Raar maar waar plots werkte mijn meldingen wel en die van mijn collega dus niet meer .
Duidelijker kan het niet zijn , jullie app werkt niet samen met Android Auto.
Google maps daar en tegen werkt dan wel perfect op de 2 GSM , aangeloten op Android auto en los in de hand.

Zijn dit gekende problemen want ik vind het wel raar dat zovele dit zouden gebruiken maar nergens vind je iets over problemen met android auto.
Is het misschien een slechte software versie die ik gebrulk?
Ik weet het niet meer .
Mijn bedoeling was om met Waze veiliger en correct op mijn bestemmingen te komen.
De navigatie stem die werkt wel , al zou een Belgische stem wel welkom zijn want de NL stem Femke ??? daar wordt je toch nerveus van of niet ..

Tot er een oplossing is voor dit probleem kan ik Waze niet gebruiken.

Graag jullie tips en bevindingen .

Alvast bedankt
783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652
Posts: 23
Has thanked: 9 times

POSTER_ID:17871467

1

Send a message
2Fast4You

Post by 783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652
Ja dat zal inderdaad wel beter worden.
Wat men echter dringend moet toevoegen is het ingeven van bestemmingen.
Nu kan dat blijkbaar alleen ingesproken worden of heb ik het fout ?

Ook vind ik dat het raar is dat men in de app alleen kan inloggen met telefoonnummer of Facebook.
Als er nu 1 ding is dat ik niet gebruik is het wel facebook.

Ik heb al verschillende malen de app opnieuw geïnstalleerd en ntelkens moet je opnieuw vanaf nul beginnen.
Kan men dat niet veranderen dat men met een email adres en paswoord inlogt.
783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652
Posts: 23
Has thanked: 9 times
Send a message
2Fast4You

Post by gertbroos
783cf9ca938d49369eb72b97eaab2652 wrote:Hallo ,
Ik probeer nu al een paar dagen om gesproken meldingen te krijgen via Waze.
Tot op heden is dat nog niet gelukt.
Daarom heb ik met een collega vandaag wat testen gedaan.
We reden van Antwerpen naar Mechelen , ik mijn GSM aangesloten op Android auto in mijn wagen , en mijn collega zijn GSM in zijn hand.
Dezelfde GSM , 100% dezelfde instellingen , dezelfde versie van Waze ,4.52.0.3;
Android Auto de laatste versie.
Ik kreeg in mijn wagen juist geteld 1 melding van een wagen die op een gevaarlijke plaats stond.
Mijn collega kreeg op die tijd 3 x een flitspaal melding , Craeybeckx tunnel , mechelen Noord , Mechelen zuid , en verschillende andere meldingen.
Ik kreeg op mijn scherm wel te zien dat er een flitspaal was , en die melding blijft daar dan ook gewoon staan tot er een andere melding binnen komt.
De terugrit hebben we de rollen omgedraaid , mijn collega zijn GSM aan Android auto , ik mijn gsm los in de wagen .
Raar maar waar plots werkte mijn meldingen wel en die van mijn collega dus niet meer .
Duidelijker kan het niet zijn , jullie app werkt niet samen met Android Auto.
Google maps daar en tegen werkt dan wel perfect op de 2 GSM , aangeloten op Android auto en los in de hand.

Zijn dit gekende problemen want ik vind het wel raar dat zovele dit zouden gebruiken maar nergens vind je iets over problemen met android auto.
Is het misschien een slechte software versie die ik gebrulk?
Ik weet het niet meer .
Mijn bedoeling was om met Waze veiliger en correct op mijn bestemmingen te komen.
De navigatie stem die werkt wel , al zou een Belgische stem wel welkom zijn want de NL stem Femke ??? daar wordt je toch nerveus van of niet ..

Tot er een oplossing is voor dit probleem kan ik Waze niet gebruiken.

Graag jullie tips en bevindingen .

Alvast bedankt
Waze op android auto is nog redelijk "nieuw" en wordt constant achter de schermen bijgewerkt (regelmatig beta versies) dus het kan idd zijn, dat er sommige dingen nog niet zo goed werken.

Ivm de vlaamse stem: Thomas kan je selecteren als stem, op en top vlaams. Een nadeel: het is geen TTS stem, m.a.w. je zal basisinstructies krijgen, geen gesproken straatnamen.

M.vr.gr.
gertbroos
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 375
Has thanked: 81 times
Been thanked: 290 times
Send a message