Post by Pete-93
Ook hier zo maantje76: kort na m'n opening van deze draad op vrijdagmorgen 22/03 zijn zo goed als àlle events in/rond Gent verdwenen (én nog niet terug verschenen)...
Dus opnieuw: absoluut niet goed voor de geloofwaardigheid van Waze...

@ stijnley: Misschien beter om de traject-meldingen weer te geven met "begin/einde trajectcontrole", zo worden de passanten ook verwittigd bij het verlaten van de zone waar de gemiddelde snelheid wordt bepaald?
Pete-93
Posts: 36
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by Pete-93
Interessant om volgen: de draad betreffende de weergave op Waze Live Map betreffende de ingevoerde info in FTW inzake de afgesloten Colmanstraat in 9270 Laarne-Kalken: viewtopic.php?f=718&t=55842... ;)
Pete-93
Posts: 36
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by petervdveen
Manuel, ik weet niet of jij de mails ook krijgt? Maar de laatste 2 dagen gaan er een aantal mails op en neer richting peter ivm dit probleem.

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
petervdveen
Coordinators
Coordinators
Posts: 10370
Has thanked: 212 times
Been thanked: 847 times
Send a message
Coordinator Waze Netherlands

Click here to sign-up for slack, our communication platform

Contact by email: NL - BE - Lux - Benelux

Post by sirKitKat
Ik kan je doorverwijzen naar dit topic:
http://world.waze.com/forum/viewtopic.p ... 74#p343674
Inderdaad worden die zolang er geen trajectcontrole optie in Waze is, als FTW event weergegeven.
Er word op ons verzoek wel gekeken naar een oplossing voor dit soort controles, aangezien deze steeds vaker voorkomen.
sirKitKat
Wiki Master
Wiki Master
Posts: 675
Has thanked: 244 times
Been thanked: 86 times
Send a message
https://wazebelgium.be/mapupdate/image?s=INTL$n=5
(This image represents the update cycle of the INTL map tiles CET. The NA version of this can be found here CT)

Post by steveningelbrecht
Het Feed-The-Waze systeem is geen systeem van Waze zelf, maar door een Wazer zelf opgezet.
De synchronisatie tussen deze database en deze van Waze kan soms inderdaad wat vertraging hebben, vooral bij het 'vervallen' van de events in de Waze database. Niemand kan immers events plaatsen voor erg lange tijd. Vandaar dat deze events even verdwijnen en er dan terug staan.

Het is een 'tijdelijke' oplossing om aan deze nood tegemoet te komen. Ideaal is het niet, maar het is toch al iets, lijkt me.
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
De melding moet ook maar één keer gebeuren en blijft in de database van FTW... het is alleen zo dat deze soms even, in principe voor erg korte duur, niet in de client te zien zal zijn. Maar de gebruiker zal de melding dus niet opnieuw moeten invoeren.
Ik ben me er zeer zeker van bewust dat betrouwbaarheid en het niet herhaaldelijk moeten ingeven van dergelijke zaken van essentiële aard zijn en hoop dan ook dat er een verdere integratie komt van deze twee systemen.
Laat ons wel duidelijk zijn dat het hierbij om een relatief beperkt gegeven gaat, zijnde trajectcontroles, die vanuit het perspectief van Waze, zeker (nog) niet een wereldwijd probleem is. Maar daar hebben wij als Belgen natuurlijk geen boodschap aan...
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
Ik zou ze gewoon opnieuw toevoegen... anders gaan we in tegen wat momenteel de richtlijnen zijn... we zien eerst even na wat de mogelijkheden zijn om het FTW-probleem of Waze mbt FTW probleem op te lossen...
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
Ik heb het toch inderdaad ook al enkele keren gemerkt, en heb, maar ik kan verkeerd zijn, de indruk dat het vooral te maken heeft met events die erg lang in tijd gepland worden.
Events van bv. meer dan een jaar lijken precies meer moeilijkheden te geven dan andere, of hebben jullie andere ervaringen?!

Hoe lang is de termijn voor de ingestelde trajectcontroles in Nederland?
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
Blijkbaar dus inderdaad toch een wijziging aan de kant van Waze, waardoor het FTW systeem enige aanpassing vraagt... De betrokken Waze Champ is er al mee bezig.
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message

Post by steveningelbrecht
Heb de indruk dat ze er inderdaad terug allemaal staan.
De bug zat hem blijkbaar enerzijds in het gebruik van enkele tekens als: & en < >
Anderzijds ook even slachtoffer van het eigen succes, waarbij duidelijk werd dat het doorsturen van meer dan 100 events vanuit FTW naar Waze niet lukte. :-)
Zou dus opgelost moeten zijn, tenzij er andere signalen komen van wazers...
steveningelbrecht
Posts: 6259
Has thanked: 612 times
Been thanked: 984 times
Send a message