Post Reply

Level upgrade aanvraag

Post by
Area Manager
Als jij als Waze gebruiker een actievere rol wilt spelen in het handhaven en verbeteren van de kaart dan is het aanvragen van een AM-area misschien iets voor jou.
Hoeveel tijd en hoe betrokken een Area Manager is verschilt sterk en dit zal ook nooit een voorwaarde zijn om Area Manager te worden. Wel word er uiteraard verwacht dat je niet te beroerd bent of af en toe je handen uit de mouwen te steken.

De volgende behoren tot de mogelijkheden als Area Manager:
  • Bewerk de kaart zodra grote wegenprojecten voltooid zijn, de geometrie van een weg veranderd is of verwijder wegen die zijn afgesloten.
  • Sluit wegen af bij lange werkzaamheden zodat gebruikers niet nodeloos over een weg worden gestuurd die voor langere tijd is afgesloten.
  • Reageer op Update Requests en los deze op.
  • Beheer de flitspalen.
  • Functioneer als een mentor voor overige wazers die in jou gebied de kaart bewerken. Bied advies aan op het forum en reageer op foutieve kaart bewerkingen.
Uiteraard is het niet verplicht om aan al deze punten te 'voldoen', maar dit geeft in ieder geval een indicatie van wat er verwacht 'kan' worden.


Hoe word ik een Area Manager
Als jij de aangesproken voelt om mee te helpen de kaart nog beter te maken, vul dan het onderstaande formulier in.
Wees niet bang om een gebied aan te vragen waar al iemand anders ook een AM is. Gebieden kunnen elkaar overlappen, kunnen groter of kleiner zijn en het is zelfs mogelijk om uiteindelijk meerdere gebieden aan te vragen.

Formulier

Het goedkeuren van een AM-gebied kan helaas een aantal dagen duren.
Zeker in het begin zal het wat langer duren, omdat dit hele systeem net nieuw is opgezet.
We vragen daarom ook om wat geduld, zodat ook wij kunnen leren omgaan met dit nieuwe systeem.

Nadat de aanvraag is goedgekeurd zal je worden toegewezen aan een mentor.
Deze mentor is een ervaren editor waar je terecht kunt met je vragen.
Al deze mentor's hebben eens in de zoveel tijd overleg met elkaar, zodat vragen makkelijk en snel beantwoord kunnen worden.
Ook zal deze mentor jou edits in de gaten houden en zo nodig bijsturen om de kaart zo goed mogelijk te laten worden.

Ook zal er een Handleiding worden gemaakt (op dit moment helaas nog niet gereed) die je toegestuurd zult krijgen.
Hierin staan alle regels en veel gestelde vragen in.
Lees dit document goed door!

Voor vragen kun je mailen naar: areamanagers@wazenederland.nl

POSTER_ID:213312

1

Send a message

Post by Inactive user -1651479683-
Ik heb ook een tijd geleden (denk 3 weken) iets ingediend. Maar ik heb nog niks gehoord? In mijn gebied zijn veel wegen lvl 2(+) gelocked, en ik zie daar nog veel dingen die beter kunnen. ;)
Inactive user -1651479683-
Posts: 449
Has thanked: 44 times
Been thanked: 40 times
Send a message
[img]https:///ubk1Zx[/img]
Regional Manager Rotterdam-Rijnmond - Closure Team Benelux - iOS bèta tester

Post by ArjoPoldervaart
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een verzoekje ingediend voor AM.

Groetjes, Arjo
ArjoPoldervaart
State Manager
State Manager
Posts: 31
Has thanked: 52 times
Been thanked: 13 times
Send a message

Post by arnold91
Peter,

ik ben al een tijdje waze-user, nu wil ik een wijziging in mijn straatnaam doen alleen kan ik hier niets in wijzigen omdat er in het scherm tevoorschijn komt "You cannot edit this segment. You may only edit segments in your driving area". alleen is dit de straat waar ik waze opstart en waze afsluit als ik weer thuis kom.. waar zit het probleem dat ik dit niet kan aanpassen? en is dit op te lossen.

Groet
Arnold
arnold91
Posts: 2
Send a message

Post by arnold91
Nee dit vakje staat geen vinkje in. alle buttons, vink mogelijk heden zijn grijs.
arnold91
Posts: 2
Send a message

Post by Arnoniem
petervdveen wrote:Het formulier is tijdelijk gesloten door een reorganisatie.
Geld dit alleen voor NL of voor de world.waze server?

m.a.w. kan ik voor andere landen gewoon een mailtje met permalink sturen naar alpha@...
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Voor de U.A.E.
Heb daar een paar maanden in Abu Dhabi gewoond en kom er nog een paar keer per jaar. Af en toe in Dubai.
Heb Waze alleen pas net ontdekt, en heb er tijdens mijn laatste trip wat editable area gekregen.
't is daar nog veelal een zooitje, en met de geringe ervaring die ik heb, zie ik zelfs dat de level 3-ers er veel troep achter laten, laat staan de level 1's.
Dus het leek me wellicht nuttig om daar wat te helpen.

Ik las op het uae forum dat je een permalink van het aan te vragen gebied moest mailen. Maar ik zie dat dat uit januari 2011 stamt...
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
't inmiddels gelukt, en ook al toegekent. :)

even bekend raken met m'n lvl 3 opties, en dan de boel daar eens opknappen.
(btje offtopic; is er iets veranderd of ligt het aan m'n lvl3 upgrade, dat de nodes nu roze en rood zijn, en er dingen bij staan over reverse connection & node has 1 U-Turns.,etc?)

Ja, ik ben al begonnen aan de AM faq...
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
steveningelbrecht wrote:Je gebruikt het high light script denk ik? Eens level 3 biedt dit je wat extra...
ja, idd. Maar door 3 nieuwe dingen (highlight script, AM lvl3, en de nieuwe editor versie (soft turns)), wist ik niet waardoor dit kwam.

Maar ik weet nog niet wat het betekend, zo'n node met de opmerking reverse connection of U-Turns terwijl ik niets vreemds eraan zie.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
htahta wrote:Het script junction node fixer is ook handig voor dit soort gevalletjes.
is er ook een manual voor dat script? ik kom shift Q of Q tegen. Wat moet ik dan selecteren? Zie af en toe wel dat ie iets doet, maar ik heb een "ik doe maar wat" gevoel erbij.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg

Post by Arnoniem
Dat snap ik. Vandaar mijn vraag naar een handleiding o.i.d.
Arnoniem
Waze Global Champs
Waze Global Champs
Posts: 2279
Has thanked: 240 times
Been thanked: 484 times
Send a message
Global Champ BeNeLux Champs UAE Champs Android Beta Coordinator Middle East
CM:The Netherlands CM:U.A.E. CM:Oman CM:Thailand
https://u.cubeupload.com/Arnoniem/FsnBw8.jpg