Post Reply
Forum rules
Welcome to the Belgium Community forum!

Ask us any question here. Or if you want to chat with us, join the Waze BeLux Slack:

https://storage.googleapis.com/wazeopedia-files/b/be/Slack-invitation-banner.png
(click the image to join the Slack)

Weergave FTW-events & trajectcontroles

Post by
Deredactie.be vrijdagmorgen 22/03/2013:
3 nieuwe trajectcontrolesystemen in gebruik

Langs de E17 op het viaduct in Gentbrugge richting Antwerpen en op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere, in beide richtingen, zijn vanmorgen 22/03/2013 3 nieuwe trajectcontrolesystemen in gebruik genomen.
Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van een voertuig tussen 2 punten gemeten.

Begin 06/2012 werd het 1e trajectcontrolesysteem in Vlaanderen in gebruik genomen op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Kortrijk.
Daar komen er nu 3 bij: op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Antwerpen (1,9 km) en langs de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (7,4 km), in beide rijrichtingen.
De camera's en infraroodflitsers werden aan bestaande bruggen opgehangen.

De keuze voor deze trajecten gebeurde in overleg met de Federale Wegpolitie en is in de 1e plaats gebaseerd op gegevens over het aantal en de ernst van verkeersongevallen in het verleden.

Tussen Wetteren en Erpe-Mere gebeurden tussen 2006 en 2011 per jaar gemiddeld 40 tot 50 ongevallen.
Het aantal gewonden ligt er jaarlijks tussen de 50 en 100.
Telkens gaat het om lange stukken snelweg zonder op- of afritten.

De 3 installaties zijn samen goed voor een investering van ongeveer 925.000 euro.
De minister zegt dat het de bedoeling is om in de toekomst per jaar 1 nieuw systeem te installeren.

Met de keuze voor trajectcontrolesystemen wil Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) streven naar de verhoging van de verkeersveiligheid op de Vlaamse autosnelwegen.
De trajectcontroles op de E17 ri Nederland te Gentbrugge en op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere in beide richtingen werden dus pas vandaag (zoals ik hier ergens al had vermeld) in werking genomen.

Alle punten begin & einde werden reeds doorgegeven en nadien aangeduid door Waze, doch nadien verdwenen o.a. deze aangegeven plaatsen op de E17.

Kan dit nu definitief en correct weergegeven worden? En is er inmiddels reeds een idee voor de specifieke aanduiding van de locatie van een trajectcontrole?

POSTER_ID:13806932

1

Send a message
Last edited by Pete-93 on Wed Mar 27, 2013 12:22 am, edited 1 time in total.

Post by annickdw
steveningelbrecht wrote: Anderzijds ook even slachtoffer van het eigen succes, waarbij duidelijk werd dat het doorsturen van meer dan 100 events vanuit FTW naar Waze niet lukte. :-)
o.OH !!!

Volgens mij heeft groot Vlaanderen minstens 100 wegomleggingen - en dan is Wallonië nog niet meegeteld - als Ik alleen nog maar tel hoeveel er zijn in Heist op den Berg, Tremelo e.o. en dat extrapoleer naar andere regio's :shock:

België kan toch GROOTS zijn, is het niet ? :?
annickdw
Posts: 1574
Has thanked: 214 times
Been thanked: 259 times
Send a message

Post by deeggo
Het is de realiteit dat sommige events uit FTW soms verdwijnen uit de client, terwijl ze nog wel in de FTW database staan.

Soms helpt een kleine wijziging in de melding en dan opnieuw uploaden (wat alleen feedmanagers kunnen), maar meestal niet.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
stijnley wrote:Gisteren het traject Gent-Aalst gereden en de FTW-events zijn aan beide zijden van de E40 verdwenen. Ik heb deze enkele maanden geleden gemeld en herinner mij dat ik een voldoende ruime einddatum had opgegeven.

Is er iets foutgelopen? Of moeten ze opnieuw gemeld worden? Sinds afgelopen vrijdag registeren de camera's wel degelijk overtredingen, dus zijn ze best spoedig terug!
Even gecheckt, ze staan erin en zijn niet verlopen. Helaas vallen ze onder de categorie van mijn vorige post.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Opnieuw toevoegen zal misschien lastig zijn, omdat FTW niet meerdere events op 1 plaats toestaat. En eindeloos verwijderen + nieuw toevoegen is een oeverloze exercitie. Ik hoop op een verbeterd systeem in de toekomst...
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Ik heb het ook met events die kort duren. Werkzaamheden in mijn woonplaats heb ik 3x opnieuw ingevoerd en het uiteindelijk opgegeven. Dat was voor 2 à 3 maanden. Terwijl de trajectcontroles op de A2 bij Utrecht die staan erin tot 2020, nog nooit verdwenen. Werkzaamheden op de Kard. De Jongweg in Utrecht gedurende 6 maanden zijn ook nooit verdwenen, terwijl een chit chat om te waarschuwen voor het parallelbaanprobleem op de A2 bij Utrecht telkens verdwijnt, en die staat erin voor een jaar, t/m eind 2013. Werkzaamheden op de Catharijnebaan in Utrecht waren de eerste FTW events in NL, 2jr geldig, en die zijn nooit verdwenen.
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Waaaat, dat is een lege kaart!! Heb al mailtje gestuurd...
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
De kaart is weer vol met FTW events. Zijn de eerdergenoemde trajectcontroles ook weer verschenen?
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
@bartvo:
Op 2 trajectcontroles kwam de reactie plus d'actualités. Zie screenshots. Wat moeten we daarmee?
uploadfromtaptalk1365065331394.jpg
(104.43 KiB) Downloaded 761 times
uploadfromtaptalk1365065315856.jpg
(104.69 KiB) Downloaded 752 times
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Dan zal het zijn omdat men een politiecontrole verwacht, in plaats van een portaal. Hadden we naar een betere oplossing dan dit...
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!

Post by deeggo
Laatst de eerste in Frankrijk geloof ik...
deeggo
Posts: 4389
Has thanked: 170 times
Been thanked: 285 times
Send a message
Global Champ. Country manager Nederland & België
NL: Wiki: hoe label ik een (snel)weg correct?
HTC One M8 | Follow me on Twitter
Join Dropbox, free online file sync! Register through this link and give you and me 250MB extra for free. Thanks!