Post by htahta
Maakt het ook uit dat ik sinds ik hier gereageerd heb. En sinds kort naamswijziging ben onder gaan ??
htahta
Posts: 615
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times
Send a message
[img]https:///MV4Na6[/img]
Local Champs
Country Manager Netherlands:
Benelux

Post by htahta
petervdveen wrote:
htahta wrote:Maakt het ook uit dat ik sinds ik hier gereageerd heb. En sinds kort naamswijziging ben onder gaan ??
Maakt wat uit?

Heb mij hier nl onder een ander naam aangeboden om te helpen dan ik nu gebruikt.
htahta
Posts: 615
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times
Send a message
[img]https:///MV4Na6[/img]
Local Champs
Country Manager Netherlands:
Benelux

Post by htahta
Is het ook een idee: Om bij AM-gebieden waar bij een world_... naam is in gevuld. te kijken of deze ook een naamswijziging hebben gehad. En daar dus de nieuwe naam voor in te vullen. Ik kan mij nl voorstellen dat het verschil in naam .. in de toekomst ooit problemen gaat opgeven.
htahta
Posts: 615
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times
Send a message
[img]https:///MV4Na6[/img]
Local Champs
Country Manager Netherlands:
Benelux

Post by iknietjij
Even mijn 2-cents, maar wellicht zijn sommige punten niet relevant en al zo ingeregeld.. ik ben nog niet zo erg lang bezig met editen:

Kan een level 5 iets locken op level 2? Of level 4 iets locken op level 3? Als ik in deze thread iets lees over Portugal en dat een country manager (van NL?) iets gelocked heeft op level 5, en daardoor het op slot zit, lijkt het erop dat je alleen kunt locken op je eigen level?

Verder lijkt het me handig om verschillende edit niveaus in te richten. Voor de namen van straten is geen level 5 lock nodig (behalve op snelwegen?) lijkt me, toch is het niet mogelijk dit aan te passen als de weg gelocked is. Hetzelfde geldt voor nieuwe wegen koppelen (inclusief TR) aan primary streets/minor highways en misschien major highways. Bijvoorbeeld wegen die nog niet op de kaart stonden. Dit veranderd namelijk niets aan de originele weg en zal de navigatie niet tot nauwelijks beinvloeden. Echter als iets gelocked is, is ook alles gelocked. Het opsplitsen hiervan kan wat verbetering brengen.

Verder lijkt me een review systeem handig, alle edits van primary streets (of minor highways?) of hoger gaan langs AMs (of hoger) ter review voordat ze actief worden op de kaart. Hoeven ze ook minder snel gelocked te worden, want het gaat toch langs een review. En als dat niet mogelijk is, dan eventueel een notificatiesysteem? Edits die van invloed zijn op primary streets (of minor highways?) komen in een lijst van gemaakte edits terecht voor de respectievelijke AMs, waardoor ze in ieder geval de mogelijkheid hebben om dit te controleren en eventueel te verbeteren. Ook dan zijn minder locks nodig, en kunnen lagere level editors al wel de edits maken, waardoor ze minder beperkt zijn. In beide gevallen wordt er wel vanuit gegaan dat de AMs dan ook actief de review of controle doen.

Het weer opstarten van AM aanvragen helpt natuurlijk ook de editors die graag wat meer helpen. En is er iets van een chat (Skype? IRC?) waarin verschillende editors zitten om direct wat te communiceren/vragen te stellen indien nodig?

Als laatste wil ik in Gelderland best wat straten en straatnamen afmaken, maar heb er niet recentelijk gereden (buiten snelweg) dus kan weinig doen :)
iknietjij
Posts: 241
Has thanked: 5 times
Been thanked: 18 times
Send a message
Dumdeedum
This is my signature, it is very informative don't you think?

Post by iknietjij
Het is niet het meest eenvoudig, daar ben ik het mee eens. Daarom zou een lijst voor AMs met edits in de buurt/in het beheerde gebied wellicht een tussenoplossing zijn. Dan worden de edits wel gelijk doorgevoerd, maar zijn ze allemaal bekend bij de AMs ter review (en edit indien nodig). Dit zou dan weer vanaf een bepaald type weg kunnen (primary street en hoger) en bepaalde aanpassingen (TRs, verleggen, nieuwe wegen) zodat het niet een te grote lijst is.
iknietjij
Posts: 241
Has thanked: 5 times
Been thanked: 18 times
Send a message
Dumdeedum
This is my signature, it is very informative don't you think?

Post by iknietjij
maantje76 wrote:...Kuch :p
Gezondheid!


Maar mooi dat het begin daar is :)
iknietjij
Posts: 241
Has thanked: 5 times
Been thanked: 18 times
Send a message
Dumdeedum
This is my signature, it is very informative don't you think?

Post by ippeziepe
Wat mij betreft is die indeling van levels OK. Als ik iets tegenkom wat niet klopt aan een snelweg, dan zet ik dat op het forum en een paar minuten later is het meestal geregeld.
Ook als ik een unlock aanvraag, dan wordt er duidelijk gereageerd: niet klakkeloos een unlock maar er wordt eerst gevraagd waarom. Dan blijkt af en toe dat ik een denkfout heb gemaakt, en dan heb ik weer wat geleerd.
Wat me echter stoort, is dat veel L5-gelockte wegen vol zitten met revcons en u-turns. Die probeer ik in mijn gebied steeds te voorkomen. Of ik moet het verkeerd hebben, dat die revcons helemaal niet erg zijn bijvoorbeeld. Maar om nou het forum te overladen met segmenten met revcons, lijkt me overdreven.
Een weg die 'klopt' zou wat mij betreft een lock moeten krijgen. Alles hoger dan 'street' minimaal L3, snelwegen L4 (een L4 is ook echt wel in staat om goeie beslissingen te maken over een snelweg, lijkt me). Dat voorkomt een hoop ellende met situaties met bijvoorbeeld 2 rijbanen in het echt, die in Waze als 1 rijbaan staan, waarmee een L1 aan de slag gaat om daar 2 rijbanen van te maken.
Aan de editor is nog een heleboel te verbeteren, maar daar gaat dit topic niet over. :)
Waar ik tot slot nog op wil aandringen, is een goeie manual voor (beginnende) editors, met uitleg over het levelsysteem, hoe wegen aan te maken, hoe je een revcon oplost, hoe je een rotonde tekent, naamgeving van plaatsen en wegen, welk wegtype je wanneer kiest, waarom je een weg met meerdere rijbanen vaak toch beter kan tekenen als een enkele rijbaan enz. enz. Zo'n manual wil ik best maken en dan laten controleren door een aantal L5's. Zeg het maar. Eerder hoorde ik dat die in de maak is, maar hoe langer het duurt, hoe meer rommel van starters we kunnen opruimen.

Maarre... Goed bezig, allemaal! I <3 Waze!

P.S. Stickers! Die moeten we hebben, voor op de bumper. Reclame maken. ;)
ippeziepe
Area Manager
Area Manager
Posts: 285
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time
Send a message
Ik Waze op een HTC One (Android 4.3)
AM voor Hilversum en omgeving (NL) en Bad Bentheim (D)

Post by ippeziepe
OK, helder. Dan zullen die revcons langzamerhand wel verdwijnen, neem ik aan.

Toen ik net begon vond ik de wiki niet erg handig. Overal staat wel iets, en als je lekker bezig bent, blijkt dat je toch iets verkeerd had aangeleerd wat op een wiki stond die je nog niet had gezien, waardoor je weer een tijd zoet bent met het oplossen.

Maar nogmaals: als ik kan helpen met een handleiding dan hoor ik het wel.
ippeziepe
Area Manager
Area Manager
Posts: 285
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time
Send a message
Ik Waze op een HTC One (Android 4.3)
AM voor Hilversum en omgeving (NL) en Bad Bentheim (D)

Post by ivo_1986
Ik ben in redelijk korte tijd level 3 editor geworden (denk ik :))
Ik woon in Zuid-Limburg, Limburg is zo goed als klaar. Soms kom ik nog wat kleinen dingen tegen, sommige daarvan kan ik als lvl3 niet oplossen, het is dan een beetje frustrerend dat ik geen direct aanspreekpunt heb, ik heb voor die puntjes UR's vanuit de livemap gemaakt, maar deze staan alweer een tijdje. 1 op de snelweg was in no-time opgelost maar andere dus vooralsnog niet. Het zijn geen grote urgente UR's maar toch :)

Aangezien ik dicht bij de Belgische en Duitse grens woon ben ik nu vooral in die landen bezig met editen. Voor België heb ik een soort verzoek gekregen om een aanvraag te doen voor AM te worden op Belgisch grondgebied. :D Ik ben het nog niet maar het is natuurlijk wel een eer als dat gevraagd wordt :D
ivo_1986
Posts: 44
Been thanked: 1 time
Send a message

Post by ivo_1986
Ik zie er ook wel wat in, ondanks de vele levels.
Ik ben pas sinds december echt actief en wil daarom voorlopig lvl 3 blijven, lekker veel toevoegen aan de kaart :)
Op termijn sta ik natuurlijk open voor hogere levels ;)
ivo_1986
Posts: 44
Been thanked: 1 time
Send a message