Locked

Wazeopedia - Platser (Landmarks)

Post by avozetta
Här diskuterar vi eventuella förändringar för denna sida: https://wiki.waze.com/wiki/Sweden/Redigera/Landmarks

Landmärken har ju som bekant ersatts med Platser och vad jag har i huvudet just nu så har vi inga undantag för hur vi lägger in detta mot de globala riktlinjerna!? Behövs denna sida? Kanske specialfallen?
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times

POSTER_ID:310868

1

Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Efter att ha läst igenom sidan igen så tycker jag innehållet i stort kan vara kvar men detta behöver göras:

- Sidlänken bör byta namn till Platser. Hur gör man det? Någon som vet? Eller är det lättare att skapa en ny sida!
- Informationen om parkeringsplatser behöver ändras då vi nu har en ny funktion i mobilen.
- Lägga till Gasmackar och Laddplatser som specialfall
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Jag har lagt till gasmackar som specialfall samt gjort mindre justeringar av övrigt innehåll. Återkommer med laddplatser.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Laddplatser tillaggd
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
Jag har nu klarmarkerat sidan inför flytten till Wazeopedia
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by avozetta
pnylin wrote:I Betaversionen av editorn finns massor av automatiska fel. Alla är av samma typ och talar om att parkeringar måste läggas in som ett område och inte en punkt.
park.jpg
/Patrik
Trist, jag ser stora fördelar med att lägga in infarterna till parkeringshus som ligger under gallerior som punkter i stället för polygoner, det blir mycket lättare och hantera i WME, funktionen i appen skall ju vara den samma.
avozetta
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 2611
Has thanked: 39 times
Been thanked: 303 times
Send a message
/Anders
Sweden Wiki Master, Sweden Waze Champ, Sweden Country Manager, AM in Sweden/Stockholm area, Waze Beta Tester
Sony Xperia 5 IV Android 13

Post by pnylin
I Betaversionen av editorn finns massor av automatiska fel. Alla är av samma typ och talar om att parkeringar måste läggas in som ett område och inte en punkt.
park.jpg
(162.91 KiB) Downloaded 556 times
/Patrik
pnylin
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 1581
Answers: 2
Has thanked: 12 times
Been thanked: 220 times
Send a message

Post by ulle2
avozetta wrote:
pnylin wrote:I Betaversionen av editorn finns massor av automatiska fel. Alla är av samma typ och talar om att parkeringar måste läggas in som ett område och inte en punkt.
park.jpg
/Patrik
Trist, jag ser stora fördelar med att lägga in infarterna till parkeringshus som ligger under gallerior som punkter i stället för polygoner, det blir mycket lättare och hantera i WME, funktionen i appen skall ju vara den samma.
Jag har fått information från Waze att man håller på att bygga upp ny funktionalitet kring parkeringsplatser. För att den skall fungera så måste parkeringsplatserna vara polygoner. I annat fall får vi fel, dock oklart om vilken typ av fel det är.

Det flaggas också för att vi kommer att behöva lägga in många fler typer av parkeringar än vad vi gör idag, i princip alla typer av parkeringar. Vi får väl avvakta vidare instruktioner till när funktionaliteten är tänkt att lanseras.

/Ulle
ulle2
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2991
Answers: 1
Has thanked: 93 times
Been thanked: 465 times
Send a message