Get a sneak peek at whats next for Permanent Hazards on our April 7th Office Hours!

Post Reply

Huisnummer

Post by world_axqnscrh
Eerste post hier dus ik weet niet of dit de goede plek is voor suggesties voor waze? zou het mogelijk zijn om iets in te bouwen waardoor je makkelijker het huisnummer toevoegt aan de straatnaam, Zoals dit bijvoorbeeld in Google maps op het moment wel mogelijk is. Zodra je daar een straatnaam hebt ingevoerd krijg je de optie om het huisnummer toe te voegen. Bij Waze lukt me dat niet....of doe ik iets verkeerd?
world_axqnscrh
Posts: 3
Has thanked: 1 time

POSTER_ID:17871225

1

Send a message

Post by RemiKemperman
Hoi
Je kan beginnen met het huisnummer gevolgd door de straatnaam. Waze vult dan de straatnaam aan
Je kan ook de spraakoptie gebruiken door huisnummer en straatnaam te vertellen aan Waze. Na even oefenen heb je al snel door hoe gemakkelijk dit is.

In waze staan al heel veel huisnummers, maar helaas nog niet allemaal of correct
We zoeken dus altijd mensen die ons helpen met de kaart te verbeteren met onder andere
huisnummers,
belangrijke plaatsen zoals hotels winkels etc
Straten

Meer info en hulp hoe je dit doet vind je (zoals Han al vermelde) op Slack
https://wazebelgium.be/join-slack/

Groet
Remi
RemiKemperman
Posts: 505
Has thanked: 122 times
Been thanked: 60 times
Send a message

Post by RemiKemperman
En als je het huisnummer weet dan vul je dat eerst in met daarna de straat. Waze vult dan op een bepaald moment de straat aan
RemiKemperman
Posts: 505
Has thanked: 122 times
Been thanked: 60 times
Send a message

Post by Sea_Breeze
Welkom als nieuwe kaartbewerker!

Je kunt huisnummers toevoegen met de stappen vermeld op https://wazeopedia.waze.com/wiki/Benelux/House_numbers. "Bewerk huisnummers" verschijnt links in beeld nadat je een (reeds opgeslagen) segment selecteert.
Op de Wazeopedia vind je nog meer handige info.
Dit forum wordt niet veel meer gebruikt. Als je andere vragen hebt, heb je het snelst contact met andere kaartbewerkers op het Slack-kanaal via http://bit.ly/SlackInviteBNL.

Groeten, Han.
Sea_Breeze
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 83
Has thanked: 82 times
Been thanked: 25 times
Send a message

Post by Sea_Breeze
Als je een straatnaam intypt, kun je er meteen een huisnummer achter typen. Als dit huisnummer bekend is, vind je deze in de zoekresultaten en kun je er meteen naartoe navigeren.
In Google Maps is dat toch ook zo?
Sea_Breeze
Waze Local Champs
Waze Local Champs
Posts: 83
Has thanked: 82 times
Been thanked: 25 times
Send a message

Post by world_axqnscrh
Je begrijpt me verkeerd... Ik bedoel niet een functie binnen de kaartbewerkingswereld, maar als optie binnen de Waze app. Nu is het zo dat als je een straatnaam invoert, je niet alsnog het huisnummer kan toevoegen alvorens te gaan navigeren... Of heb ik het mis?
world_axqnscrh
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Send a message

Post by world_axqnscrh
Sea_Breeze wrote:Als je een straatnaam intypt, kun je er meteen een huisnummer achter typen. Als dit huisnummer bekend is, vind je deze in de zoekresultaten en kun je er meteen naartoe navigeren.
In Google Maps is dat toch ook zo?
Alleen als je heel de straatnaam intypt, kun je in waze erachteraan het huisnummer intypen. Als hij auto-aanvult en je drukt op de straatnaam, dan kun je geen nummer meer intypen. Maar de tip om eerst het huisnummer te gebruiken is ook handig. Dat is in het buitenland ook gebruikelijker. Daarom zal de optie er wel niet inzitten in Waze... Als je in Google Maps je straatnaam half intypt vult hij automatisch aan EN kun je daarbij meteen op het knopje 'huisnummer toevoegen' klikken (in de app in ieder geval)
world_axqnscrh
Posts: 3
Has thanked: 1 time
Send a message